CSS newbie..
Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-10-01 14:54

Jeg vil gerne lave en CSS fil som laver alt på siden til Tahoma fonten.

Er det så ikke noget alla

BODY {font-family : Tahoma ; }

Gør den så det hele selv eller skal jeg så adde noget på siderne ud over
linket til CSS?

Hvis jeg senere skal adde forskellige farver, hvordan er det så?

/Rasmus

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 30-10-01 15:08

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> BODY {font-family : Tahoma ; }

Det er sådan set korrekt nok, men da ikke alle har Tahoma på deres computer
er det en god idé at specificere en standardfont efter Tahoma. Sådan:
body {font-family:Tahoma, sans-serif;}

> Gør den så det hele selv eller skal jeg så adde noget på siderne ud over
> linket til CSS?

Du behøver ikke gøre mere.

> Hvis jeg senere skal adde forskellige farver, hvordan er det så?

Brug color:#FF0000; Altså:
body {font-family:Tahoma, sans-serif;color:#FF0000;}
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 31-10-01 00:32

body {font-family:Tahoma, sans-serif;}

Bliver det så alt tekst og links of det hele?

Hvordan er det så når det er baggrundsfarven?

Og så har jeg selvfølgelig også glemt hvordan jeg loader dem ind på siden...
vil lave det i en ekstern .css

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-10-01 00:34

Rasmus Lauritsen skrev:

>Og så har jeg selvfølgelig også glemt hvordan jeg loader dem ind på siden...
>vil lave det i en ekstern .css

<link rel="stylesheet" href="minstil.css" type="text/css">

Sættes mellem <head> og </head>

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 31-10-01 01:02

BODY { font-family:tahoma, sans-serif;
bgcolor:#3A6EA5;
}

Hvad har jeg lavet forkert? den laver ikke noget af det om...

Har sat

<link rel="stylesheet" href="dds.css" type="text/css">

ind på de sider det skal laves på

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-10-01 01:02

Rasmus Lauritsen skrev:

>Hvad har jeg lavet forkert? den laver ikke noget af det om...

Det er meget svært at sige, når vi ikke har en adresse at kigge på...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-01 02:16

bgcolor:#3A6EA5; skal være
background-color:#3A6EA5
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Starvision

Dato : 31-10-01 01:16

Sådan...

BODY {font-family:'Tahoma';color:FF0000;background-color:0000FF}

Mvh Frank Møller
www.starvision.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-01 02:18

Wed, 31 Oct 2001 01:16:29 +0100, skrev "Starvision"
<webmaster@starvision.dk>:

>BODY {font-family:'Tahoma';color:FF0000;background-color:0000FF}

Tahoma skal ikke stå i apostrof, det er kun når der er flere ord
i fontnavnet.

Der mangler # foran farven.