Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad koster alt det udstyr?
Fra : Cassiopeia

Dato : 28-10-01 21:18

Jeg er en begynder som skal starte fra bunden af med at købe fotoudstyr.

Jeg regner med at købe Kamera, objektiver og de mest nødvendige
hjælpemidler
og jeg håbede på at nogen kunne give mig et kvalificeret gæt på hvor
meget
det vil koste mig for at få en nogenlunde start?

På længere sigt regner jeg også med lave et mørkekammer, hvor meget vil
det
koste mig?

Jeg vil specielt gerne have et råd om hvor meget jeg skal give for et
godt
forstørrelsesapparat og hvor jeg skal købe det?

På forhånd tak
Cassiopeia

http://www.kandu.dk/

Fra : Soren Pedersen

Dato : 29-10-01 13:25

Det er såmænd ikke så dyrt - Du skal bare bruge et rimeligt
kamera....~5000,- så har du også en "no-name" extern blitz og et
"fornuftigt" stativ.
Billedernes kvalitet er derefter op til den der betjener kameraet. M.a.o.
:Ikke alt grej i hele verden kan sikre gode billeder......Men det kan en
dygtig fotograf (og lidt held). Når du så har leget i en periode vil din
ønskeseddel blive længere og længere afhængigt af hvad du kaster din
kærlighed på....Lys ? - Så snakker vi måske filtre.....Dyr / natur - Så
snakker vi måske tele linser....Portrætter ? - Så snakker vi måske kunstigt
lys osv osv.......Det er ihvertfal min mening

Mvh
/Søren

Fra : Lars

Dato : 29-10-01 16:49

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunstigt
> lys osv osv.......Det er ihvertfal min mening

Mørkekammersudstyr kan vist fås til en billig penge idag, jeg tror det kan
findes i Den blå avis eller lignende. Selv mener jeg at det ikke behøver
koste en formue at tage billeder, nogle tror det er udstyret der gør
udslaget, selv tror jeg på at det er fantasi og kreativitet, og det kan ikke
købes.
Men held og lykke med dit projekt.
Venlig hilsen Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-10-01 22:22

> [...]

> meget
> det vil koste mig for at få en nogenlunde start?

Jeg tror at de manglende svar på dit spørgsmål skyldes at det er enormt
bredt. Her i gruppen er der folk der fotograferer med brugt udstyr som har
stået dem i 2000,- eller mindre kr og der er nogen der har det nyeste nye
til 10.000 eller mere..

Basalt set kan du starte med et autofokus spejlrefleks til lige under
3000,- fra nyt (Canon EOS 300). Det inkluderer et 28-80 eller -90 objektiv.
Der er nogen der siger at de standard zooms der følger med sådanne sæt er
det rene crap, nogen siger at de er ok. Jeg har ikke selv prøvet dem.

Jeg købte ingen flash eller stativ til at starte med for det gad jeg ikke
at rode med. Det skulle være et sæt der var nemt at have med og finde frem
samt tage hurtige billeder med. Det kommer an på eens temperament.

Vi har desværre ingen (endnu) FAQ til folk der skal ud og købe kamera.
Derfor må jeg henvise dig til http://www.photo.net/learn hvor der er en
sektion der er specielt beregnet til folk der skal ud og købe kamera.

Jeg synes selv at http://home.nc.rr.com/tspadaro/basic_equipment.html er et
godt link som beskriver de overvejelser man skal gøre sig inden man køber.
Jeg foreslår at du læser dem, overvejer hvilke behov du har og så vender
tilbage med specifikke spørgsmål omkring udstyret.

--
Hilsen
Kenneth

Fra : onkelib

Dato : 27-09-03 22:59

ang: mørkekammer kan jeg måske hjælpe dig prøv at sende en mail til.
2500odense@ping.dk
vi snakker helt nyt.

http://www.kandu.dk/