Suttekatt
Fra : Anja

Dato : 29-10-01 19:09

Hei!
(Jeg er fra Norge... Tilgi min rare dansk...!)
Men vi har to deijlige katte, og en halv ekstra... Den halve ekstra
heder Mia, og bor i nabohuset. Hun er ca 3,5 månder gammel, og blev
taget i fra sin mamma når hun var bare 5-6 uger gammel. Alt for tidligt,
men det kan man ikke rette opp i nu. Hun går pt. i "kattelære" hos mine
to hannkatte på 6 måneder, og det går ræt fint! (vi bor 7 meter fra
hverandre på en bondegård, og alle vores katter bor hos hverandre...så
de kommer og går som de sælv vil. (Og spiser masse mus!) )
Men hun bliver ved at sutte på vores og sin "mammas" øreflipper... Med
stor vællyst!!!
Hvordan kan vi få henne til at slutte med det? Eller skal vi bare lave
henne holde på? Måske vi kan skaffe hende en sutteflaske med
mælkeblanding???
Eller har I nogle andre tips?

--
Anja

Fra : Camilla Reib

Dato : 31-10-01 17:20

Hej!

Min hunkat på 7 år, har altid gjort det samme... og gør det stadig! ;0)
Jeg tror at det er hvis de er taget fra moderen for tidligt, i mit tilfælde
blev hun taget fra 8 uger gammel.... Jeg ved desværre ikke hvordan man
"afvænner" dem...

Fra : Kate

Dato : 31-10-01 19:56

Hej Anja

Da Johan var lille suttede han også, mest på et lammeskindstæppe.
Faktisk var hverken han eller hans søster, Sofie, taget for tidligt fra
deres mor, så vidt jeg ved. Sofie har ikke suttet mens jeg har haft
hende. Jeg husker ikke hvornår Johan holdt op, men det gjorde han.
Indrømmet jeg lod ham aldrig sutte på mig, det ville jeg ganske enkelt
ikke ha'. Ellers vil jeg tro hvis du bare lader den lille sutte vil hun
sikkert holde op når hun ikke føler behov for det mere. Desværre er jeg
ikke katte ekspert, men det er mit bud.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.