Billedebesked T68 og Nokia
Fra : Juul

Dato : 30-10-01 13:13

Kan man modtage en billedebesked på T68 hvis den er sendt fra en Nokia tlf?
Og kan man sende til en som har en Nokia tlf?

Mvh
Juul

Fra : maxses

Dato : 30-10-01 13:38

"Juul" skrev d. 30-10-01 13:13 dette indlæg :
> Kan man modtage en billedebesked på T68 hvis den er sendt fra en Nokia
tlf?
> Og kan man sende til en som har en Nokia tlf?

Godt spørgsmål, men jeg ved i hvert fald at T68 kører med det nye
standard/internationale billede-besked system...så det burde nokia vel
også....

Men jeg har desværre ikke noget sikkert svar...

Mvh max

http://www.kandu.dk/

Fra : alwresuihalert

Dato : 30-10-01 14:50

snip
> Kan man modtage en billedebesked på T68 hvis den er sendt fra en Nokia
tlf?
> Og kan man sende til en som har en Nokia tlf?

Meget generelt, kan Ericsson godt forstå "ting" der er henvendt til Nokia,
men sjældent omvendt.

Fra : maxses

Dato : 30-10-01 15:35

> Meget generelt, kan Ericsson godt forstå "ting" der er henvendt til
Nokia,
> men sjældent omvendt.

---------

Nu håber jeg ikke at jeg fornærmer nogen, men hvis man ser objektivt på
dette emne er det jo typisk nokia, min mening er at hvis man vil være en
del af fremtiden må man også på et eller andet plan arbejde sammen med
konkurenterne... nokia bruger jo tildels ericssons teknologi og ændre
den lidt...

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : alwresuihalert

Dato : 30-10-01 16:09

snip
> [...]
> del af fremtiden må man også på et eller andet plan arbejde sammen med
> konkurenterne... nokia bruger jo tildels ericssons teknologi og ændre

Det hænger nok også sammen med, at Nokia har haft en dominerende position på
markedet for mobiltelefoner og derfor har de i modsætning til Ericsson,
kunnet tillade sig i højere grad at gøre tingene på deres egen måde.

Men jeg er enig i, at man burde holde sig til standarder, hvis de er
tilstrækkeligt gode.

Fra : Juul

Dato : 30-10-01 18:04

Ok tak skal i have.
Så vil jeg nok købe nokia 8310 istedet for T68
Så er jeg sikker på og kan modtage disse Billedebeskeder.

Hvad med de sms hvor der forestiller forskellige ting?
I ved det der sjove joke.
Kan man modtage dem på T68?

Mvh
Juul

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-10-01 18:50

>Hvad med de sms hvor der forestiller forskellige ting?
>I ved det der sjove joke.
>Kan man modtage dem på T68?
>
>Mvh
>Juul

Hvis du er vild med billedbeskedder og SMS så er du i et dilemma, når
valget står mellem 8310 & T68.
8310 er hurtigere til menuvalg og SMS skrivning, mens T68 som den
hidtil første mobil får MMS (gratis opgradering mulig fra og med
januar). MMS giver helt nye og uanede muligheder mht. sms.
Man kan sende lyd, billeder, animationer og meget mere.

MMS er første skridt på vejen mod UMTS, der snart vil afløse GSM
nettet - og med MMS bliver GPRS først rigtigt sjovt at have.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : alwresuihalert

Dato : 30-10-01 22:33

snip
> Ok tak skal i have.
> Så vil jeg nok købe nokia 8310 istedet for T68
> Så er jeg sikker på og kan modtage disse Billedebeskeder.

Pointen var at du kunne modtage det meste med Ericsson, også ting som Nokia
ikke kan modtage, men ikke sende ting fra en Ericsson telefon som Nokia
telefoner kan modtage.

Er det fordi du gerne vil betale 10 kr. for et robinsonlogo eller lign.?

Se denne side med logoer du kan få til T68:
http://www.emobiler.net/

Nokia operatørlogoerne er ret latterlige i forhold til, ikke?

Billedbeskeder (ikke Nokia opreatørlogoer) tror jeg faktisk godt virker i
T68, men jeg er ikke sikker.

> Hvad med de sms hvor der forestiller forskellige ting?
> I ved det der sjove joke.
> Kan man modtage dem på T68?

Ja, SMS med tegn.

Ericsson's T68 er den mest avancerede GSM telefon man kan købe for penge.
Den har stort set alt. Nokias modeller er ynkelige i forhold til - det
eneste den har er FM radio. En FM radio kan man alligevel få i løs vægt for
100 kr. de fleste steder.

Konklusion: 8310 kan du købe små sort hvide logoer til for 10 kr. i dag via
SMS. Til Ericsson kan du hente et farve logo i meget højere opløsning og er
generelt en meget mere avanceret telefon.

Fra : alwresuihalert

Dato : 30-10-01 22:40

snip
> Billedbeskeder (ikke Nokia opreatørlogoer) tror jeg faktisk godt virker i
> T68, men jeg er ikke sikker.

Jeg har fundet ud af det. Du kan godt modtage Nokia billedbeskeder på en
T68.

Fra : maxses

Dato : 31-10-01 08:46

> [...]
> Den har stort set alt. Nokias modeller er ynkelige i forhold til - det
> eneste den har er FM radio. En FM radio kan man alligevel få i løs

Jeps...lavede ericsson ikke radio i deres 2618? *LOL*

> [...]
og er
> generelt en meget mere avanceret telefon.

Hørt...nokia slappe for meget af, de bruger for mange gamle
teknologier...det er heller ikke uden grund a Ericsson står med al
udvikling!

Spørgsmål...hedder den nye billedebesked-standard EMS?

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 31-10-01 12:13

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> wrote:

[snip]
>Hørt...nokia slappe for meget af, de bruger for mange gamle
>teknologier...det er heller ikke uden grund a Ericsson står med al
>udvikling!

Det er der ikke noget nyt i. Inden Nokia kom med deres første dual-band
telefon (6150), var der mange som sagde, Nokia er langt bagud, de kommer til
at blive overhalt af de andre. Det skete ikke den gang - jeg tror heller ikke
det kommer til at ske nu.

>Spørgsmål...hedder den nye billedebesked-standard EMS?

Ja, EMS indeholder et format til billedbeskeder foruden visitkort (vCard),
møder (vCalender) og ringetoner (iMelody). Standarden sættes af 3GPP, som
sætter standarden for UMTS og har overtaget ansvaret for GSM standarden. 3GPP2
gruppen, som laver den amerikanske 3G standard (CDMA2000), har sagt ok til EMS
og vil bruge formatet.

Næste trin i udviklingen bliver MMS (Multimedia Messaging Service). Men hvor
EMS kan bruge de nuværende SMSC, kræver MMS nye servere hos operatørerne. Så
der går nok noget tid inden vi kan bruge MMS.

Peter

Fra : maxses

Dato : 31-10-01 12:43

> [...]
standarden. 3GPP2
> gruppen, som laver den amerikanske 3G standard (CDMA2000), har sagt ok

Okay, tak...det lyder "sgu" godt at der er nogen som tar ansvaret, jeg
sad lige og kiggede lidt reklamer, og Alcatel's nye serie(311/511) lyder
som utrolig fornuftige telefoner, og prisen er lavere end de fleste...
så sådan en tror jeg lige jeg smutter op og køber idag :) 370.- og så
skal jeg godt nok tegne et debitel adb. men det går nok :)

> [...]
> EMS kan bruge de nuværende SMSC, kræver MMS nye servere hos
operatørerne. Så
> der går nok noget tid inden vi kan bruge MMS.

Hvordan kommer det så til at fungere? lidt mere som en fast forbindelse?
alla fuld aktiv chat?

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : alwresuihalert

Dato : 30-10-01 22:36

snip
> [...]
> Så er jeg sikker på og kan modtage disse Billedebeskeder.
>
> Hvad med de sms hvor der forestiller forskellige ting?

I det næste "mobil" blad der kan købes i kioskerne om et par dage, er der en
anmeldelse af T68 (den har fået højest score nogensinde af bladet). Læs den
inden du køber en dualband(ha) sorthvid(ha) Nokia.

Fra : Anders HJ

Dato : 01-11-01 01:05

Dumt valg hvis du spørger mig.
Du kan sammenligne de to foner her: http://esato.com/phones/?phone=13&cp=23

T68 er en telefon i en helt anden liga. Billedbeskeder bliver man sgu ret
træt af. Begrænset hvor meget underholdning man kan få ud af et lille
sort/hvid billede. Jeg vil hellere have e-mail, Bluetooth og (mums)
farvedisplay.

Anders

Fra : Peter Rongsted

Dato : 31-10-01 02:43

"Juul" <juul@jyde.dk> wrote:

>Kan man modtage en billedebesked på T68 hvis den er sendt fra en Nokia tlf?
>Og kan man sende til en som har en Nokia tlf?

Du kan modtage billedebeskeder (via SMS) fra en Nokia på en T68. Den anden vej
kommer kun teksten frem. Alle andre formater (visitkort, kalender, ringetone
osv) virker ikke nogen vej. Via IR kan man udveksle visitkort og kalender
oplysninger.

Det samme gælder T39 og R520. Jeg vil tro, også T65 kan, men det har jeg ikke
prøvet.

Peter

Fra : Juul

Dato : 31-10-01 16:16

Så blev det til en Nokia 8310
Er lige kommet hjem med den

Mhv
Juul

Fra : ZiCoN $IGI$

Dato : 31-10-01 18:26

Jeg har en T39, som skulle være nogen lunde det samme som en T68 (feature
mæssigt).. Jeg kan da godt både modtage og sende billed beskeder fra og til
Nokia... så jeg tror da ikke det skulle være noget problem..........

--

ZiCoN $IGI$
ICQ: 39220376

http://www.igi.dk