Spøjs problemstilling ved kompliceret netc~
Fra : Anders Thorup

Dato : 30-10-01 16:38

Min post har før været i dk.edb.hardware, hvor det blev foreslået at poste
den her,, så det vil jeg prøve!!

Min nabo og jeg har et problem, som jeg håber en eller anden kan hjælpe med

Vi har begge en ADSL-forbindelse hos cybercity, min på 384/384 og hans på
512/512

Hold nu godt fast, for her kommet det indviklede!!!

Min ADSL-router(IP 10.0.0.100) er forbundet til uplink-porten på en
switch(som står hos mig), fra port 1 på switchen er der et straight
tcp-kabel til min computer. Fra port 2 er der en cross-over til port 2 på en
switch(som står hos min nabo). Fra switchen som står hos min nabo, er der
fra port 1 et straight tcp-kabel til hans computer. Fra switchen's uplink er
der en forbindelse til hans ADSL-router(IP 10.0.0.1). Fik I den??

Altså fra min switch:
cross-over til min ADSL router fra uplink
straight til min computer
cross-over til naboens switch fra port 2

Fra naboens switch:
cross-over til hans ADSL router fra uplink
straight til hans computer fra port 1
cross-over til min switch fra port 2

Netværket fungere fint og uden problemer(tro det eller ej, hehe)
Nu ville vi så lave det sådan at vi smækker de 2 ADSL-linier sammen til en
stor dvs 896/896.
Vi havde tænkt os noget i retning af at lade en af vores computere køre
proxy, og så lade den fordele loadet ud over de 2 ADSL-routere, men det vil
ikke rigtigt lykkes for os. Det er altså en slags omvendt modem-sharing!!!
dvs. 2 computere til 2 internetforbindelser.
Men da hverken jeg eller min nabo kan finde ud af hvordan det skal
gøres, spørger vi her

Vi håber meget at der er nogen der vil tage det her som en udfordring og
hjælpe os på vej.

MVH
Anders Thorup
Tim Hattens

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 30-10-01 17:50

"Anders Thorup" <Daffy@privat.dk> wrote in message
> [...]
> dvs. 2 computere til 2 internetforbindelser.
> Men da hverken jeg eller min nabo kan finde ud af hvordan det skal

Hej Anders & Tim

Jeg vil løse udfordringen ved at bruge en router med 3 ethnnet port.
1 port til den ene ADSL
1 port til den anden ADSL
og sidst en til jeres LAN

Men jeg tror ikke det kan lades sig gøre. uden at prisen bliver for høj
Måske hvis i brugte en Computer med 3 netkort ( også kun måske )

Med venlig Hilsen
Thomas Nielsen
http://www.tdn.dk - IT Sikkerhed

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-10-01 09:27

On Tue, 30 Oct 2001 16:37:46 +0100, "Anders Thorup"
<Daffy@privat.dk> wrote:

> Netværket fungere fint og uden problemer (tro det eller ej, hehe)
> Nu ville vi så lave det sådan at vi smækker de 2 ADSL-linier sammen
> til en stor dvs 896/896.

Det du ønsker er ikke ukompliceret. Med et par Windows-maskiner
og et par switche kan det basalt set ikke lade sig gøre.

Med en 3-benet router ville du kunne load-balancere den udgående
trafik over de to forbindelser, men bliver også lidt noget skod,
fordi de to forbindelser ikke er lige hurtige.

Og du vil ikke kunne load-balancere indgående trafik over de to
forbindelser, så du ville fx. ikke kunne downloade en fil hurti-
gere end den linie, der var ibrug.

Langt smartere er det at nedlægge en af forbindelserne og opgra-
dere den anden. For det I betaler for de to små linier kan I
sikkert få 2 Mbps til deling, og måske endda spare lidt penge.
Husk at bestille inkl. en router.

-A

Fra : Anders Thorup

Dato : 31-10-01 21:28

<SNIP>

> [...]
> dere den anden. For det I betaler for de to små linier kan I
> sikkert få 2 Mbps til deling, og måske endda spare lidt penge.

Mange tak for jeres svar,, men vores umiddelbare problem er at der ikke
tilbydes linier med mere end 512Kbit i upload,, og det er der behov for!!!
Derfor ønsket om at bundle de 2 ADSL forbindelser,, så vi får 896Kbit i
upload,,,, og hvordan gør man det???

MVH
Anders og Tim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-01 00:15

On Wed, 31 Oct 2001 21:28:28 +0100, "Anders Thorup"
<Daffy@privat.dk> wrote:

> Mange tak for jeres svar, men vores umiddelbare problem er at der ikke
> tilbydes linier med mere end 512Kbit i upload, og det er der behov for!

Jo, det gør der skam. Så er det bare ikke ADSL, og så er prisen
en anden.

> Derfor ønsket om at bundle de 2 ADSL forbindelser, så vi får 896 Kbit i
> upload, og hvordan gør man det?

Hvis det er til en enkelt adresse, så kan det basalt set ikke
lade sig gøre.

-A
PS: De her blev til overs: ,,,,,,!!??
FAQ : http://www.net-faq.dk/