Einsturzende Neubauten
Fra : Borger Louis

Dato : 29-10-01 17:34

Hej NG!

For et stykke tid siden hørte jeg en sang med gruppen,
som jeg ikke kan huske hvad hedder.
Sangen er sunget af en kvinde med en meget piget stemme

Disse ord kan jeg huske:
"Crysantemum" og "Another reason to cut of an ear"
I omkvædet synger hun:
"If you know my name-Don't speak it out"

Er der nogen,som ved hvad sangen hedder,
og måske endu vigtigere-hvilken cd er den fra?
Svar påskønnes

Mvh Borger Louis

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-10-01 18:42

Således skrev "Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 29 Oct 2001 17:33:40 +0100:

>Er der nogen,som ved hvad sangen hedder,
>og måske endu vigtigere-hvilken cd er den fra?
>Svar påskønnes

Husk, http://www.google.com er altid din ven

http://liliacea.homepage.dk/blume.html

Knud
--
DEATH to all fanatics...

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-10-01 16:42

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> Således skrev "Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> i
> dk.kultur.musik Mon, 29 Oct 2001 17:33:40 +0100:

> Husk, http://www.google.com er altid din ven
>
> http://liliacea.homepage.dk/blume.html

Lækkert nummer... Jeg kan godt lide at de har lavet det på 4 forskellige
sprog (engelsk, tysk, fransk og japansk)... og at der er gjort så store
tanker om nummeret som beskrevet på siden, er enormt interessant.
Jeg kan huske at høre nummeret i min discman mens jeg kørte i skole, igennem
byen - det betød et eller andet, jeg var bare ikke sikker på hvad! :)
Og så er videoen til den forresten ret fed - jeg har Liebeslieder, der klart
kan anbefales.

Jacob

Fra : Borger Louis

Dato : 30-10-01 16:59

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rmhlh$2bil$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sprog (engelsk, tysk, fransk og japansk)... og at der er gjort så store
> tanker om nummeret som beskrevet på siden, er enormt interessant.

Disse tanker omkring sangene har EN altid gjort meget ud af.
Det er som om de har en matematisk formel på alle deres sange.
Blixa Bargeld er virkelig en ubeskrivelig person.

> Jeg kan huske at høre nummeret i min discman mens jeg kørte i skole,
igennem
> byen - det betød et eller andet, jeg var bare ikke sikker på hvad! :)

Jeg optog en snas af sangen fra P3 på et gammelt kassettebånd,
som fornylig gik i stykker.Øv!
Havde også selv et særligt forhold til sangen,
og var så heldig at se bandet i Århus sidste år.(Fedt!)Hvad med dig?
Jeg tror dog ikke EN syntes Århus var en særlig god oplevelse.
Visse publikummer ødelagde "Silence is sexy",med åndsvage tilråb.
Bl.a Haende hoch!

> Og så er videoen til den forresten ret fed - jeg har Liebeslieder, der
klart
> kan anbefales.

Må ses.

Mvh Borger Louis

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-10-01 17:13

"Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Det er som om de har en matematisk formel på alle deres sange.
> Blixa Bargeld er virkelig en ubeskrivelig person.

Jeps, han har faktisk nogle mennesker der 'forfølger' ham, der påstår at han
sender dem beskeder via hjernebølger eller sådan noget. Hmm.
Manden er i mine øjne bare genial. Ubeskriveligt genial.

> [...]
> Jeg tror dog ikke EN syntes Århus var en særlig god oplevelse.
> Visse publikummer ødelagde "Silence is sexy",med åndsvage tilråb.

Jeps, var der (Kbh. var udsolgt, hvad gjorde man? FIELD TRIP! :) )
Train-publikummet var forfærdeligt! Kbh. skulle have været en af de fedeste
koncerter på hele turnéen. Damn!!!

> klart
>
> Må ses.

Den giver et godt billede på dem, helt klart.

Jacob

Fra : Borger Louis

Dato : 31-10-01 18:26

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rmjfj$2e9i$1@news.cybercity.dk...
> "Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message

Det lyder rigtig syret.
At køre gennem en by,omgivet af fabrikker,højhuse og susende biler,
lyder for mig som om,
omgivelserne har dannet en slags video for dig.
Det er jo nærmest EN i det rette miljø.

Jeg bor på landet og tager tit en Disc-man med ud i skoven,markerne,
og der sker det samme for mig,som skete for dig.
Det bliver til særlige øjeblikke,hvor musik,tidspunkt og omgivelser
falder sammen og bliver èt med hinanden,ikke?
Mennesker er en flok øjeblik-samlere.

Men du har givet mig en god ide.
En dag ta´r jeg min disc-man med ind til byen og går en tur
i industrikvarteret til tonerne af EN.

Mvh Borger Louis

P.S
Vi havde jo egentlig snakket færdig,men jeg kom til at se for mig,
hvordan det mon var,og hørte samtidig sangen i hovedet,(et lille
øjeblik)
og tænkte,at det skulle ikke gå ukommenteret forbi.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-11-01 11:29

> Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9rmjfj$2e9i$1@news.cybercity.dk...

:)

> [...]
> øjeblik)
> og tænkte,at det skulle ikke gå ukommenteret forbi.

Det er lige præcis det det handler om!
At høre EN (eller for den sags skyld anden musik man elsker) imens man
oplever ting, kan tit gøre begge dele 100 gange bedre. Forladte
fabriksbygninger, mørke industriområder...
At høre Tom Waits' 'Rain Dogs' mens man går langs en nedlagt
jernbanestrækning iført hat og en halv flaske whisky i jakkelommen...
At høre Add N To X full blast ud af bilen mens man uddeler postkort i indre
by lige imens det er ed at blive mørkt...
Bare man kunne tage billeder af sjælen.

Jacob

Fra : Invader Zim

Dato : 30-10-01 00:11

> [...]
> "If you know my name-Don't speak it out"
>
> Er der nogen,som ved hvad sangen hedder,
> og måske endu vigtigere-hvilken cd er den fra?

Det er sangen "Blume", fra albummet ''Tabula Rasa''.

Når vi nu taler om Neubauten, er der nogen der har hørt Berlin Babylon
soundtracket?

-Invader Zim

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 02-11-01 00:13

On Tue, 30 Oct 2001 00:10:37 +0100, "Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote:

>Det er sangen "Blume", fra albummet ''Tabula Rasa''.

Den kan også findes på Anita Lanes "Dirty Pearl",
sammen med 3 andre numre hvor Blixa Bargeld medvirker.

--
Ask me for directions.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-11-01 01:01

"Jesper Lauridsen" <rorschak@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Den kan også findes på Anita Lanes "Dirty Pearl",
> sammen med 3 andre numre hvor Blixa Bargeld medvirker.

Hele albummet er faktisk fyldt med Neubauten/Bad Seeds-medlemmer, og der er
efter min mening kun et par enkelte numre der er noget værd. Jeg er specielt
ikke meget for hendes version af Sexual Healing.

Jacob

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 08-11-01 22:42

On Fri, 2 Nov 2001 01:00:56 +0100, "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote:

>"Jesper Lauridsen" <rorschak@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Hele albummet er faktisk fyldt med Neubauten/Bad Seeds-medlemmer,

Mick Harvey er hendes musikalske bagmand (og hun er en Nick Caves
meget gamle venner).

>og der er
>efter min mening kun et par enkelte numre der er noget værd.

Det er en meget blandet omgang. Men for samlingens skyld...

--
Ask me for directions.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 02-11-01 21:02

Invader Zim wrote:

> Når vi nu taler om Neubauten, er der nogen der har hørt Berlin Babylon
> soundtracket?

Ja - den er ikke værd at købe. Der er lidt beethoven og en bunke versioner

af "Befindlichkeit des Landes" og ikke meget sjov.

Vi venter på den næste "rigtige"..

Ulrik Magnusson

Fra : Invader Zim

Dato : 03-11-01 00:16

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> wrote in message

> [...]
versioner

> af "Befindlichkeit des Landes" og ikke meget sjov.

okay, jeg takker for dit input, og springer således over for denne gang. :)

-Invader Zim