Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke Mellemformatkameraer kan anbefales ~
Fra : Rene

Dato : 30-10-01 13:33

-- Rene

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 30-10-01 14:10

Hasselblad er altid godt..

Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.com/cap/userhtml/next/winners.htm

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 14:25

Hejsa Thomas !

Joooo, men også rimelig dyre at anskaffe ) Har prøvet i DBA , men der er
ikke ritigt bid, til en ok pris.

MVH
Rene

Tholo - www.tholofoto.dk <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdea80e$0$26987$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Bjorn Nexo

Dato : 30-10-01 17:48

Hej Rene
Kan anbefale en toøjet Rollei, hvis du kan acceptere fast optik. 6x6 er et
vidunderligt detaljerigt negativ. Desværre er det ikke lykkedes at finde et
sted der skanner i mere end 6 M pixels (18Mb).
VH
Bjørn

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 17:54

Hej Bjørn !

Takker for forslaget. Ved du hvor man kan få lidt oplysninger om sådan en
"fyr" ??

MVH
Rene

Bjorn Nexo <ban@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bded9d2$0$11598$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Bjorn Nexo

Dato : 30-10-01 18:44

Hej Rene
Hvis du vil have en ny, så prøv via www.rollei.de , det ser ud til de stadig
lever dem.
Ellers ville jeg prøve www.ebay.de , de har en mellemformats sektion, og så
får du praktiseret dit tyske uden vederlag :)

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:54

Tak for det )

nyhedsmeddelelse:3bdee6d6$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-10-01 18:25

Ja, det er da rigtigt....

Men Prøv Foto-C's brugt afdeling.....

Der erhvervede jeg mig et 500c, 250mm Optik og et 120-magasin til 9700,-
incl moms.

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:19

Det vil jeg så prøve, er det bedst at ringe derover eller ?

MVH
Rene

Martin Petersen <livephoto@livephoto.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rmnds$2mnd$1@news.cybercity.dk...

Fra : Pia

Dato : 30-10-01 18:30

> Det vil jeg så prøve, er det bedst at ringe derover eller ?

tja, de svarer i hvert fald ikke på email, er min erfaring. Eller også var
det jeg ville købe ikke dyrt nok

Pia

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:26

he he, når de er "fine" på den. Så må vi se om de vil sælge mig noget.

) Rene

Pia <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdee323$0$25402$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 14:25

Hejsa Thomas !

Fra : Langgaard

Dato : 30-10-01 19:29

Hej

Mamiya RB 67 Er nok der man får mest for sine penge, jeg har lige solgt en
RB 67 med prismesøger, 127mm, 180mm og 2 6X7cm magasiner for 2800,-

Negativet på 6X7 cm kopieret på feks. 30x40cm papir udnyttes godt, hvor et
6X6 (hasselblad & Rollei) beskæres til 4½X6 !

Altså:
6X7cm = 4200 kvadratmm
4½X6cm=2700 kvadratmm

Bob,bob

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Rune Baess

Dato : 31-10-01 02:14

> [...]
>
> Negativet på 6X7 cm kopieret på feks. 30x40cm papir udnyttes godt, hvor et
> 6X6 (hasselblad & Rollei) beskæres til 4½X6 !

- Hej Leif (længe siden...)

Hvis nu man vil tage sine mellemformat-ambitioner et skridt videre til 6x9
cm,
- hvad er så godt at se sig om efter af mærker osv. i brugt ?

BTW. er Pentax 67 ok?
- Tanken om et "almindeligt" SLR-hus til 6x7 fotografering har altid
apelleret til mig.

Rune

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-01 11:08

Rune Baess wrote:

> BTW. er Pentax 67 ok?
> - Tanken om et "almindeligt" SLR-hus til 6x7 fotografering har altid
> apelleret til mig.

Det kan da kun være fordi, du så kan spare medlemskabet af det lokale bodybuildercenter....:)

Pentax 6x7 er en stor grim og uhåndterlig klods, og det er jo ikke et
systemkamera, du kan kun udskifte optikker, og det er da ikke optimalt.
Den største ulempe er dog, at der kun kan være 8 billeder på en 120
film, og det tager lang tid at skifte film, med et systemkamera skifter
man magasin på få sekunder.

Efter min opfattelse, så skal et mellemformat kamera være et
systemkamera, hvor man kan udskifte optik, hus, søger, magasin, motor,
o.s.v., og der findes kun tre fabrikater mellemformat kameraer, der
opfylder disse krav.

Hasselblad - dyrt, et stort udvalg af systemdele.
Zenza Bronica - fornuftig pris, et stort udvalg af systemdele.
Mamiya - fornuftig pris, et begrænset udvalg af systemdele.