dns
Fra : Brian Nicolaisen

Dato : 30-10-01 11:22

hej

jeg har adsl.
jeg har købt domæne og plads hos udbyder.

er det muligt selv at hoste mig eget domæne ved at flytte
skidtet hjem til min egen maskine?

hvad med dns?

nico

Fra : Jens B.

Dato : 30-10-01 11:48

"Brian Nicolaisen" <brian@nicolaisen.com> wrote in message
> er det muligt selv at hoste mig eget domæne ved at flytte
> skidtet hjem til min egen maskine?

Jada, det kræver blot, at du har fået tildelt en fast IP-adresse af din
udbyder.

> hvad med dns?

Du beder din udbyder om at oprette dit domæne i hans dns (via redelegering).
Herefter vil dit domænenavn pege på din IP-adresse. Det koster én eller
anden sum penge.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-01 11:48

On Tue, 30 Oct 2001 11:21:34 +0100, "Brian Nicolaisen"
<brian@nicolaisen.com> wrote:

> jeg har adsl.
> jeg har købt domæne og plads hos udbyder.
> er det muligt selv at hoste mig eget domæne ved at flytte
> skidtet hjem til min egen maskine?

Ja, hvis du har fået en fast IP-adresse til din ADSL, så kan du
godt selv 'hoste' dit eget web-sted. Afhængig af dit setup kan
det være, det kræver ændringer i din router (hvis forbindelsen er
leveret med en).

> hvad med dns?

Det kan du vælge at køre selv, eller at lade udbyderen gøre det.
Det skal naturligvis konfigureres i DNS, at www er din adresse.

-A