Kyssegurami problem.
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 30-10-01 12:27

Hej.
Jeg har 4 kysseguramier gående sammen.
jeg fik dem samtidig og mit problem er at den ene gennem de sidste 2 år er
vokset til en størelse af ca. 12 cm. og de 3 andre har bibeholdt deres
størelse på ca. 6 cm.
Mit problem er at den store gurami er på det sidste blevet meget aggresiv
over for alle andre fisk.
Jeg har dem gående i et 250L akvarie sammen med guppier og havde indtil for
3 dage siden også en scalar på 15 cm.
Men den store gurami fik jagtet min scalar til døde og nu er den gået igang
med at tyranisere de andre guramier i et sådan omfang at jeg faktisk ikke
ser de andre mere da de gemmer sig hele tiden.
De eneste fisk som den ikke er efter er mine guppier.
Er der andre som har haft samme oplevelse med sine kysseguramier ???
Nogen gode råd ? Det ender jo nok med at jeg må skille mig af med den da den
ikke rigtig kan gå sammen med andre fisk.

Mvh.
Kenneth Andersen
Kenneth@osterbrogaarden.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-10-01 23:17

Kenneth Andersen <Kenneth@osterbrogaarden.dk> skrev i en
> [...]

den
> ikke rigtig kan gå sammen med andre fisk.

Jeg kender ikke en brik til kysseguramier, ud over at jeg ved, de de
bliver ret store.
Mon ikke det der er ved at ske, er at den store er ved at blive kønsmoden,
og derfor kræver et
territorie, og dertil er et 250 l akvarie tilsyneladende ikke nok for den.

Carsten