Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. "hvad synes i om denne"
Fra : Svend

Dato : 29-10-01 13:59

Det er snart meget sørgeligt, man skulle næsten tro at man havde fløjet en
af disse terrorfly i new york for en måned siden. Sådan føles det
efterhånden at være mig (( *suk*

Holdt nu lige en kende, det er første gang jeg overhovedet uploader til
dette newssite. Og straks begynder folk at snakke om "fanskare". Jeg kender
ingen herinde andet end Finn fra fototal.dk og til ham vil jeg takke for den
gode og fyldstgjordte forklaring omkring min hjemmeside. Den kan jeg bruge
til noget. Jeg har fået designet en ny hjemmeside og ville gerne have en
respons på design og opbygning. Jeg ønskede ikke at kaste mig ud i en
diskussion der slet ikke vedkommer mig. Men det glæder mig at siden har
gjort indtryk. Tak for det. Og til dem der udgiver sig som min "fanskare"
hvem er i ??? Kender i mig og hvorfra ??

--
René

--
René Asmussen
http://www.rene.asmussen.as

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 29-10-01 14:15

"Svend" <ross@cool.dk
> [...]
> gjort indtryk. Tak for det. Og til dem der udgiver sig som min "fanskare"
> hvem er i ??? Kender i mig og hvorfra ??

Hej René,

Kender dig ikke - og ser mig ikke som en fan af nogensomheldst
men jeg har lov at ytre min mening, som alle andre - men for min
del stopper diskussionerne når folk begynder at kalde hinanden for
"fjols" og andet mudder. Hvis folk ikke kan diskutere en ting sagligt uden
at komme med mudder så er der ikke noget at diskutere, og du skal slet
ikke tage dig nær af folk der pludselig beskylder dig for at have
en "fanskare" bare fordi de kan lide din hjemmeside - det er som regel
fordi man mangler fornuftige argumenter at man begynder at hetse en
anden "flok" op mod den ene - tåbelig spørger du mig, men hey....that's
my 2 cents.

Mvh
Tommy

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-10-01 14:23

"Svend" <ross@cool.dk> wrote in news:9rjjhv$vtp$1@news.cybercity.dk:

Uden at jeg gider blande mig i debatten kan jeg da lige fortælle at
fotokritik.dk blev annonceret her i gruppen af Martin Koch og at de
allerførste brugere kom herfra - netop af samme grund. Så de personer der
mener at de "kender" dig har nok set dine billeder på fotokritik.dk

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Rene

Dato : 29-10-01 14:55

Nå okay, det er sådan det hænger sammen. Nu skal min debat med en enkelt
person på Fotokritik.dk altså gå udover jeres kontruktive opfattelse af mit
nye hjemmeside design og billeder ?? Det er altså personen og ikke "varen"
vi snakker om. Det var noget nyt. Jeg håber da hvirkeligt ikke folk gider
blive ved med at hænge sig en helt almindelig sagelig fotodebat der er
foregået på en amatørfotografi hjemmeside ??? Jeg er selv Amatør med stort A
og elsker næsten alle former for fotografi. Jeg kommer til dagligt i en
fotoklub hvor jeg er medlem af dens bestyrelse. I denne klub arbejder vi med
erfarne som uerfarne fotografer, og en ting har jeg ihvertfald lært, at i
fotografiets verden er der plads til alle : ung som gammel, nyt som brugt,
erfaren som uerfaren. Ellers kan fotografiet ikke overleve. Jeg vil nu gerne
en gang for alle slå på plads. Jeg er ikke professionel eller noget i den
dur. Jeg er hobbyfotograf og ikke andet. En ganske almindelig ung mand som
så mange andre. Og hvis folk ikke kan tåle min kritik af deres billeder så
bed mig lade være med at kommentere dem. Det er da enhver mands/kvindes ret.
Hold NU OP med det kvæuleren og debatering. Og lad os få gang i det det hele
handler om fotografiet. !!! Er der nogen der har lavet nogle nye spændende
billeder for nylig ??? )))

MVH
Rene
--
Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns914992DC7802Dkennethdarlingfromde@32.97.166.131...

Fra : Lotte M

Dato : 29-10-01 15:57

"Svend" <ross@cool.dk> skrev:

> Holdt nu lige en kende, det er første gang jeg overhovedet
> uploader til dette newssite.

Detter er ikke et "newssite" Du er på Usenet og her reagerer
brugerne, når debatten udvikler sig, som det er sket vedrørende
snakken om dit netsted..

Det er en i øvrigt en dårlig ide du starter en ny tråd. Overblikket
spoleres, når du opsplitter en igangværende debat. Du bør læse
http://www.usenet.dk/netikette/ , så du lærer debatteknikken på
Usenet at kende.

> Og straks begynder folk at snakke om "fanskare".

Der vist ikke andre end undertegnede, der har talt om fanskare og det
var ikke med adresse til dig, men primært til Søren, der uden at
forholde sig til indholdet i kritikken, forsvarer dig og dine økonomiske
dipositioner, frem for det kritiserede - nemlig /funktionen/ af dit netsted.

Jeg ved ikke om du og Søren kender hinanden, men uanset hvad, så
smitter det af på dig, når han forsvarer dig, som han gør og det efterlader
det indtryk, at i kender hinanden.

> Jeg har fået designet en ny hjemmeside og ville gerne have en
> respons på design og opbygning.

I så fald vil jeg anbefale du i stedet bruger den dertil indrettede
gruppe: news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros . Hvis der er
personer her i gruppen, der har begreb om webdesign, er det en
tilfældighed. Derimod finder du kompetente personer i webdesign-
grupperne.Denne gruppe er til snak om det fotografiske.

> Jeg ønskede ikke at kaste mig ud i en diskussion der slet ikke
> vedkommer mig.

Fordi du startede tråden, er du ikke ansvarlig for hvordan den
udvikler sig. At den /kan/ komme til at skade din troværdighed, er
en anden sag.

Rene, for hulen, du har lige set hvad personfnidder, udsprunget af
personlige præferencer, kan udvikle sig til - jeg håber du genkender
reaktionsmønsteret og ikke medvirker til at begå de samme fejl igen.

Der er af gode grunde et vist personsammenfald, mellem denne
gruppes brugere og brugerne på fotokritik.dk Så, hvis man gør sig
uheldigt bemærket det ene sted, så kan man risikere at blive taget til
indtægt for det, det andet sted.

Da du er en meget aktiv bruger på fotokritik.dk, så er du altså kendt
af mange brugere i denne gruppe - også selv om du angiveligt ikke
tidligere har skrevet i gruppen.

En anden ting er, at det er svært at blive taget alvorligt her på Usenet,
hvis man ikke bruger sit navn, eller det opdages man skriver under
flere forskellige identiteter. Derfor vil jeg anbefale dig, at du kun poster
i dit eget navn.

Med mindre du nu poster en række ævle-kævle indlæg, så er jeg sikker
på du vil blive vel modtaget her i gruppen - også selv om du kom ud i
det lille stormvejr på fotokritik
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Rene

Dato : 29-10-01 16:40

TIl Lotte !!

Jeg aner ikke hvad du mener med "Gøre sig uheldigt bemærket". Du taler til
mig som om jeg skal gøre hvad du finder korrekt. Det ser jeg nu ingen grund
til. Jeg stiller et simpelt spørgsmål : "Hvad folk herinde synes om et
hjemmeside design" og så begynder du at kvæulere om en helt anden
fuldstændig ligegyldig hjemmeside, som ikke har noget som helst med sagen i
mit simple spørgsmål at gøre. Der er visse folk der åbenbart kun vil
diskutere. Men jeg gider ikke hoppe med på den vogn. Vil du "vrøvle" så gør
det til en anden. Jeg gider diskutere din personlige opfattelse af mig, som
du overhovedet ikke har nogen basis for at kende. Som jeg skrev før kan du
da ikke vurdere en person udfra hvad han eller hun skriver eller formulerer
sig under et amatør fotoforum.. Jeg ville gerne høre din mening om designet
eller billederne på min side. Alt andet hvad du tror og mener har ikke min
interesse. Hvis det var tilfældet havde jeg nok joinet en "strikke eller
rødstrømpe" newsgroup. Koncentrer dig nu om og lave billeder og ikke andet,
det kommer man længst med under et fotosite (newsgroup) som dette. FOTO er
vel det folk har joined stedet her for eller ????

MVH

Til i andre, tak for kritikken af siden både Ris & ros, det er rart at vide
om den er god nok eller ej. Det er dog min generelle opfattelse at folk
synes godt om den. Så tak for det. Slut herfra.

--
René

Lotte M <info@lotte-m.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rjqht$pvg$1@sunsite.dk...

Fra : Clark Kent

Dato : 29-10-01 16:48

Hørt!
Lotte er en poptøs

Rene <ross@cool.dk> skrev i en news:9rjsvq$1eci$1@news.cybercity.dk

Fra : Rene

Dato : 29-10-01 17:20

Hvad mener du med "Poptøs" ???

Jeg forstår ikke ???

--
René Asmussen
http://www.rene.asmussen.as

Fra : Lotte M

Dato : 30-10-01 12:03

"Rene" <ross@cool.dk> skrev:

> Jeg aner ikke hvad du mener med "Gøre sig uheldigt bemærket".

Øv, så må jeg desværre dokumentere, at det ikke er noget jeg
finder på.

På Fotokritik.dk har webmaster for ganske nylig tildelt dig 7 dages
karantæne for "infam negativitet".
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=198&fid=1

På Photoblink uploader du et billede i ét navn og stemmer
efterfølgende på dit eget billede i et andet navn. Du bliver grov
og fornærmet, da du afsløres.
http://www.photoblink.com/imageView.asp?ImageID=20730

> Du taler til mig som om jeg skal gøre hvad du finder korrekt.

Vedrørende den måde hvorpå du poster indlæg, så ja, jeg belærer
dig, hvis jeg finder din fremgangsmåde uhensigtsmæssig for andre
brugere. Så'n er det på Usenet, erfarne brugere vejleder uerfarne.

> [...]
> hjemmeside design" og så begynder du at kvæulere om en helt anden
> fuldstændig ligegyldig hjemmeside, som ikke har noget som helst med

Fotokritik.dk opfattes næppe som "en ligegyldig hjemmeside" i
nærværende gruppe. Fotokritik er udsprunget af denne gruppe
og vi er angiveligt en del, der følger begge fora.

Du har tilsyneladende svært ved at forstå, at jeg reagerer, fordi jeg
ser optræk til en situation, som ligner noget jeg har set før - og jeg
synes det er ufedt, hvis den ubehagelige debatform indføres her i
dk.fritid.foto.

Med ubehagelig debatform mener jeg:
1. "Noget" fremlægges til kritik
2. Ros modtages med smil
3. Ris udløser personfnidder*
(* ikke /nødvendigvis/ fra den kritiserede, men fra angivelige fotovenner)

Det er et faktum (Photoblink og de første indlæg i denne gruppe), at du
ikke konsekvent bruger dit egen navn og det er et faktum, at tråden her
ikke er det første eksempel på en debat, med din deltagelse, der ender
i mudder (Photoblink og Fotokritik).

> Som jeg skrev før kan du
> da ikke vurdere en person udfra hvad han eller hun skriver eller
> formulerer sig under et amatør fotoforum..

Jamen det gør jeg altså

I skriftlige fora kan vi kun vurdere hinanden på det vi skriver. Hvis
en skribent gør sig uheldigt bemærket på nettet, så vil rygtet sprede
sig til beslægtede fora.

Skrækeksemplet på så'n en debat-kendis er BoWarming, der i
årevis har været en støjkilde i forskellige fora. På et tidspunkt fik han
sågar en dom i landsretten, på grund af hans skriverier på nettet.
( http://home.worldonline.dk/~pjuulm/kafka/bowar.htm )

> Koncentrer dig nu om og lave billeder og ikke andet,

Du kan åbenbart godt lide den formulering (hint Photoblink)

Rene, du er ikke nogen dårlig fotograf og jeg synes det er synd for
dig, at du tilsyneladende er så følsom for modstand og kritik. Jeg håber
du fremover vil bruge energien på at forbedre dine fotografiske evner
og dropper den "tyndhudede" debatform.

Jeg antager du gerne vil være kendt som "Rene Asmussen - den
dygtige fotograf" fremfor "Rene aka Svend aka Ross aka Search
- ham der ikke tåler kritik". Tager jeg fejl ?

[snip +60 linier bundcitat]

Det er skidt netikette at bundcitere et helt indlæg. Læs venligst på
http://Usenet.dk hvordan du bør poste indlæg i dk-hierarkiet..
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 12:17

Som andre har sagt......"Bærene er Sure......." Det må være derfor. For jeg
kender stadig ikke nogen der hedder Lotte. Så du må forveksle mig med en
anden. Du kan jo ikke udtale dig om en person du ikke kender. Så jeg kan kun
sammen med de andre grine af dig . Det vil jeg så gøre
)))))))))))))))))))

Slut herfra.

--
René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-01 13:02

Rene wrote:

> .........cut........................... Så jeg kan kun
> sammen med de andre grine af dig . Det vil jeg så gøre
> )))))))))))))))))))

Ahmm... det er vist en undvigende latter, der ofte ses, når folk er
havnet i en meget pinlig situation...!

Og så må du også gøre dig klart, at i dette medie kan du kun skrive på
egne vejne, med mindre du med "andre" mener Svend, Ross, Search o.s.v.

Så tag dig lige sammen, ind til vidre har du kun præsteret nogle
middelmådige forsøg på at spille "smart", du har ikke postet et eneste
indlæg, der reelt handler om fotografi.

Du bør bruge et minut eller to på at læse denne gruppes fundats, så du
bliver klar over, hvad der er on-topic her i news:dk.fritid.foto

Læs her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Dette er en henstilling, og da en vidre debat om dette emne er
off-topic, så sætter jeg FUT (Follow Up To) news:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

--
http://www.usenet.dk

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 12:36

TIL LOTTE M.

Nu har jeg kun været herinde i en lille uge. Og siden jeg kom har jeg ikke
set andet end dig hænge sig ud imod næsten alt og alle herinde. Du må have
en svaghed for at skulle skabe splid. For det er ikke fotografiet du bruger
det meste af din tid på kan jeg se ud fra din hjemmeside (samt design). Det
er så min kritik til dig. Jeg vil ikke begynde at nedgøre dig herinde som du
er i færd med overfor mig vi har jo alle vores fejl og "skæve" skavanker og
dem skal der også være plads til.
Jeg har lige lagt en sidste hånd på værket på en billedserie der skal
udstilles i USA. Og hvis du tror at fordi du ikke bryder dig om den måde
hvorpå jeg giver dine fotos kritik, kan ødelægge mit navn, så tager du
rimeligt fejl. Du skriver at jeg ikke kan tåle kritik, hmmmmmmmmmmmmmm......
jeg tror nok efter den "vamle" smøre som jeg betragter som chikane imod min
person og navn er den værste form for kritik et andet menneske på baggrund
af noget så banalt som hobbyfotografi, kan give mig. Så det må vist være dig
der skal lære at takle "modgang" lidt bedre siden du "pakker" tingene som du
gør, det bider sig nok selv i halen på et tidspunkt er jeg sikker på. Jeg
har da aldrig oplevet nogen andre svine folk til på den måde som du lige har
gjort. Du diskutere jo ikke foto på denne side. Men debatterer kun din meget
indspiste, skæve og triste holdning til folk du tror du kender. Jeg tror
iøvrigt der ligger et par linier om i It-lovgivningen som siger at det ikke
er tilladt at bruge andres navne samt adresser negativt på internettet.. Men
det vil jeg naturligvis undersøge.

--
René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-01 14:05

Rene wrote:

> Jeg har lige lagt en sidste hånd på værket på en billedserie der skal
> udstilles i USA. .........cut...........

Der er noget du har misforstået, i dette fora bliver du bedømt på det du
skriver, og ikke på hvor dygtig du er som fotograf, så det hjælper ikke
at du laver bedre billeder end flertallet, hvis du i skriflig form
fremstår som en ubehaglig person - ja så er du en ubehaglig person..

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 14:14

Hmmmmm, hvis ikke dette handler om foto, men om hvad man skriver....så
forstår jeg åbenbart ikke noget af overskriften : dk.fritid.FOTO

Tjaaaa, om du synes jeg er ubehagelig eller ej, så finder jeg det nok svært
at kunne bruge en sådan udtalelse til noget, du har dannet dig dit indtryk
udfra min meget korte deltagelse her. Jeg forstår sgu´ godt at janteloven er
i højsædet her i landet (lær dog at danne jeres meninger selv, istedet for
en anden skal gøre det for jer). Når man kan vurdere en person udfra hvilken
måde "denne" kritisere billeder på i et amatørfotoforum, så vil jeg da nødig
være statsminister med ansvar for et helt land. Han skulle vel udryddes så
eller ??? Det er lettere grinagtigt, vil jeg sige.

Men dig om det.

Og hvor er fotoTopic henne i de fleste af dine kommentarer ?

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BDEA56C.10EAF091@niels-ebbesen.net...

Fra : Tommy Nitz

Dato : 30-10-01 22:14

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]
> at du laver bedre billeder end flertallet, hvis du i skriflig form
> fremstår som en ubehaglig person - ja så er du en ubehaglig person..

Fej for egen dør først Niels.

- Tommy Nitz

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-01 22:51

Tommy Nitz wrote:

> Fej for egen dør først Niels.

Jeg gør mig ingen forestillinger om at kunne behage dig...!

Fra : Tommy Nitz

Dato : 30-10-01 23:27

> Jeg gør mig ingen forestillinger om at kunne behage dig...!

Nej mit 1. - 10. gangs indtryk af dig lader desværre meget behageligt
tilbage at ønske.

Men det var nu heller ikke det jeg bad dig om...jeg studsede bare over at du
skriver at hvis man på skrift fremstår som en ubehagelig person, så er man
også en ubehagelig person... jeg ved godt at du mener at folk så vil få den
opfattelse at man er ubehagelig, netop fordi de ikke har andet at dømme
udfra...

MEN hvorfor tager du ikke dit eget råd til dig, istedet for gang på gang at
komme med arrogante/nedladende besvarelser på folks indlæg her i NG?!?! Det
virker som om du kun kan se andre folks fejl og desværre ikke har mulighed
for at se dine egne...eller er du i virkeligheden bare en ubehagelig person?
) <-- joke...

Bare rolig, jeg forventer ikke at du svarer på dette indlæg, da du endnu
ikke har svaret på en del af de andre jeg har skrevet til dig, jeg kan dog
forsikre dig om at det ikke er personlig hetz mod dig, jeg synes bare du er
en pudsig størrelse, og jeg har før været udsat for dig, så derfor kunne jeg
godt tænke mig at finde ud af mere om personen bag "skandinaviens største
fotografisamlebånd"

hilsener

Tommy

Fra : Rene

Dato : 31-10-01 00:40

Kunne ikke selv have sagt det bedre Tommy )

Tommy Nitz <tn@dekreative.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QNFD7.3599$Ip2.87237@news010.worldonline.dk...

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 30-10-01 23:26

> [...]

> at du laver bedre billeder end flertallet, hvis du i skriflig form
> fremstår som en ubehaglig person - ja så er du en ubehaglig person..

Så mener jeg du har et omfattende problem Niels Ebbesen, da du hverken er
dygtig eller særlig behagelig.

Fra : Lotte M

Dato : 30-10-01 15:01

"Rene" <ross@cool.dk> skrev:

> For det er ikke fotografiet du bruger
> det meste af din tid på kan jeg se ud fra din hjemmeside (samt design).
> Det er så min kritik til dig.

Yderst konstruktivt, tak Rene

> Jeg vil ikke begynde at nedgøre dig herinde som du er i færd med
> overfor mig

Jeg er ikke i færd med at nedgøre dig. Jeg har forsøgt at give dig et
"vink med en vognstang", om at blandt andre jeg, har bemærket din
fremtræden på andre fora - i et håb om du ikke begår samme fejl i
denne gruppe.

> Og hvis du tror at fordi du ikke bryder dig om den måde
> hvorpå jeg giver dine fotos kritik,

Jeg har ikke udtalt mig om den kritik, du har givet mine billeder (er vedlagt
nederst - emailbeskeder fra Fotokritik).

> kan ødelægge mit navn, så tager du [snip]

Hvis dit navn tilsmudses, så er det dit eget værk!

> Så det må vist være dig der skal lære at takle "modgang" lidt bedre siden
> du "pakker" tingene som du gør, det bider sig nok selv i halen på et tidspunkt
> er jeg sikker på.

Skal det opfattes som en latent trussel?

[snip]

> [...]
> er tilladt at bruge andres navne samt adresser negativt på internettet.. Men

Det synes jeg du skal gøre, selv om jeg ikke lige ved hvad du skal bruge det
til. At linke til offentliggjorte informationer/dokumenter på nettet er helt
legalt.

*********'
14/8-01 kl. 19.55 (dato og klokkeslæt indsat)

Du har fået følgende kritik på dit billede "Ventesal": 229

Navn: Rene Asmussen

Sjovt foto. Måske lidt for meget med. Med giver miljø. Ikke så tosset !

REne
********
og
********
23/9-01 kl. 20.00 (dato og Klokkeslæt indsat)

Du har fået følgende kritik på dit billede "Kragerø by night":
(http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=1072)

Navn: Rene Asmussen

Hej Lotte !

Det er da et ret flot du har lavet her. Meget flot og farverig himmel.
**************'

EOD!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 19:46

Svend wrote:

> Det er snart meget sørgeligt, man skulle næsten tro at man havde
> fløjet en af disse terrorfly i new york for en måned siden. Sådan
> føles det efterhånden at være mig (( *suk*

Nu synes jeg du er nærtagen, du spurte selv om vores mening, og ja - jeg
kickstartede noget af den negative kritik, fordi jeg ytrede, at jeg ikke
ka' li' at et web-site danner et pop-up vinduer, og slet ikke i fuld
skærmstørrelse på en 21" tommer skærm.

Jeg har taget et kik på dine billeder, og mit første indtryk er, at du
er temmelig nærrig med billedstørrelsen, det er ihvertfald skuffende, at
du har behov for et vindue i 1600 x 1200 pixel, for at vise billeder der
kun er 200 til 300 pixel store.

Hvad angår funktionaliteten, så er mit vurderingsgrundlag nok meget
atypisk, jeg har en kraftig ADSL-forbindelse, og en Mac med to 500 MHz
processorer, så hos mig kører alt uden ventetider.

Når snakken kommer til selve indholdet, så vil jeg sige, at jeg kun
untagelsesvis deltager i billedkritik, jeg synes nemlig ikke der er ret
mange, der giver sig tid til at skrive en seriøs kritik.

Og hvis jeg skal gi' dig noget billedkritik, så bliver det en ultra kort
kommentar på basis af helhedsindtrykket, for jeg har ikke tid til at
skrive en anmeldelse af et eller flere af dine billeder.

Mit umiddelbare og subjektive indtryk er, at dine billeder er det jeg
kalder fortænkte, dine modelbilleder virker spekulative og de mangler
liv, man fornemmer ikke at du har kontakt til modellerne, den bliver
ihvert fald ikke formidlet ud til beskueren, dine rejsebilleder er til
gengæld mere min smag, men der kan du heller ikke dy dig, så jeg er ikke
ubetinget posetiv.

Men det skal ikke kun negativitet, der er da flere af dine billeder, som
jeg gerne ville ha' taget, og der er også nogen der nok også vil holde
på længre sigt, men de billeder der er meget bearbejdet, er udtryk for
et mode fænomen, og de vil nok ikke være særligt interessante om 10 år.

Så min konklution er, at din indpakning snyder, men det er jo et gammelt
trick, hvis varen / billedet ikke ka' sælge sig selv, så skal det bare
ha' en stor flot guldramme som indpakning.

PS: Når du skriver på UseNet, så skal du tænke på, at din tekst skal
læses på en skærm, og det øger læsbarhedden markant, hvis man bryder
teksten op i nogle mindre afsnit, og det er ikke velset at bundcitere
hele det forgående indlæg, så klip og beskær, det er kun nødvendigt at
indikere hvad det er man besvarer.

Fra : Rene

Dato : 29-10-01 21:07

Tak til eksperten.

--
René Asmussen
http://www.rene.asmussen.as

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-10-01 22:15

On Mon, 29 Oct 2001 21:07:14 +0100, "Rene" <ross@cool.dk> wrote:

>Tak til eksperten.
ja men lærte du af det ?
Nej du skrive selv en linje, men sender 67 linjer til ingen verdens
nytte

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-10-01 22:36

On Mon, 29 Oct 2001 21:07:14 +0100, "Rene" <ross@cool.dk> wrote:

>Tak til eksperten.
en ting til Rene.

Jeg skal nok gører opmærksom hvis jeg ønsker mail

Når jeg skriver i en nyhedsgruppe, er det ikke for jeg vil have privat
mail.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 29-10-01 22:34

> Når snakken kommer til selve indholdet, så vil jeg sige, at jeg kun
> untagelsesvis deltager i billedkritik, jeg synes nemlig ikke der er ret
> mange, der giver sig tid til at skrive en seriøs kritik.

Selvmodsigende.... Der er ikke mange der giver kritik der er seriøs nok,
jamen hvad venter du så på? Det kunne da være meget rart at vi kunne høre
noget fra dig, noget vi andre kan lære af og ikke bare dine yderst selektive
128 billeder fra uge 42.
Det må være utroligt svært at skulle rumme på den ene side at stille store
krav til andres billeder, og samtidig være indehaver af Skandinavines
største (hvis nogen ikke viste det....) billedarkiv af hverdagsgråvejr.

Nu ved jeg jo at du flipper helt ud ved at læse dette, men så er det vist
hverken første eller sidste gang.

Og det der med netikketen. Send dine gode råd til folk i en mail, det er
ikke nær så provokerende som når du offenligt prøver at opdrage "knægten".

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 23:53

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Selvmodsigende.... Der er ikke mange der giver kritik der er seriøs
> nok, jamen hvad venter du så på? Det kunne da være meget rart at vi
> kunne høre noget fra dig, noget vi andre kan lære af ...cut....

Du tilhører en "junta", der på en lidt trist måde forsøger at sætte den
dagsorden, at der her i gruppen kun skal være plads til folk der dyrker
og er tilhængere af en bestemt form for kunstfotografi, som i udpræget
grad rendyrkes i fotoklubber og blandt en elite af amatørfotografer, som
konstant bekræftiger hinanden med skulderklapperi...

Og jeg gider altså ikke bruge min tid på at deltage i jeres seancer med
billedkritik, hvor I konstant bekræftiger hinanden i, at jeres syn på
fotografi er det eneste rigtige.

Der har f.eks flere gange været brugere, som har postet henvisninger,
hvor de ville fremvise deres billeder af fodbold, håndbold o.s.v., og de
får stort set ingen kommentarer, de bliver faktisk ignoreret, det
seneste eksempel er Jacob W. Jensen's indlæg, og det er nogle skide gode
billeder, men de gør sig jo ikke rigtigt oppe på bjerget.

Det er helt åbenlyst, at det ikke er gået for dig, at der findes mange
fotografiske genrer, og jeg driver ikke et galleri hvor jeg udstiller
fotokunst, jeg arbejder med dokumentar fotografi, og det indbefatter
også billeder af den grå hverdag. Mit galleri har besøg fra mere end 80
lande, og for en bruger i Korea, er et dansk hverdagsbillede lige så
eksotisk, som når vi ser et billede fra et østelandsk marked.

Og så er det forresten påfaldne, at du er medlem af samme "klub" som ab,
I har ihvertfald det til fælles, at man leder forgæves, hvis man ønsker
at se nogle af jeres billeder.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 30-10-01 09:32

> Du tilhører en "junta", der på en lidt trist måde forsøger at sætte den
> dagsorden, at der her i gruppen ... bla bla bla

Åh nej, ikke nu igen....

> Og jeg gider altså ikke bruge min tid på at deltage i jeres seancer med
> billedkritik, hvor I konstant bekræftiger hinanden i, at jeres syn på
> fotografi er det eneste rigtige.

Så lad dog være, du glæder en del ved at holde dig væk...

> [...]
> også billeder af den grå hverdag. Mit galleri har besøg fra mere end 80
> lande, og for en bruger i Korea, ..... bla bla bla ^10

Kan de oplyses hvilke 80 lande det er, det må da godt nok lugte af bræk i
disse lande...

Fra : Clark Kent

Dato : 30-10-01 09:42

HØRT!

Jan Lauenborg <jan.lauenborg@mail.dk> skrev i en

Fra : Bogie

Dato : 30-10-01 16:58

Hej alle !

Jeg har fulgt med i debatten her i et stykke tid.
Jeg synes at mange er Jer er alt for langt ude, og går op i så små ting, at
man skulle tro det var løgn.

Lotte:
Du burde nok lige kigge grundigt på fotokritik.dk inden du dømmer nogen...
Det er vigtigt at vide, hvad man taler om, inden man begiver sig ud "på dybt
vand". Forstået på den måde, at jeg får den opfattelse, at du ikke rigtigt
har sat dig ordentligt ind i debatten på fotokritik.dk, men har dine
indbildede grunde til at sympatisere med de samme personer der hænger René
Asmussen ud på fotokritik.dk.
Bare et spørgsmål : Tror du også på alt hvad du ser i nyhederne og læser i
avisen ? Har du ikke et "filter" til at sortere i input, der hedder sund
fornuft og menneskelig forståelse for at vi alle er forskellige ?

Tim :
Du har ret i, at man ikke bør "opdrage" offentligt på folk, på den måde, der
blev gjort her. Det er direkte provokerende, men det var jo nok også
meningen

Ellers omkring www.rene.asmussen.as kan jeg kun sige at, den fungerer
perfekt i Internet Explorer 5, opl. 1024x768. Jeg synes, at siden er flot og
efter hvad jeg kan se, er der kælet for detaljen.
At en webside skal "poppe op" i fuld skærmstørrelse, er jo webdesignerens
vurdering. Webdesignerens "scene" er jo begrænset til skærmen, og hvordan
denne udnyttes, synes jeg er op til den der laver websiden.
René mener sikker, at hans websted præsenterer sig bedst sådan, og sådan
skal det være.

Mvh
Søren Højberg

Svend <ross@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rjjhv$vtp$1@news.cybercity.dk...

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-10-01 17:52

On Tue, 30 Oct 2001 16:57:48 +0100, "Bogie"
<aragorn@post.cybercity.dk> wrote:

>Søren Højberg

Ok, Søren, hvor er det lige du bor og hvem bor i samme opgang som dig
????

Hvad er dine øjne farvet med, fanklub eller ej ??

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 17:53

Hvad fanden er det for noget vrøvl at lukke ud.

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8jmttt02o1ffouga6mb6u7o6vol9tpur8v@4ax.com...

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-10-01 18:33

On Tue, 30 Oct 2001 17:52:31 +0100, "Rene" <ross@cool.dk> wrote:

>Hvad fanden er det for noget vrøvl at lukke ud.

PLONK

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:29

Selv PLONK
U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o2ptttgfj0bcgdci18j123qp8isdl3le05@4ax.com...

Fra : Pia

Dato : 30-10-01 18:41

sidder her og spekulerer på, hvor meget ballade vi kunne undgå, hvis folk
kunne nøjes med at skrive PLONK, når de er uenige med hinanden. Det er
faktisk et ret godt ord.

Med stort smil og glimt i øjet (må jeg vel hellere pointere)

:Pia

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:55

kunne ikke være mere enig med dig Pia !!

MVH
Rene

Pia <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdee59e$0$25410$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-10-01 00:07

On Tue, 30 Oct 2001 18:40:53 +0100, "Pia" <@> wrote:

> [...]
>faktisk et ret godt ord.
>
>Med stort smil og glimt i øjet (må jeg vel hellere pointere)

ja og i værste fald, får man en advarsel om man skal passe på i
trafikken

Fra : Lotte M

Dato : 30-10-01 18:49

"Bogie" <aragorn@post.cybercity.dk> skrev:

[snip]

> men har dine
> indbildede grunde til at sympatisere med de samme personer der hænger
> René Asmussen ud på fotokritik.dk.

Ja så, min dømmekraft er ude af funktion og jeg har personlige præferencer.

Og det kan du naturligvis vurdere så'n helt objektivt ..... hmmm.
>http://www.fotografisk.dk/konkurrence/3ReneAsmussen/ReneAsmussen.htm<
>http://www.fotografisk.dk/konkurrence/4SorenHoejbjerg/Sorenhojberg.htm<

Når jeg sammenligner det nederste på de 2 sider, så kan jeg ikke helt
sige mig fri for at betvivle din objektivitet.

Lotte

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-01 19:02

Lotte M wrote:

> Ja så, min dømmekraft er ude af funktion ......cut........

Gu' ve' hvilke argumenter Søren Højberg vil bruge overfor alle dem, der
ikke har læst eller deltaget i debatten på www.fotokritik.dk......:)

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 18:55

PLONK x 1000000000000000000 !!!!!!!!!!

Lotte M <info@lotte-m.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rmp24$e7r$1@sunsite.dk...

Fra : Bogie

Dato : 30-10-01 19:12

Jeg har skam ikke noget imod at folk får kritik, men det du fremfører hører
ingensteder hjemme.
Din dømmekraft er ikke ude af funktion, men den er baseret på ufuldstændige
facts.
Søren

Fra : fr@nk

Dato : 31-10-01 18:44

Ren 'RRRRRolf'

Fra : Rene

Dato : 31-10-01 18:55

!!!PLONK!!!

"People don´t know when to quit". Koncetrer dig nu om det kommende
folketingsvalg. Der bliver der sikkeret debateret rigeligt.

"manden fra Mars"

fr@nk <ff@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pKWD7.1814$TB6.429317285@news.orangenet.dk...

Fra : FranZ