pc > sms, med nummerportabilitet?
Fra : TD

Dato : 29-10-01 23:37

Hej
Hvordan gør man nu om stunder, når man vil sende en sms fra sin pc, til
et mobilnummer, om hvilket man kun ved at det feks. oprindeligt var et tdc
nummer,
men at abbonenten nu har skiftet teleselskab, men bibeholdt nummeret?

Jeg mener, det er vel ikke stadig nummer@sms.tele.dk når der er blevet
skiftet
teleselskab, bort fra tdc?

Og en anden ting:
Er T68 kommet på gaden?

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-10-01 00:49

On Mon, 29 Oct 2001 23:37:01 +0100, "TD" <td@oop.dk> wrote:

> [...]
>nummer,
>men at abbonenten nu har skiftet teleselskab, men bibeholdt nummeret?

Hvis det er en email, du vil sende, så kan du bruge nummer@sms.jth.net
ellers er der flere browserbaserede muligheder på nettet.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via browser eller email
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, dynamisk IP, billige int. domæner

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 30-10-01 16:36

Hej Jørgen

jeg tror ikke helt du har forstået spørgsmålet

Hvis man sender den igennem den adresse du angiver tager den bare og sender
til nummeret gennem den operatør som nummererserien tilhører - men hvis det
er porteret virker dette jo ikke. Jeg har kun kendskab til een side som
virker, og det er coolsms - da denne sender som REN sms og derfor direkte ud
på mobilnettet.

/LV

Fra : Mickey

Dato : 30-10-01 16:45

"Lasse Vestergaard" <lasse@iloveu.dk> skrev i en meddelelse

> virker, og det er coolsms - da denne sender som REN sms og derfor direkte
ud
> på mobilnettet.

som altid - besked.dk, de har gjort sådan hele tiden ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Advarsel :

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 30-10-01 23:01

On Tue, 30 Oct 2001 16:35:32 +0100, "Lasse Vestergaard" <lasse@iloveu.dk>
wrote:

>jeg tror ikke helt du har forstået spørgsmålet
Joh, det har jeg nu.

>Hvis man sender den igennem den adresse du angiver tager den bare og sender
>til nummeret gennem den operatør som nummererserien tilhører - men hvis det
Nej, det gør den ikke. Den bruger ikke operatørernes email gateways.

>er porteret virker dette jo ikke. Jeg har kun kendskab til een side som
>virker, og det er coolsms - da denne sender som REN sms og derfor direkte ud
>på mobilnettet.
Nu har du kendskab til 2

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 31-10-01 08:19

> Nu har du kendskab til 2

Hvilke besked.dk og coolsms - eller xxxxx@jth.net.dk

Der står jo på din hjemmeside at netop det her med selskabsvalg ikke altid
er korrekt, pga. nummerportering...

/Lasse

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 31-10-01 12:00

Den Wed, 31 Oct 2001 08:19:18 +0100, skrev "Lasse Vestergaard"
<lasse@iloveu.dk> :

>Hvilke besked.dk og coolsms - eller xxxxx@jth.net.dk
Det er for det første xxxx@sms.jth.net
Det er så 3, men der findes flere.

>Der står jo på din hjemmeside at netop det her med selskabsvalg ikke altid
>er korrekt, pga. nummerportering...

Ja, det den viser på siden som en service. Det er jo ikke ensbetydende med, at
det er operatørernes email-gateways, der anvendes. I virkeligheden sender vi
via 2 forskellige direkte kanaler og hvis det glipper, så faldes tilbage til
email-gateways.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere m. dynamisk IP samt salg af int. domæner