Firewall
Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 29-10-01 22:02

Hej

Jeg kører lokalnetværk mellem to pc'er en med win2000 og en med win98
på win2000 maskinen sidder der et ATM-netkort og et ethernetkort (fast
IP 192.168.0.1) der er installeret NortonFirewall.
Jeg kan pinge begge veje når jeg slår Friewall fra, kan så også logge
på internettet fra win98 maskinen via lokalnetværket, men når jeg slår
Firewall til kan jeg IKKE pinge fra win98maskinen til win2000maskinen
men pinger udemærket den anden vej, jeg har prøvet at lave en regel i
firewall således: HANDLING: Tillad RETNING: begge veje PROTOKOL: TCP
og UDP KATEGORI: NIS-Systembeskyttelse PROGRAM: Ethvert program
TJENESTE: Enhver tjeneste (lokal/fjern) ADRESSE: Fjern:adressområde
192.168.0.2 - 192.168.0.254 Lokal: Værtadresse: 192.168.0.1 ---- men
det virker ikke.

Er der nogen der har en løsning???

VH Bjarne

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 29-10-01 22:37

Bjarne Kristensen wrote:
> firewall således: HANDLING: Tillad RETNING: begge veje PROTOKOL: TCP
> og UDP KATEGORI: NIS-Systembeskyttelse PROGRAM: Ethvert program

Hint: Ping bruger hverken TCP eller UDP men ICMP protokollen så vidt jeg
ved.

MVH Jacob

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 31-10-01 19:19