Fatter minus af det hele..
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 30-10-01 20:39

Jeg er den lykkelige ejer af en supermaskine. med 2Mbit forbindelse........

nu kommer minuset........ HJÆLP for fanden jeg hader min lorte router 2601
Speedstream fra TDC

jeg er totalt ude af den. hvordan fanden får jeg den til at modtage og sende
filer over ICQ eller Mirc.. jeg fatter røv og nøgler....

er der ikke en som kan hjælpe mig trin for trin... evt med at sende billeder
af deres opsætning... for jeg fatter det ikke..

en anden ting er. jeg kan godt DL med ca 268Kb meeen min upload er helt i
bund. også selv om jeg ikke gør andet.. på Ftptest1.tele.dk kan jeg max
uploade med 12-16Kb og uploader i ryk...

Tdc er jo som de normalt er.. totalt ubegavede halvhjerner som altid siger
at alt er i orden...

venlig hilsen Kenneth ICQ. 91633664

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-01 20:48

"Kenneth Olsen" <MacGarlic@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> for fanden jeg hader min lorte router 2601
> Speedstream fra TDC

Så brug den som bordskåner og installer en PPPoE klient

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-10-01 21:03

Tue, 30 Oct 2001 20:48:17 +0100, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>installer en PPPoE klient

Hvad er det nu det er?

Er det, det samme som modemmet til TDC bredbånd?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-01 21:09

> Hvad er det nu det er?

Det samme som en alm dialer, blot til PPPoE
Altså noget du installerer på maskinen

> Er det, det samme som modemmet til TDC bredbånd?

Nej, BB kører ikke PPPoE

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-10-01 21:18

"Kenneth Olsen" <MacGarlic@Hotmail.com> wrote in message
> Jeg er den lykkelige ejer af en supermaskine. med 2Mbit
forbindelse........

> nu kommer minuset........ HJÆLP for fanden jeg hader min lorte router 2601
> Speedstream fra TDC

Joe,,, det er nu ikke den bedste Router...

> [...]
billeder
> af deres opsætning... for jeg fatter det ikke..`

Kig i DK.binaer

Først skal du konfigurer ICQ...

Se hvordan i dk.binaier

Derefter skal du ind i routeren og tilføje et par porte.. Jeg har tilføjet
6. fra port 20000 til 20005

Du skal oprette en "server" for hver port...

hvis du har XP.. Husk enten at slå firewallen fra. Eller tilføje de samme
porte.

> en anden ting er. jeg kan godt DL med ca 268Kb meeen min upload er helt i
> bund. også selv om jeg ikke gør andet.. på Ftptest1.tele.dk kan jeg max
> uploade med 12-16Kb og uploader i ryk...

Din Router skal Firmware opgraderes.

> Tdc er jo som de normalt er.. totalt ubegavede halvhjerner som altid siger
> at alt er i orden...

hvis du Bruger Windows XP.. Kan du jo bare bruge dens indbyggede PPPoe
Klient.. Eller bruge en anden klient.

Søg i hjælp efter PPPoE..

Fra : Jens

Dato : 30-10-01 22:39

> [...]
> uploade med 12-16Kb og uploader i ryk...
>
> Tdc er jo som de normalt er.. totalt ubegavede halvhjerner som altid siger

Jeg kan anbefale dig at investere i en anden router i stedet. F.eks. en
D-Link DI-804, som skulle kunne det du efterlyser.
SpeedStream routeren kan du jo så bruge som brevpresser!

Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 01-11-01 22:37

Det var dog indviklede, det er da bare at fortælle sin ICQ at man bruger en
Firewall, så er der hul igennem til at sende og modtage filer over ICQ.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Steen Meldhede

Dato : 06-11-01 00:02

> [...]

> uploade med 12-16Kb og uploader i ryk...
>
> Tdc er jo som de normalt er.. totalt ubegavede halvhjerner som altid siger

Ja.....du er ikke alene! Jeg har samme problem blot msn messenger.Der kan jeg
hverken snakke med eller sende filer til nogen.Det kunne jeg før med isdn.
Og ja...jeg hader sku osse den skide router!!!
Hvorfor skal alting være så skide besværlig i dag ?
Jeg tror ikke på at jeg nogensinde får det til at virke.Har prøvet at lukke
portende op til msn i routeren og lavet åben konfig.og alt det der..men gæt
selv engang hvad resultatet er blevet til ?Gad vide om det ville hjælpe med en
anden router istedet for den der lille sorte satan som tele.dk har givet os?
m.v.h Steen Meldhede.

--
Posted from 0x503f6b4d.hrnxx2.adsl.tele.dk [80.63.107.77]