Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jenoptik
Fra : Niels Svendsen

Dato : 29-10-01 00:52

Er der nogen i gruppen der har set hvor man kan købe Jenoptiks kameraer i
Danmark? og eventuelt se prøvebilleder.
Ganske vist er de ikke så avancerede mht. indstillinger, men jeg har lige
set, at de er kommet frem med et 4MB camera (i Tyskland under kr.5.000kr.)

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 20:42

Hvad er Jenoptikker ??

Niels Svendsen <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdc9a06$0$218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Svendsen

Dato : 30-10-01 21:46

Jenoptik er et Tysk firma (tidligere Zeis) i Jenna.
De laver selv laberatorieudstyr og digitale måleinstrumenter, samt digitale
bagstykker til mellemformat-kameraer.
De er gået sammen med f.eks. Minolta og sælger kameraer lavet af Skanhex der
leverer til Rollei/Minolta og flere andre. Ideen er, at de sælger "deres "
kamera ca. 10-15% billigere under navnet Jenoptik.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 21:57

Cool

Niels Svendsen <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdf1188$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Angel

Dato : 30-10-01 22:47

Niels Svendsen <niels.svendsen@mail.dk> wrote:

> Jenoptik er et Tysk firma (tidligere Zeis) i Jenna.

Så vidt jeg husker (Paul fra Sorgenfri har det sikkert mere present) var
det Zeiss et firma i Østtyskland - og altså ikke det respekterede Zeiss
vi kendte. De levede blot højt på navneligheden - eller prøvede på det.
Jørgen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 31-10-01 03:01

Det "respekterede " firma Zeis lå faktisk i Østtyskland

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 31-10-01 00:13

Hej Nils

On Mon, 29 Oct 2001 00:51:34 +0100, "Niels Svendsen"
> [...]

>set, at de er kommet frem med et 4MB camera (i Tyskland under kr.5.000kr.)

Pröv at gå ind på Jenoptiks hjemside, jeg tror nok den heder
www.jenoptik.de men er ikke sikker.

Der har du oplysning om hvem som er generalagent i de forskellige
lande sikkert også i Danmark, så kan du jo spörge ham hvor han har den
närmest forhandler i forhold til din bopäl.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Niels Svendsen

Dato : 31-10-01 03:08

Har prøvet deres hjemmeside, men finder ikke adresseoplysninger for agenter
i danmark.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kristian Amby

Dato : 31-10-01 10:51

On Wed, 31 Oct 2001 03:07:39 +0100, "Niels Svendsen"
<niels.svendsen@mail.dk> wrote:

http://www.jenoptik-camera.com/

mvh
Kristian Amby