anonym sms
Fra : Mr. Nice Guy

Dato : 30-10-01 15:51

jeg kunne godt tænke mig at vide om man virklig er 100% anonym når man
benytter sig af de internet sider hvor man kan sende gratis sms beskeder !
logger de ens IP-adresse eller hvad gør de ?

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-10-01 16:02

Den Tue, 30 Oct 2001 15:51:07 +0100, skrev "Mr. Nice Guy"
<humle10@hotmail.com> :

>jeg kunne godt tænke mig at vide om man virklig er 100% anonym når man
>benytter sig af de internet sider hvor man kan sende gratis sms beskeder !
>logger de ens IP-adresse eller hvad gør de ?

Det afhænger helt af den pågældende udbyder. Hos jth.net logger vi ikke
indholdet af beskeden kun fra og til information og logs slettes automatisk
efter 2 dage.

Med venlig hilsen
Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere m. dynamisk IP samt salg af int. domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Mr. Nice Guy

Dato : 30-10-01 16:37

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> wrote in message
> [...]
> >
> Det afhænger helt af den pågældende udbyder. Hos jth.net logger vi ikke
> indholdet af beskeden kun fra og til information og logs slettes

Dvs at man faktisk er 100% anonym for man kan jo skrive hvad der passer en i
fra informationen !

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-10-01 23:06

On Tue, 30 Oct 2001 16:36:51 +0100, "Mr. Nice Guy" <humle10@hotmail.com>
wrote:

>Dvs at man faktisk er 100% anonym for man kan jo skrive hvad der passer en i
>fra informationen !

Ikke helt, for i fra-informationen indgår også IP-adressen.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, dynamisk IP, billige int. domæner

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 31-10-01 00:06

"Mr. Nice Guy" <humle10@hotmail.com> wrote:

> Dvs at man faktisk er 100% anonym for man kan jo skrive hvad der passer en i
> fra informationen !

Mon ikke de gemmer IP-adresser.

Hvis du sender mailen gennem din udbyders mailserver vil de også have
logfiler.

Fra : Fischer

Dato : 31-10-01 06:46

> jeg kunne godt tænke mig at vide om man virklig er 100% anonym
> når man benytter sig af de internet sider hvor man kan sende gratis
> sms beskeder !
> logger de ens IP-adresse eller hvad gør de ?

I dagens overvågningssamfund skal du ikke forvente at kunne være anonym.
Især ikke når du benytter Internettet eller mobiltelefon.

Der logges automatisk IP-numre på de fleste webservere (SMS-sendere) og din
ISP fører også log over hvad du foretager dig.
Du er dog anonym indtil 'policen' kan overbevise en dommer om at du måske
har været uartig og får en retskendelse.

For at 'policen' kan få en dommerkendelse kræver det at de sigter dig for en
tele-relateret forbrydelse (f.eks. telefonterror, hacking el. lign) eller en
alvorlig forbrydelse (som mord, drab, terrorrisme, børneporno, dødstrusler
o.s.v.).

*Fischer

Fra : Mr. Nice Guy

Dato : 31-10-01 14:28

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> [...]
en
> alvorlig forbrydelse (som mord, drab, terrorrisme, børneporno, dødstrusler

Men hvis man vil lave lave tele-relateret forbrydelser så bruger folk nok
bare en pc på biblioteket eller en internet cafe !