Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hi 8 på PC
Fra : Flemming Alleslev

Dato : 28-10-01 19:50

Hej
Jeg er interesseret i vide om Hi 8 videoformatet kan overspilles til og
evt.
redigeres på min PC, en Athlon 500 med 128 MB ram samt et TNT 2 Vanta med
16
MB ram og 40 GB harddisk med et rimeligt resultat.
Jeg har prøvet med en ekstern Win TV (via USB) samt Movie Maker fra Windows
Me uden noget godt resultat - systemet går ned. Desuden med et lille
freewareprogram, men det er også ustabilt.
Er der nogen, der har erfaringer med faktiske systemkrav, evt. gode TV kort
osv. eller duer det bare ikke, så vil jeg gerne høre om det.
Hiilsen
Flemming Alleslev

--
Venligste hilsner
Flemming Alleslev

Fra : Soren Pedersen

Dato : 29-10-01 10:53

Det kan sagtens lade sig gøre, men der er et par forudsætninger: Anskaf dig
et Miro DC10 (eller DC30+) eller et andet dedikeret videoredigeringskort -
Når jeg nævner Miro'en er det fordi jeg selv bruger DC30 og synes at det er
et dejligt kort.
Du skal have en dedikeret harddisk på min. 10Gb som ALENE bruges til video.
Skrot ME og installer WIN98se istedet (eller bedre: WIN2K) - ME er så fyldt
med fejl at man må undres.
128Mb RAM kan gøe det, men du vil opnå en stor ydelses forøgelse ved at
hælde 128Mb mere i ....

Mvh
/Søren

Fra : Jens Wellejus

Dato : 31-10-01 18:26

> [...]
> Er der nogen, der har erfaringer med faktiske systemkrav, evt. gode TV kort
> osv. eller duer det bare ikke, så vil jeg gerne høre om det.

Hej Flemming
Det er muligt at redigere dine Hi 8 film på det eksisterende
hardware. Løsningen hedder IOMega BUZ. Buz kortet puttes i et frit PCI
slot og konverterer det analoge signal til MJPG i hardwaren. Filen er
let at redigere i, med alle gængse programmer. Buz sættet indeholder
desuden en breakerboks med tilslutningerne S-VHS og de almindelige
phonostik, både ind og ud. Det er et gammelt system, og kan være svært
at opdrive, men fungerer perfekt. Der er kun fra fabrikken garanti for
funktion under Win-95, men det kører fint under 98. Den medfølgende
software er ikke noget at klappe af, alderen viser sine tegn, men det
kan der jo gøres noget ved. Hardwarekravene er til at grine af !!!

Venligst Jens Wellejus