A/B adapter i udtagsstik ?
Fra : Smart@ss

Dato : 31-10-01 08:00

Hej gruppe

En A/B adapter er nødvendig for at kunne koble almindeligt analogt udstyr på
en ISDN-linie.
Kan man få en A/B adapter der ikke skal tilsluttes ekstern forsyning ?
Årsagen til mit spørgsmål:
En bekendt fik engang ISDN.
ISDN linien kommer ind i kælderen og er ført videre op til 1. sal, hvor der
er en NT-boks og et ISDN-modem m. A/B adapter. Fra modemet føres det analoge
signal ned i stueetagen via et nyt kabel, der blev trukket i forb. med
installationen.
Så lang så godt.

Så kommer 'problemet':
Nede i kælderen, lige efter ISDN-signalet er kommet ind, sidder der et
tilsyneladende almindeligt udtagsstik, hvor der er koblet en analog telefon
på.
Udtagsstikket er mærket NTP.
Kan stikdåsen indeholde en A/B adapter ?

Det analoge signal er nemlig ikke trukket fra stuen videre ned i kælderen.

Årsagen til spørgsmålet:
Hvis udstagsstikket indeholder en A/B adapter, så kunne stikket i stuen jo
også vær af denne type og så ville den ekstra forbindelse, der er trukket
ned fra 1. sal være unødvendig (den er trukket udvendig og er ikke speciel
pæn).

Mvh.
@ngelo

Fra : Sørensen

Dato : 10-11-01 07:59

Det analoge signal går tilsyneladene ned i det samme kabel (4 leder kabel)
som ISDNèn går op i fra kælder til 1. sal, sådan plejer vi at lave det hvis
der er ledere nok i kablet.
vh.
Sørensen

Fra : Smart@ss

Dato : 10-11-01 09:34

Smart@ss <nomail@nomail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0kND7.8$TS5.434@news.get2net.dk...
> Hej gruppe
>
> En A/B adapter er nødvendig for at kunne koble almindeligt analogt udstyr

> en ISDN-linie.
Snip

Tak for hjælpen

Selvom han hårdnakket påstår, at der kun er to ledere fra kælderen op til
stuen, så må han altså tage fejl. Jeg tror jeg skiller det ad næste gang jeg
kommer forbi:)
@ngelo