Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad synes i om denne ?
Fra : Svend

Dato : 28-10-01 20:49

Har lige opdateret min nye hjemmeside, hvad synes i om den ??????

http://www.rene.asmussen.as

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-10-01 21:07

Svend wrote:

> .........cut...................., hvad synes i om den ??????

Ikke noget - jeg bryder mig ikke om web-sites, der vil bestemme
størrelsen på mit browservindue, og jeg har endnu ikke set web-sites som
fungerer optimalt, når vinduet er maximeret til fuld skærm på en 21",
der kører 1600 x 1200 dpi, så jeg forlod straks dit site.

Fra : Gert Kethmer

Dato : 28-10-01 22:41

> [...]
> fungerer optimalt, når vinduet er maximeret til fuld skærm på en 21",
> der kører 1600 x 1200 dpi, så jeg forlod straks dit site.

Det skulle du ikke have gjort, da det gemmer en række gode billeder af høj
kvalitet - ikke blot en enorm stak usorterede.

Flash-delen er lidt tung, men flot . . . og du har sikkert haft det sjovt
med at kode den.

Gert

Fra : René Sørensen

Dato : 28-10-01 23:53

<snip>
> [...]
> fungerer optimalt, når vinduet er maximeret til fuld skærm på en 21",
> der kører 1600 x 1200 dpi, så jeg forlod straks dit site.

Sikke noget l... at sige. Hold dig til emnet - foto

Rigtige gode billeder René. Du måtte for min skyld meget gerne - her eller
på din hjemmeside - fortælle lidt omkring hvilken efterredigering du har
givet billederne.

Som andre påtaler så er flash delen lidt tung at danse med og billederne
kunne godt have været større... måske næste gang ?

Venligst
René Sørensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 00:43

"René Sørensen" wrote:

> Sikke noget l... at sige. Hold dig til emnet - foto

Svend spurte om hvad jeg / vi syntes om hjemmesiden, og hvis det er
on-topic, så er mit svar også on-topic.

Og så kan du godt spare på "frimærkerne", jeg ønsker ikke UseNet svar
som personlig post, jeg kan nemlig sagtens nøjes med at læse dine
udgydelser her i gruppen.

Fra : Tommy Nitz

Dato : 29-10-01 16:00

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]
> der kører 1600 x 1200 dpi, så jeg forlod straks dit site.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Det hænger sandsynligvis sammen med at ingen der er ved sine fulde fem,
kunne drømme om at optimere sit site til 1600 x 1200 dpi.

- Tommy Nitz

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 17:37

Tommy Nitz wrote:

> Det hænger sandsynligvis sammen med at ingen der er ved sine fulde fem,
> kunne drømme om at optimere sit site til 1600 x 1200 dpi.

Det pågældne site mente eller der var behov for et vindue i fuld
skærmstørrelse, så udvikleren må da ha' gjort sig nogle tanker....

Fra : Tommy Nitz

Dato : 29-10-01 20:29

> Det pågældne site mente eller der var behov for et vindue i fuld
> skærmstørrelse, så udvikleren må da ha' gjort sig nogle tanker....

Og tanken kunne være at han ville optimere sitet til 1024 og så gerne vil
udnytte pladsen mest muligt, men idet du sidder med en 1600 opløsning, så
kan du heller ikke forvente at der er nogen sites der virker optimalt hos
dig...

At du ikke kan klare pop-ops er selvfølgelig en helt anden sag..... jeg har
det for eksempel på samme måde, bare med midi filer!!!!!

- Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 20:58

Tommy Nitz wrote:

> .............cut....., men idet du sidder med en 1600 opløsning, så
> kan du heller ikke forvente at der er nogen sites der virker optimalt
> hos dig...

Det er da en konklution, som du ikke har noget at ha' i, jeg har jo
netop plads til at gi' browservinduet en størrelse, der er optimal for
en given web-site, og der er stadig god plads til et par andre vinduer
og en flydende palette.

Fra : Tommy Nitz

Dato : 29-10-01 21:12

> [...]
> netop plads til at gi' browservinduet en størrelse, der er optimal for
> en given web-site, og der er stadig god plads til et par andre vinduer

Det er da ikke ubetinget godt at have meget plads.

Lad os sige at en person har lavet et stykke grafik der passer til 1024, og
lægger det ind som baggrundsbillede, så vil det blive gentaget hvis du kører
over 1024 og derfor virker det ikke optimalt.

Vil du stadig mene jeg ikke har noget at ha det i?

- Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 22:27

Tommy Nitz wrote:

> Vil du stadig mene jeg ikke har noget at ha det i?

Ja - for world wide web er ikke et stykke A4 papir med en given
størrelse, det er millioner af brugere med forskellige skærme og
opløsninger, så hvis man optimerer et web-site til en bestemt opløsning,
så har man bare ikke fattet ideen med elektronisk publicering.

En helt anden snak er så, at de web-sites der designes til en fix
opløsning, som regel er sites der vægter design højre end indholdet, og
der findes i ti-tusindvis af den type sites, der er brugt dage - uger og
måske måneder på design, men der er ikke noget indhold af varig værdi,
og når man har besøgt et sådant sitet en gang, så er der ikke mere at
komme der efter - det er lige som at besøge et gøjl, man får ikke noget
med hjem.

Et af de aller bedste eksempler på en webmaster der forstår mediet, er
manden bag Steve's Digicams, hans site er ægte elektronsk publicering,
der fungerer optimalt uanset skærmstørrelse / opløsning, det kræver ikke
Java og syvhundrede og sytten plug-in's, og det er uprætentiøst, men det
leverer varen, det rummer nemlig uendlige mængder af saglig information,
og derfor besøger brugerne sitets igen og igen.

PS: Prøv det nederste URL i min signatur, og når du er på siden, så skal
du prøve at ændre bredden på dit browser vindue - det er elektronisk publicering.

Fra : Rene

Dato : 29-10-01 22:37

skulle du ikke ind under Webdesign sider istedet for under Foto siden ??

MVH
René

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BDDC989.8311F715@niels-ebbesen.net...

Fra : Tommy Nitz

Dato : 29-10-01 22:37

> så hvis man optimerer et web-site til en bestemt opløsning,
> så har man bare ikke fattet ideen med elektronisk publicering.

Det er da rart at se at du også kan indrømme dine egne mangler

hilsener

Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 23:01

Tommy Nitz wrote:

> Det er da rart at se at du også kan indrømme dine egne mangler

Synes du selv, at dine udsagn er guldkorn....?

Fra : Tommy Nitz

Dato : 29-10-01 23:11

> Synes du selv, at dine udsagn er guldkorn....?

Det ved jeg da ikke om jeg vil kalde dem, da jeg ikke synes at nogen
debatter på NG inspirerer til guldkorn, men du skrev jo at folk der ikke
fattede elektronisk publicering, var dem der ikke optimerede så alle kunne
se sitet optimalt, uanset skærmopløsning osv. og jeg testede så dit
"galleri" i 640 og der var scrollbar i bunden, hvilket må betegnes om
værende ikke optimalt og dermed sætter du dig selv i kategorien over folk
der ikke fatter elektronisk publicering.

Det der så fik mig til at skrive hvad jeg skrev (som rent faktisk var ment
som et kompliment) var at du indirekte erkendte en fejl/mangel ved dig selv,
og det havde jeg ikke set før

- Tommy

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-10-01 00:04

Tommy Nitz wrote:

> [...]
> om værende ikke optimalt og dermed sætter du dig selv i kategorien
> over folk der ikke fatter elektronisk publicering.

jeg kan kun sige, at sitet er testet på flere forskellige PC'er med 14"
skærme, med 640 x 460 pixel opløsning, og hvis der ikke er valgt en
forstørrelse i kontrolpanelet skærm, så et sitet fuldt ud funktionelt,
ved den opløsning.

Fra : Tommy Nitz

Dato : 30-10-01 00:08

> [...]
> skærme, med 640 x 460 pixel opløsning, og hvis der ikke er valgt en
> forstørrelse i kontrolpanelet skærm, så et sitet fuldt ud funktionelt,

Jeg kan kun sige hvad jeg ser på min egen maskine, og det må jo være det der
tæller... altså brugerens egen maskine, og jeg bruger ikke forstørrelse.

Nåmen det er vel også på tide at stoppe en webdesign debat i en foto gruppe,
så jeg futter lige til dk.edb.internet.webdesign.ris+ros...hvis jeg altså
kan finde ud af det

- Tommy

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 28-10-01 22:01

"Svend" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige opdateret min nye hjemmeside, hvad synes i om den ??????
> http://www.rene.asmussen.as

Din hjemmeside er bare for kanon (not beeing blunt)
Den har virkelig stil (og samtidig er lidt sjov i det), hurtig er den også.
Gratulerer med en vellavet hjemmeside (professionelt).

Mvh
Tommy

Fra : Lotte M

Dato : 28-10-01 22:42

"Tommy Helgevold" <tommyhe@e-m*nospam*ail.dk> skrev:

> Gratulerer med en vellavet hjemmeside (professionelt).

*LOL*

Blå skærm, med en nameplanet banner i top - ja, det er s*
professionelt.

Der er vist et "mindre" kodeproblem....
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 28-10-01 23:00

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in news:9rhtsk$hbu$1@sunsite.dk:

> Bl† sk‘rm, med en nameplanet banner i top - ja, det er s*
> professionelt.
>
> Der er vist et "mindre" kodeproblem....

Aner jeg en hvis misundelse...?

At vedkommende ikke har råd til/lyst til at bruge penge på at have sin
hjemmeside placeret på et sted uden reklamer skal da ikke komme manden til
skade, når han har lavet et så gennemført og lækkert design. Og når der så
samtidig er nogle virkeligt gode billeder på sitet, så synes jeg at din
kommentar virker overflødig. Måske har du læst for meget Jacob Jensen, han
ville i hvert tilfælde nok mene at siden var for svær at bruge og derfor
ikke lever op til dine usablility krav.
Ud over at jeg er enig med hr. Ebbesen i at det ikke er optimalt når siden
selv vil bestemme størrelsen på browservinduet, så er jeg yderst imponeret
over kvaliteten, som virkelig er professionel.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Lotte M

Dato : 28-10-01 23:30

"Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> skrev:

> [...]

> have sin hjemmeside placeret på et sted uden reklamer skal
> da ikke komme manden til skade, når han har lavet et så

Det rager mig en papand hvor siderne ligger - kan du ikke
fatte, at det eneste jeg kan se er en mørkeblå baggrund og
en lyseblå banner?

> Og når der så samtidig er nogle virkeligt gode billeder på
> sitet,

Jeg kan ikke se nogen billeder og jeg synes du er et fjols!

plonk.waw
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 29-10-01 01:48

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev
> Jeg kan ikke se nogen billeder og jeg synes du er et fjols!
> plonk.waw
> --
> Lotte M

Lotte, jeg tror jeg bliver nødt til at påminde dig om hvad du
selv har skrevet inde på din hjemmeside - om dig selv:

"Jeg har det bedst, når jeg får lov at bruge mit hoved"

Og jeg kan ikke se at vi andre har sagt noget som kan
få dig til at kalde folk for "fjols".

Mvh
Tommy

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 29-10-01 09:27

Lotte M wrote:

>Det rager mig en papand hvor siderne ligger - kan du ikke
>fatte, at det eneste jeg kan se er en mørkeblå baggrund og
>en lyseblå banner?

Siden med bilder kommer opp som et eget pop-upvindu. Du har kanskje
installert noe som rensker bort sånne?

--
Marianne Kristiansen

Fra : Lotte M

Dato : 29-10-01 12:20

"Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev:

> Siden med bilder kommer opp som et eget pop-upvindu.
> Du har kanskje installert noe som rensker bort sånne?

Ja, jeg kvæler blandt andet stads popup-scripts, fordi jeg
bedst kan navigere på et netsted, når jeg selv styrer hvilke
vinduer der aktiveres, hvor store de skal være og hvor på
min desktop de placeres.

Jeg synes det er barnagtigt, når en fyr som Søren kaster sig
ud i gætværk, om hvad jeg kunne tænkes at mene om fri
serverplads, fordi jeg påpeger, at jeg ikke kan få øje på det
professionelle i et netsted, _som jeg ikke kan se_.

Renes billeder kender jeg andetsteds fra og en del af dem er
skam ganske gode. (så er vi vist on-topic igen)

Desværre tror jeg det kommer Renes troværdighed til skade,
at hans "fanklub" slet ikke tåler kritik på hans vegne. Jeg håbede
Rene og co havde lært noget af den senere tids ballade på
fotokritik.dk, men det er tilsyneladende ikke tilfældet.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 29-10-01 20:07

> Jeg kan ikke se nogen billeder og jeg synes du er et fjols!

Ok, jeg må være den første til at trække mine egne udtalelser tilbage, jeg
kan se at jeg har læst dit indlæg med forkerte øjne.
Jeg opfattede din udtalelse omkring den blå skærm, som en ironisk kommentar
til pop-up vinduet. At jeg har tolket det på den måde må så stå for min egen
regning.
Jeg vil dog samtidig sige at det kunne være udtrykt klarere og i en venlig
tone, så ingen havde været i tvivl om hvad problemet var.
Og at der for en lille djævel i mig omkring Jacob Nielsen, beklager jeg
selvfølgelig også hvis du har følt dig stødt over det, men som du nok kan
gætte er jeg ikke nogen stor fan af ham.
Men lad os holde os til at siden har nogle virkeligt gode billeder, som det
vist var meningen at dette skulle handle om.

Fra : Lotte M

Dato : 30-10-01 08:32

"Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> skrev:

> Ok, jeg må være den første til at trække mine egne udtalelser tilbage,
> jeg kan se at jeg har læst dit indlæg med forkerte øjne.

Alt forladt!

> beklager jeg selvfølgelig også hvis du har følt dig stødt over det,

Jeg bliver ikke stødt over personlige bemærkninger, dertil har jeg
været aktiv Usenetter for længe

Ha' en god dag!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Esben

Dato : 30-10-01 16:21

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> Alt forladt!

> Jeg bliver ikke stødt over personlige bemærkninger, dertil har jeg
> været aktiv Usenetter for længe
>
> Ha' en god dag!

Hvordan kan man svare på beskeder fra folk der er i ens killfilter?

--
Esben

Fra : BadeHatten

Dato : 06-11-01 00:53

Prøv at slå pop-up til. Så ser du også siden

--
Svend Gerhs

Fra : Lehd

Dato : 06-11-01 22:38

Hedder Badehatten nu Svend Gerhs ? bare du dog hved hvem du er med alle
disse navne.

mvh Kirsten

<Prøv at slå pop-up til. Så ser du også siden

<--
<Svend Gerhs

Fra : BadeHatten

Dato : 06-11-01 22:46

Ja imorgen hedder jeg Lisbeth Dahl, Og på Søndag, hvem ved. Så hedder jeg
måske Poul Nyrup. HVAD FANDEN BLANDER DU DIG FOR: PAs dit så har du vist
rigeligt at se til.

--
MVH

SVEND GERHS; BADEHATTEN, TMOMAS MYGIN. !!!!

GET A LIFE L E H D....!!!

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-11-01 23:32

On Tue, 6 Nov 2001 22:45:55 +0100, "BadeHatten" <ross@cool.dk> wrote:

>Ja imorgen hedder jeg Lisbeth Dahl, Og på Søndag, hvem ved. Så hedder jeg
>måske Poul Nyrup. HVAD FANDEN BLANDER DU DIG FOR: PAs dit så har du vist
>rigeligt at se til.

Rene.

Hvis du vil ha respekt for andet end dine billeder, bør du nok
overveje et andet sprogbrug, samt holde dig til et navn.

Din IP-adresse afslører dig jo allerede så mange gange, at jeg vist
ikke er den eneste der på nuværende ved at din ip-adresse er
212.242.120.242

x-fut dk.admin.netikette

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Skodberg

Dato : 06-11-01 23:06

Jamen jamen Kirsten....
Hvad har du imod det bruger flere kælenavne...?
Hvordan kan det berøre dig negativt ?
Hvad har du ud af din kommentar ?
Personligt kan jeg ikke se hvad du vil med det...
Har du ikke andet at lave ?

mvh Søren
http://www.soren.hojberg.com

Fra : Lehd

Dato : 06-11-01 23:18

<Jamen jamen Kirsten....
[...]

Jamen velkommen Søren Skod
Rene's private supporter, jo jeg har andet at lave end at finde på nye navne
hele tiden
har du andet at lave end at være skraldemand for Rene ?
Kirsten

Fra : BadeHatten

Dato : 06-11-01 23:52

Hvad går dit liv ud på Kirsten Lehd ???

Fra : Trine

Dato : 07-11-01 00:05

Det kan synes helt klart at både ditt liv, Rene, og din løpergutt, Søren
Høiberg må være rimelig tomt, når dere bruker så mye tid til å lage bråk på
alle mulig forum på nettet. Du tar slett ikke dårlige bilder, Rene, ta nå
kameraet ditt ut og ta noen flere bilder. Det må da gi deg mye mer enn alt
dette bråket du stadig skaper overalt hvor du går.

Vennlig hilsen
Trine Sirnes

Fra : BadeHatten

Dato : 07-11-01 00:17

Nå det var derfor normændende var inviteret. Hmmmm.... Det samme til dig ms.
Norway.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-11-01 01:35

Trine wrote:

> Det kan synes helt klart at både ditt liv, Rene, og din løpergutt,
> Søren Høiberg må være rimelig tomt, .............cut.............

Hvorfor tager I disse troll'e alvorligt, de er her kun for at skabe
opmærksomhed omkring deres person, de er ikke værd at spilde tid og ord
på, put dem i kill-filter eller ignorer deres indlæg, så bliver de
rimmelig hurtigt trætte af det sjov, for de synes kun det er interessant
så længe de får respons...!

- hvor sjovt er det at poste indlæg, som ikke bliver besvaret....:)))

Fra : BadeHatten

Dato : 07-11-01 10:57

Dette er vist offTopic eller ??

--
MVH
Lisbeth Dahl

Fra : JJ

Dato : 07-11-01 12:50

> Dette er vist offTopic eller ??

Næh Rene. Trine har ret. Gå ud og ta' nogle flere billeder. Det er ikke OT.
Men det er alle de andre dumme kommentarer du kommer med her.....

Fra : BadeHatten

Dato : 07-11-01 13:15

PLONK, jeg hedder ikke Rene, Men Svend og iøvrigt til dig kan jeg kun sige
"PLONK"

Fra : Martin Koch

Dato : 07-11-01 15:04

On Wed, 7 Nov 2001 13:15:19 +0100, "BadeHatten" <ross@cool.dk> wrote:

>PLONK, jeg hedder ikke Rene, Men Svend og iøvrigt til dig kan jeg kun sige
>"PLONK"

I så fald udgiver du dig for at være en anden ... ross@cool.dk er
samme adresse René Asmussen har på FotoKritik.dk ... Hmmm...

Seriøst tilfælde af personlighedsspaltning

Mvh,
Martin Christian Koch
FotoKritik.dk

Fra : Osteklokken

Dato : 07-11-01 15:39

Ja, måske men jeg gider ikke høre mere på de 2 pladder tanter. Og derfor
understreger jeg at der skal manes til ro. Hvordan og hvad jeg kalder mig i
en newsgruop er vel min egen sag. Det kan da ikke skade nogen eller ????

MVH
Bengt Burg eller Claus Borre eller Lisbeth Dahl, Benny Gall (Knap så god
målmand fra FCK) osv. Find selv på flere navne og følg med imorgen.

Fra : Osteklokken

Dato : 07-11-01 16:00

OFF TOPIC, hvad synes du om min hjemmeside, Martin.

--
BadeHatten

Fra : Martin Koch

Dato : 07-11-01 16:09

On Wed, 7 Nov 2001 16:00:22 +0100, "Osteklokken" <ross@cool.dk> wrote:

>OFF TOPIC, hvad synes du om min hjemmeside, Martin.

Jeg kan li' den! - Du ved at jeg er vild med dine fotos!! - og dit
flash-arbejde imponerer mig. Godt arbejde. En side der absolut matcher
meningen med siden.

Mht. problematikken omkring pop-up vinduer er det på ingen måde noget
der kan genere mig ... jeg finder det let at lukke dem igen når jeg er
færdig

Mvh,
Martin Christian Koch
FotoKritik.dk

Fra : Skodberg

Dato : 07-11-01 16:33

Jeg kender Rene rimelig godt, og kan godt skrive under på at han ikke lider
af noget du her beskylder ham for. Du kan jo nok læse ud fra dette Mr. Koch
at "people just don´t know when to quit." Så jeg forstår da godt at Rene
laver pis med det hele. Jeg kan da også kun se det som Rene, og sige at jeg
mener at der vist var flere der skulle koncentrere sig om fotografiet,
istedet for hvordan Rene kritiserer andres fotos.

MVH
SKOD

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-11-01 16:49

On Wed, 7 Nov 2001 16:33:00 +0100, "Skodberg"
<aragorn@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>mener at der vist var flere der skulle koncentrere sig om fotografiet,
>istedet for hvordan Rene kritiserer andres fotos.

Ja i hænger sammen som to små lam

x-fut: dk.snak.mudderkastning

Fra : Lotte M

Dato : 07-11-01 16:59

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev:

> I så fald udgiver du dig for at være en anden ... ross@cool.dk er
> samme adresse René Asmussen har på FotoKritik.dk ... Hmmm...
>
> Seriøst tilfælde af personlighedsspaltning

Ja, det er nærliggende at konsultere Cullberg, eller en anden lærebog
indenfor samme genre. Trist!

Lotte

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-11-01 14:50

On Wed, 7 Nov 2001 10:56:56 +0100, "BadeHatten" <ross@cool.dk> wrote:

>Dette er vist offTopic eller ??

Ja hvad om du selv fik et liv Rene

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-10-01 22:11

Jeg synes nu også den er flot, jeg ville dog gerne have mulighed for at se
billederne i en større udgave.

Mvh Kim Eichen

Fra : Clemmensen

Dato : 28-10-01 22:42

Jo, billederne er absolut kanon flotte. At man straks
bliver tvunget til at køre fuldskærm er meget træls, for at
sige det på godt jydsk. Normalt, altså hvis det ikke er noget
jeg på forhånd ved at jeg VIL se, ville jeg zappe væk
med det samme. Ellers er siden flot.

Venlig hilsen Helle

Svend <ross@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rhn7b$1uhf$1@news.cybercity.dk...

Fra : Robert Piil

Dato : 28-10-01 22:58

On Sun, 28 Oct 2001 20:48:55 +0100, "Svend" <ross@cool.dk> wrote:

>Har lige opdateret min nye hjemmeside, hvad synes i om den ??????

Var det sådan du havde tænkt dig den?

http://rpiil.dk/rene.jpg

Hold dig til valid HTML, og lad mig om at bestemme, hvor stort et
vindue jeg vil se hjemmesider i.

Billederne er gode.

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Clark Kent

Dato : 28-10-01 23:07

Typisk for dette fladpandede forum........straks er der et par kværulanter,
der klager over browservinduets størrelse.....en anden påtaler noget
ligegyldigt bannerhalløj..............
RØNNEBÆRRENE ER SURE!.........Disse billeder er på et niveau LANGT over ,
hvad man ellers ser herinde, inklusive hr. Ebbesens uendelige opdateringer
af gråvejrsbilleder.
Bedste professionelle kvalitet, klø på, knægt!

Svend <ross@cool.dk> skrev i en news:9rhn7b$1uhf$1@news.cybercity.dk

Fra : Esben

Dato : 29-10-01 00:46

"Clark Kent" <henri@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> Typisk for dette fladpandede forum........straks er der et par
kværulanter,
> der klager over browservinduets størrelse.....en anden påtaler noget
> ligegyldigt bannerhalløj..............

Hvis man har installeret et pop-up-killerprogram, så er det da meget
sandsynligt at man slet ikke kan se siden. Men ja, i den her sammenhæng går
jeg ud fra at det er essensen i sitet der ønskes fremvist, og ikke det
tekniske.

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 28-10-01 23:18

"Svend" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige opdateret min nye hjemmeside, hvad synes i om den ??????
>
> http://www.rene.asmussen.as

Meget flot - ærgeligt at man ikke kan se billederne i større størrelse, men
hva - det er jo gratis at kikke på.
Mht. flash introen: Den kunne godt køre lidt mere flydende, er den kun
indstillet til default 12fps? Ping pong effekterne når menupunkterne kommer
ind passer ikke helt ind i stilen.
Siden virker iøvrigt tip top i internet explorer 5.5.

--
Esben

Fra : LaPPe

Dato : 28-10-01 23:41

Hvor må alle jer, der kritiserer Renes side have et utrolig kedeligt liv.
For, hvis de brokker sig ovver den flotte side mht. ALT, hvad brokker de sig
så ikke over til hverdag?

Respekt herfra, Rene!

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Fototal.dk

Dato : 29-10-01 08:57

Hvad f***** er det her for en jantelovs-fnidder børnehave diskussion???
Er det sådan, at man nu ikke må kritisere nogen uden at blive beskyldt for
at være "misundelig"?
Så kan vi da lige så godt stoppe al billeddiskussion med det samme. Hvis man
kun må være positiv, eller få beskyldninger som "Nå, du er nok misundelig?"
eller "Kan du gøre det bedre selv?", så kan vi lige så godt stoppe her!

Og når René beder om kritik af siden, så må det både være billederne og
præsentationen af disse. Billederne er jo til dels dem som René havde på sin
"gamle" hjemmeside, mens selve siden er ny.

Jeg må derfor tilslutte mig koret af kritikere af selve web-siden.
Nogen kalder den professionel - jeg mener faktisk den er det stik modsatte.
Under de rette forhold er den grafisk flot, men den er meget tung via en
modem-forbindelse. Og hvis man f.eks. kører med en skærmopløsning på
800x600, så bliver der et lille hul på ca. 230x430 pixels til det som det
hele handler om: Billederne.
Det er altså ret så katastrofalt, at det man netop ønsker at vise bliver,
præsenteret i en alt for lille ramme med to stk. scroll-bar så man ikke kan
se hele billedet på een gang.

René er ellers knalddygtig til at lave det han gør og han er ufattelig
flittig.
Det er uden diskussion at han laver noget som folk gerne vil se, og han
vinder medaljer og de store konkurrencer nærmest som han lyster.
Personligt bryder jeg mig generelt ikke om hans billedstil / billeder, men
det er rent subjektiv smag og behag.
Og jeg har dyb respekt for det han laver, selv om jeg ikke er vild med
resultatet.

Og ja, jeg er lidt misundelig på René. Ikke over selve billederne og slet
ikke over hjemmesiden, men over hans engagement, flid og dygtighed.

Mvh: Finn / Fototal.dk

Fra : Clark Kent

Dato : 29-10-01 09:29

Lotte.....du er en ubehagelig poptøs

Fototal.dk <use987@fototal.dk> skrev i en

Fra : Per F Andersen

Dato : 29-10-01 12:36

> Lotte.....du er en ubehagelig poptøs

Nu ved jeg ikke om "Svend" <ross@cool.dk> virkelig er Rene, men jeg kan se,
at hans fundamentalistiske tilhængere ikke kan acceptere nogen form for
indvendinger hverken mod hans billeder eller hjemmesiden
http://www.rene.asmussen.as - og det synes jeg er meget beklageligt. Det gør
det meget vanskeligt at få noget ud af en diskussion.
Og her bliver Lotte M svinet til selv om det er Finn, der har skrevet det!!

Jeg er enig med Finn/Lotte/Niels i hvad de har skrevet om hjemmesiden, og
med Finn i hvad han har skrevet om billederne.

--
mvh Per

-----
Se mine Indiensbilleder på http://www.worldonline.dk/~perfa
http://www.grafolog.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-10-01 14:24

Clark Kent wrote:

> Lotte.....du er en ubehagelig poptøs

Jeg kan hermed proklamere, at Clark Kent er blevet medlem af en exclusiv
klub, af prominente troll'e (*), som hygger sig i mit kill-filter.

(*) Bo Warming, John Hewalo, Gerner og Chick...!

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 29-10-01 20:17

"Fototal.dk" <use987@fototal.dk> wrote in

> [...]
> Hvis man kun må være positiv, eller få beskyldninger som "Nå, du er nok
> misundelig?" eller "Kan du gøre det bedre selv?", så kan vi lige så

Som du kan læse i et andet indlæg i tråden, opfattede jeg Lottes indlæg
forkert, og det beklager jeg. Det var ikke for at være jantelovs ridder
eller noget som helst andet i den retning.

> [...]

> bliver, præsenteret i en alt for lille ramme med to stk. scroll-bar så
> man ikke kan se hele billedet på een gang.

Det handler hverken om Rene's fanclub, som det udtrykkes et sted, eller at
man ikke må give kritik af hverken billeder eller side. Jeg kunne givetvis
finde mange ting som kunne gørs bedre på siden, og sikekrt også på mange af
billederne. Men ikke desto mindre mener jeg stadig at siden er et knaldgodt
stykke arbejde, som der selvfølgeligt kan arbejdes videre på, så det bliver
endnu bedre.

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-10-01 16:18

On Sun, 28 Oct 2001 20:48:55 +0100, "Svend" <ross@cool.dk> wrote:

>Har lige opdateret min nye hjemmeside, hvad synes i om den ??????
>
>http://www.rene.asmussen.as

undrer mig først over du kalder dig svend.

ellers er din side noget smart pop, som du sikkert har brugt meget tid
på, men dine billeder drukner i pop, og det er vist ikke det indtryk
du vil efterlade ?

Fra : Jeppe Møller

Dato : 29-10-01 16:43

Det var da den frækkeste lille side du har fået bikset sammen der
René! Lækkert design og en laber Flash-intro (som man jo kan undlade
at se hvis man hellere vil det:)

Lækkert brugervenligt design der er behageligt at se på- og så er det
nemt og hurtigt at kigge dine billeder igennem- dejligt! -Mange andre
fotosider skal man først trykke sig ind det første sted, og så det
næste, hvorefter man skal trykke sig tilbage hvis man vil alle
billederne igennem.

Du har lavet et lækkert interface her- noget jeg ville ønske jeg selv
kunne lave i min notepad herhjemme :)

Billederne?
ingen kommentarer.

/Jeppe