Problem med Compaq og sikkerhed - HJÆLP !!~
Fra : Gitte C.

Dato : 31-10-01 00:02

Hej,
jeg har netop fået installeret ADSL. Glad og fro downloadede jeg Norton
Antivirus fra Teledanmarks Opasia, hvorefter sikkerheden gerne skulle være
hjemme. Det var den så sandelig også... Min pc'er gik i selvsving og det var
et rent held at jeg selv kunne komme ind i fejlfindings mode. Efter 6 timer
med assistance fra en flink supportmand, fik jeg endelig programmet
afinstalleret. Er der nogen af Jer, der kan anbefale et program? Norton har
jeg ikke mod på én gang til... Min pc'er er en Compaq Presario 5056 med Win
98.
På forhånd tak for hjælp.

Bedste hilsner, Birgitte

Fra : Kim Nielsen

Dato : 31-10-01 07:59

"Gitte C." wrote:

> Bedste hilsner, Birgitte

hvis du læser http://a.area51.dk/sikkerhed/ vil du opdage at en firewall
giver en falsk sikkerhed

Mvh
Kim

Not an exploit. You bypassed the system entirely
via direct physical access. That doesn't count.
-- Paul Leach

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 31-10-01 08:55

"Kim Nielsen" <knielsen@proventum-solutions.net> skrev i en meddelelse
> hvis du læser http://a.area51.dk/sikkerhed/ vil du opdage at en firewall
> giver en falsk sikkerhed

Naaahh, en forkert konfigureret firewall giver falsk sikkerhed, du mener vel
ikke at alverdens firewalls er unødvendige og blot skaber falsk sikkerhed??

Til gengæld er mange (de fleste) personlige firewalls unødvendige, som der
også står i faq'en.

Til slut, så er Birgitte vel egentlig ligeglad med firewalls, idet det er
Norton Antivirus hun har haft problemer med

/Brian

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 31-10-01 09:03

"Gitte C." <bcmd@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Antivirus fra Teledanmarks Opasia, hvorefter sikkerheden gerne skulle være

Du er beskyttet mod kendte virus, men ikke nødvendigvis mod at andre
tiltvinger sig andgang til dine data, til det skal du brug en firewall,
eller i dit tilfælde en god portion omtanke, idet jeg forudsætter at du har
en enkelt PC der ikke har behov for at dele filer og printere med andre.

Se her: http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc

> Er der nogen af Jer, der kan anbefale et program? Norton har
> jeg ikke mod på én gang til... Min pc'er er en Compaq Presario 5056 med
Win
> 98.

Se her, der er en række links til sider hvor du kan downloade
evalueringskopier af diverse antivirusprogrammer, prøv dem og find et der
passer dig. (Personligt bruger jeg Norton og har ikke haft nævneværdige
problemer)

http://www.google.com/search?q=antivirus+download+demo&hl=da&lr=

HTH
/Brian

Fra : Kristian Andersen

Dato : 31-10-01 11:22

Hvis du køre Compaqs standart opsætning, mener jeg at http://www.mcafee.com/
er instaleret som demo version, køb licensen og opdater.

--
M.V.H.
Kristian Andersen