CSS virker ikke på MAC
Fra : Flemming Olesen

Dato : 31-10-01 08:51

Til min rædsel har jeg opdaget at mine hjemmesider ikke ser
ordentlige ud på MAC. Jeg har testet 2 temmelig nye MAC'er med
hhv. IE 5.5 og N6. Mine stylesheets slår slet ikke igennem.
Heller ikke inline og globale css virker. Det er især font og
size jeg tænker på. Jeg har checket at de pågældende fonts var
installeret på MAC'en. -Og jeg har checket mine stylesheets for
fejl...

Det gælder bl.a. for denne hjemmeside:
http://www.primeview.dk/hovedmenu.htm

Det tilhørende stylesheet:
body { margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px;
margin-left: 0px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif; font-size: 12px}

primeview { font-size: 61px; font-weight: lighter;
margin-bottom: 0px; font-family: Georgia, "Times New Roman",
Times, serif}

undertittel { font-family: Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; margin-top:
0px; color: black}

hr {color: red}

a { text-decoration: none}

overskrift { margin-top: 36px; margin-bottom: 0px; font-size:
32px; color: #000000; text-align: center; font-weight: lighter;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}

p { font-size: 12px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif; margin-top: 2px; margin-bottom: 5px}

ul { font-size: 12px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica,
sans-serif; margin-top: 2px; margin-bottom: 5px}

p.menu { font-size: 11px; font-family: Verdana, Arial,
Helvetica, sans-serif; margin-top: 2px; margin-bottom: 9px}

a.menu1 { font-size: 11px; font-weight: bold; color: #000066;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}
a.menu1:visited { font-size: 11px; font-weight: bold; color:
#000066}
a.menu1:hover {color: red; background-color: transparent }

a.pv { color: #006633; font-weight: bold; font-family: Verdana,
Arial, Helvetica, sans-serif}
a.pv:visited { color: #006633}
a.pv:hover {color:black; font-weight: normal}

a.menu2 { font-size: 11px; font-weight: bold; color: #006633;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif}
a.menu2:visited { font-size: 11px; font-weight: bold; color:
#006633}
a.menu2:hover {color: red}

side2img {background-image: url(images/pv_menu_r5b_ok_01.jpg)}

videoinfo { font-size: 9px}

Jeg håber virkelig at få hjælp til dette problem.

Hilsen
Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : J.C. Voss

Dato : 31-10-01 16:19

Flemming Olesen <flemming.olesen@stofanet.dk> wrote:

> Til min rædsel har jeg opdaget at mine hjemmesider ikke ser
> ordentlige ud på MAC.

[snip]

> Det gælder bl.a. for denne hjemmeside:
> http://www.primeview.dk/hovedmenu.htm

Virker ellers fint her -- IE5@mac og NN6@mac. Siden vises fint, også med
dine css-specifikationer.

Er du sikker på at css var slået til på den mac du testede det på?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Flemming Olesen

Dato : 01-11-01 09:23

J.C. Voss wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [snip]

> Virker ellers fint her -- IE5@mac og NN6@mac. Siden vises fint, også med
> dine css-specifikationer.
>
> Er du sikker på at css var slået til på den mac du testede det på?

Næh... Hvordan gør man det? (jeg er ikke selv Mac-bruger, men udfører
arbejde for en uøvet Mac-bruger)

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-11-01 10:01

Flemming Olesen <flemming.olesen@stofanet.dk> wrote:

> Næh... Hvordan gør man det? (jeg er ikke selv Mac-bruger, men udfører
> arbejde for en uøvet Mac-bruger)

IE5:
Edit -> Preferences -> Web Content -> flueben i Show style sheets.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor man slår det til og fra i NN6, så der
må jeg være dig svar skyldig.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-11-01 10:17

Flemming Olesen <flemming.olesen@stofanet.dk> wrote:
> Næh... Hvordan gør man det? (jeg er ikke selv Mac-bruger, men udfører
> arbejde for en uøvet Mac-bruger)

Hos mig er det: Edit -> Preferences -> Advanced - Enable style sheets.
Men jeg bruger ver. 4.0.7, som sikkert er noget af en oldsag nowadays?

Alligevel er det nok nogenlunde sådan, man stadig gør det(?)

Jeg har forresten osse kigget på siden: Jeg kunne ikke åbne den direkte
- men http://www.primeview.dk/ så OK ud. Derfra kunne jeg aktivere
linket til 'Hovedmenu', som også *begyndte* at åbne, men efter nogen tid
gik downloadingen tilsyneladende i stå - og det endte faktisk med, at
browseren 'frøs'! Men disse problemer skyldes utvivlsomt, at jeg kører
med et gammelt styresystem + en gammel NS!?

--
med venlig hilsen
Hans