ADSL m/u ISDN?
Fra : Snip

Dato : 29-10-01 21:42

Ny i NG'en, så I må have mig undskyldt, hvis spørgsmålet tidligere er
besvaret.
Jeg har bestilt ADSL hos TDC. I forvejen har jeg ISDN (også hos TDC). Jeg
bliver spurgt om jeg vil beholde mit ISDN.
Jeg har brug for at være koblet op og have en linie fri til alm.
telefonopkald.Da jeg er træt af ikke at kunne bruge "tryk fem" og af, at jeg
ikke kan tage telefonen et sted og føre samtalen videre på en anden telefon.

TDC nævnte et par fordele ved at beholde ved at beholde min ISDN, men jeg
kunne ikke overskue deres idéer.

Er der nogen fordele ved ISDN + ADSL for en "alm." bruger som jeg?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 21:49

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen fordele ved ISDN + ADSL for en "alm." bruger som jeg?

Ikke hvis du stadig er glad for gammeldags teknik, såsom analoge
telefoner.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 29-10-01 23:29

> [...]
> bliver spurgt om jeg vil beholde mit ISDN.
> Jeg har brug for at være koblet op og have en linie fri til alm.

Uanset om du er på net eller ej med ADSL, så vil du altid have en
telefonlinie fri med analog og to med ISDN

>Da jeg er træt af ikke at kunne bruge "tryk fem" og af, at jeg
> ikke kan tage telefonen et sted og føre samtalen videre på en anden
telefon.

Bruger du ISDN telefoner? Hvis du benytter Terminal Adapter (modem) og
telefonerne er tilsluttet den samme AB port, så kan du godt føre samtalen
videre på en anden telfon. Sidder de på hver sin AB port, kan du evt. lave
intern omstilling mellem AB portene? Måske en ide?

> TDC nævnte et par fordele ved at beholde ved at beholde min ISDN, men jeg
> kunne ikke overskue deres idéer.

Det er vel altid en ide at følge med tiden og ISDN har mange spændende
tjenester og fordele. Den største er vel 2 linier, flere MSN numre + de
forskellige tjenester (kig evt. på www.teledanmark.dk og læs om dem)

> Er der nogen fordele ved ISDN + ADSL for en "alm." bruger som jeg?

Ja selvfølgelig Men hvis du kun benyttede ISDN for at få lidt extra fart
på nettet, savner de analoge tjenester, eller for at kunne tale i telefon
når du er på nettet, så umiddelbart ikke. Det er en smagssag...

Venlig hilsen Peter Tønnesen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-01 23:36

Mon, 29 Oct 2001 21:42:22 +0100, skrev "Snip"
<snip@post8.tele.dk>:

>Jeg har bestilt ADSL hos TDC. I forvejen har jeg ISDN (også hos TDC). Jeg
>bliver spurgt om jeg vil beholde mit ISDN.

Hvis du ikke har brug for to telefonlinjer til telefonsamtaler
(og har isdn-telefoner), så er der ingen grund til at beholde
isdn.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-10-01 07:21

"Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote in message
> at jeg
> ikke kan tage telefonen et sted og føre samtalen videre på en anden
telefon.

Det kan nu sagtens lade sig gøre. Kræver dog "parkering" eller hvad det
nu hedder, ved ikke om du får det automatisk, hvis det ikke er mellem to
analoge telefoner på samme port.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Snip

Dato : 30-10-01 10:04

Tak for de mange gode svar. Jeg har ikke Isdn-telefon, derfor har jeg
selvfølgelig ikke kunnet udnytte det fuldt ud. Jeg syntes prisen var for
pebret.

Jeg vælger at afmelde ISDN. Det kan jo altid oprettes igen, selvom det
koster.
--
snip@post8.tele.dk

"

Fra : Michael Schrøder

Dato : 31-10-01 08:19

> [...]
> pebret.
>
> Jeg vælger at afmelde ISDN. Det kan jo altid oprettes igen, selvom det

Jeg gjorde det modsatte da jeg fik ADSL...

Altså skiftede fra en analog til ADSL + ISDN !

For de 25 kr. ekstra får jeg en ekstra telefonlinie.

De 2 telefon linier går direkte i en analog telefoncentral jeg har fået
fingre i - og ud til 8 lokal numre.

- så er der da nok til mig, konen og 2 børn (af hunkøn) der er ved at komme
i telefonalderen

Hvor mange måneder kan du beholde din ISDN for det der koster at nedgradere
den til en analog ?

mvh Michael

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 31-10-01 08:20

Hej

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vælger at afmelde ISDN. Det kan jo altid oprettes igen, selvom det
> koster.

Husk at det koster 450 kr + evt. teknikergebyr på kr. 375 at ændre ISDN
tilbage til analog (PSTN)

mvh

Ole

Fra : Pico

Dato : 31-10-01 17:32

"Ole Kirkholt" <oki@tieto.dk> skrev i en meddelelse news:3bdfa62c$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej

<klip>
> Husk at det koster 450 kr + evt. teknikergebyr på kr. 375 at ændre ISDN
> tilbage til analog (PSTN)

Det er da vist kun hvis ISDN er oprettet efter d. 1/5 2000, har
man oprettet ISDN før denne dato kan de vist ikke kræve nogen betaling.
Pico

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 18:37

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
ISDN
> Det er da vist kun hvis ISDN er oprettet efter d. 1/5 2000, har
> man oprettet ISDN før denne dato kan de vist ikke kræve nogen
betaling.

Jo, men der er særlige tilfælde hvor man undlader at opkræve det...

Fra : Snip

Dato : 31-10-01 20:12

<Hvor mange måneder kan du beholde din ISDN for det <der koster at
nedgradere den til en analog ?

Aner det ikke, men der er mindst 3 ugers leveringstid på ADSL.

>Husk at det koster 450 kr + evt. teknikergebyr på kr. >375 at ændre ISDN

Jeg har kun hørt om de 450.-. Til gengæld var opretningsgebyret lige nedsat
med et par hundrede kroner.

Som sagt var jeg træt af ikke at kunne videreføre samtalen på en anden
telefon. Det er jo rart at sige til børnene at de skal tage samtalen på den
anden telefon så man kan have sit arbejdsværelse i fred!! I øvrigt er det
ikke så belastende mere med alle deres mobilos. Jeg savner også "tryk fem"
da jeg med fire børn af og til skal ringe i lægens telefontid. Og her er det
umuligt at komme igennem på normal vis. Opdagede dog en dag at mobilen kan
gentage opringningen indtil man kommer igennem. Men det kan hurtigt komme
til at koste mere en 1,20 kr.

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 01-11-01 08:04

> Jeg savner også "tryk fem"
> da jeg med fire børn af og til skal ringe i lægens telefontid. Og her er
det
> umuligt at komme igennem på normal vis.

Denne måtte jeg lige kommentere for sig selv...

Jeg tror du bliver skuffet hvis du tror du kan bruge "Tryk 5 hvis du vil
ringes op når der bliver ledigt" - de læger jeg har ringet gennem flere år
har da fået fjernet den mulighed...

- men det er jo nok heller ikke den eneste grund til at skifte

mvh Michael

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-11-01 08:04

> [...]
på den
> anden telefon så man kan have sit arbejdsværelse i fred!!

Jeg har sagt det før i denne tråd, men jeg kan da lige gentage det.
Man kan sagtens overføre samtaler mellem de forskellige telefoner.

Faktisk synes jeg mulighederne hvad dette angår er bedre på isdn end
analog, for når en anden løfter røret kan du selv bestemme om der skal
komme klartone til et nyt opkald, eller om det er den kørende samtale
der skal flyttes.

Det eneste det drejer sig om er, at lære at bruge dit udstyr. Her kan
jeg så godt se ulempen ved isdn i forhold til analog.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Snip

Dato : 01-11-01 21:37

--
snip@post8.tele.dk

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> "Snip" <snip@post8.tele.dk> wrote in message
> på den

Hvordan?

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 12:02

> Hvordan?

Sjov måde at klippe på...

Hvilket udstyr bruger du? (Kig evt. i manualen)
Hvis jeg ikke kender det, så er der nok en anden der gør.

--
Mvh.

Niels Andersen