Sejlerferie i Grækenland sommeren 2002
Fra : Danteknik

Dato : 30-10-01 21:17

Hej NG.

Vi er 3 voksne, 2 teenagere og 1 barn, der planlægger at tage på kombineret
hotel- og sejlerferie i det græske øhav i uge 27 og 28 i 2002.

Vi er sikre på, at vi vil sejle ca. en uge og være på land ca. en uge. Vi er
ikke fast besluttet mht. Grækenland. Det kunne også være et andet velegnet
område.

Nogen, der har erfaring, gode råd, links eller andet ?

mvh

Knud Dam

Fra : Mogens Skov

Dato : 01-11-01 23:54

Det er så dejligt, når nogen spørger om noget, man virkelig ved (eller har
vidst) noget om.
Efter 5 års ophold i Middelhavet, deraf meget af tiden brugt på at lede to
forskellige charterbaser, føler jeg mig rustet til at give råd i den
sammenhæng.
Jeg vil starte med sejlområdet. Det Græske Øhav er fint, men Tyrkiet er
bedre. Der findes utallige bugter og småøer med fantastiske ankerpladser at
sejle til . Man sejler kystsejlads og er langt mindre afhængig af vejret.
Dertil kommer, at bådene i den tyrkiske charterflåde, da jeg forlod den for
omkring ti år siden, generelt var i bedre stand end den græske.
Dernsæt kombinationen hotel og charter. Hvis det var mig der skulle på en
sådan tur, ville jeg tage den billigst mulige flybillet til Dallaman i
Sydtyrkiet, tage en taxi til Marmeris og flytte ind på en af de mange
billige og charmerende pensioner i byen. Derpå ville jeg gå i marinaen og
finde netop den båd, jeg gerne ville sejle en tur i, og leje den for det
antal dage, der passede mig. Man kan påregne at spare ca. 25% på
charterprisen ved at leje "på kajen", og man har mulighed for at se det
fartøj, man skal sejle i, før man skriver på den stiplede linje. Da jeg var
i branchen, lå der til enhver tid mange både inde. Jeg er sikker på, at det
stadig er sådan, og det skulle ikke være svært at få konfirmeret.
Gør det. det bliver jeres livs bedste ferie.
Jeg står til rådighed med yderligere oplysninger.
Mvh. Mogens Skov