Kan en ip adresse findes???
Fra : Kim Albrechtsen

Dato : 29-10-01 15:04

Hej....

Jeg har et problem! Det fremgik vist også af subjectet.

Anyway, mit problem er at jeg sider på et lokalt net ca. 60 maskiner. Vi er
allesammen koblet op med en TDC ADSL linie på 2Mbit gennem en switch. Jeg
har en IP adresse på det lokale net. Problemet er at jeg ikke kan komme ud
af dette net når jeg vil sætte min FTP server op. FTP fungerer fint når jeg
er på lokal nettet det samme gør min hjemmeside, der er bare ikke andre
udenfor det lokale net der kan se mig.

Er der nogen der har en løsning, evt. hvordan man får fat i switchen IP til
internettet. Bare en eller anden god ide er kærkommen.

Mange hilsner den frustrerede.

Mail her eller send svarene til mail adresse.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-10-01 15:20

"Kim Albrechtsen" <Kim_albrechtsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> er på lokal nettet det samme gør min hjemmeside, der er bare ikke andre

Hej Kim,
Det er sikkert fordi du sidder med en privat lan adresse der bliver Nattet
ud mod internettet.
Der skal laves noget i routeren hvor f.eks. forespørgsler på port 21 / 22 /
80 bliver redirected til din interne adresse.

Det er ikke sikkert du kan få din sysadmin med på idéen

Kent Nielsen

Fra : Kim Albrechtsen

Dato : 29-10-01 15:43

Hej Kent!

Det er ligesom der jeg strandet det kunne jo være der kunne trickses et
eller andet...

/Kim

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 29-10-01 16:56

Hej Kim
Kent har ret i at din IP bliver nattet ud til INET.
Du kunne prøve at telnet/webbe
til routeren og håbe på at der er default password på
også ændre FTP til din LAN ip.

Men HUSK din admin bliver sur når finder ud af det!

(@@)
-----o00o-(_)-o00o-----------------------------
Med Venlig Hilsen, Thomas Nielsen
www.tdn.dk - IT Sikkerhed
---------------------Oooo------------------------
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Henning Birch

Dato : 29-10-01 20:27

"Thomas Nielsen" <t-d@worldonline.dk> wrote in

> Hej Kim
> Kent har ret i at din IP bliver nattet ud til INET.
[klip]

Kan jeg få dig til lige læse [og gøre som der står der ]
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
det vil gøre de nemmere at forstå hvad du skriver.

Samt hvis du gider læse
om din signatur - som godt nok er pæn men der er regler for den slags
og din overholder dem ikke.

FUT : dk.admin.netikette

--
Henning

Fra : DUdsen

Dato : 30-10-01 15:44

Kim Albrechtsen wrote:

> Hej Kent!
>
> Det er ligesom der jeg strandet det kunne jo være der kunne
> trickses et eller andet...

Hvis du har en server ude i byen du kan sende datane igennem kan du
lave en tunnel til denne så vil det for folk se ud som de data din
ftp-server har liggende befinder.
Dette er nok ikke en særlig god løsning hvis ftpserveren skal bruges
til at distribure data da man så ligså godt kunne have sat dem op på
den fremmede maskine. men er der laje om at de selv vil have fat i dine
date use fra uden at skulle oploade så er det en muglighed forudsat den
amden maskine findes.