Switch til 2 internet tilslutninger
Fra : Per Ponsaing

Dato : 30-10-01 09:54

Jeg har Stofanet med router og LAN, så vore 3 maskiner kan bruge nettet
uafhængigt samtidig.

Nu har jeg fået en ADSL tilslutning med router og LAN (fordi mit firma kun
vil understøtte ADSL opkoblinger).

Er der nogen, der kender noget software, der kan bruges til at switche
mellem de to udbydere?

Venlig hilsen Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-01 10:38

On Tue, 30 Oct 2001 09:54:12 +0100, "Per Ponsaing" <pps@cowi.dk>
wrote:

> Er der nogen, der kender noget software, der kan bruges til at switche
> mellem de to udbydere?

Det er ikke nødvendigt. Brug den ene router som default gateway
og lav på den en statisk route til dit firmas netværk via den
anden router.

-A

Fra : Per Ponsaing

Dato : 13-11-01 10:23

Kære Asbjørn

Det lyder interessant. Mit problem er bare, at jeg ikke ved, hvad en statisk
route er. Kan du give mig et hint, evt. hvor jeg kan læse om det?

Mánge hilsner

Per Ponsaing

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-11-01 12:57

On Tue, 13 Nov 2001 10:23:21 +0100, "Per Ponsaing" <pps@cowi.dk>
wrote:

> Det lyder interessant. Mit problem er bare, at jeg ikke ved, hvad
> en statisk route er. Kan du give mig et hint, evt. hvor jeg kan
> læse om det?

Dokumentationen for routeren kunne være et sted at starte.

-A