Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan viser I jeres digitale billeder fr~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-10-01 19:10

Erfaringer søges!

Der er masser af fordele ved digitale billeder, men jeg synes dog, at
det er en kæmpe ulempe, at man skal have svigermor med ind til
computeren hver gang hun skal se et billede af den lille ny (bil). Jeg
har overvejet at købe en ældre transportabel PC til formålet, evt. med
en TV-udgang, men det er jo lidt omstændeligt alligevel - man kan
stadig ikke lige hive billederne frem lige så spontant som et
fotoalbum.
Hvad gør I, når I viser jeres billeder frem for familie og venner?

vh
Lars

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 28-10-01 19:27

In <dgiotts68r9kvnc8sqqvb6mh54322mbdsj@4ax.com> lcj@wanadoo.dk writes:

> [...]

>fotoalbum.
>Hvad gør I, når I viser jeres billeder frem for familie og venner?

Hvad med at braende en cd, som du kan putte i dvd-spilleren ?
(Hvis altsaa det er ok at hive svigermor hen til fjernsynet ?)

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-10-01 15:31

>Hvad med at braende en cd, som du kan putte i dvd-spilleren ?
>(Hvis altsaa det er ok at hive svigermor hen til fjernsynet ?)
>
>mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Vil de fleste DVD afspillere kunne afspille en brændt CD-R med Jpeg
billeder, og vise dem på TV'et ?

LÆKKERT, hvis det er korrekt ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-10-01 15:52

Dr. Ralph skrev...
> Vil de fleste DVD afspillere kunne afspille en brændt CD-R med Jpeg
> billeder, og vise dem på TV'et ?
>
> LÆKKERT, hvis det er korrekt ?

Nej. langt fra alle stationære DVD'er kan afspille CD-R'er eller RW'er.
De skal desuden også kunne spille VCD for at det skal
lykkes.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 30-10-01 15:58

In <s8ettt8vmd0np74oh5u1f5n726468al4qs@4ax.com> Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> writes:

>Vil de fleste DVD afspillere kunne afspille en brændt CD-R med Jpeg
>billeder, og vise dem på TV'et ?

>LÆKKERT, hvis det er korrekt ?

Jeg tror svaret er klart nej, hvis det bare er en dynge jpegs på
en CD, men jeg kiggede lidt i softwaren til min brænder og den gør
"noget" ved billederne, så de kan vises. Jeg har ikke prøvet om
det virker endnu. Men indtil videre tror jeg altså at du kan
få nogle brændere til at lave billedcder, som kan vises i CD-R
kompatible DVD afspillere (og det tror jeg de fleste er).

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Pia

Dato : 30-10-01 16:04

jeps, man skal lave en video cd, og det kan bl.a. brænderprogrammet
NeroBurn. Der har flere gange været postet links her til opskrifter på,
hvordan man gør (jeg har desværre ikke selv gemt dem)

Pia

Fra : Jan H.

Dato : 30-10-01 17:32

> [...]
> få nogle brændere til at lave billedcder, som kan vises i CD-R
> kompatible DVD afspillere (og det tror jeg de fleste er).

Min DVD afspiller kan ikke (sony)

Hej Fra Jan H.

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-10-01 20:45

Jeg kobler kameraret direkte til fjernsynet.

Mvh Kim Eichen

Fra : Clemmensen

Dato : 28-10-01 22:46

Jeg lægger et par hundrede billeder over på
kameraets CompactFlash kort, - tager kamera og ledning
med ud til svigermor, - vupti, hun ser mine fotos direkte på
sin egen fjernsynsskærm.

Venlig hilsen Helle

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dgiotts68r9kvnc8sqqvb6mh54322mbdsj@4ax.com...

Fra : Langgaard

Dato : 29-10-01 08:09

Hej

Hvis svigermor vil have minderne op at hænge, så må du købe en bærbar som du
så monterer på vægen sammen med de smukke gamle uforgængelige sølvbaserede
fotografier

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 30-10-01 01:25

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> så monterer på vægen sammen med de smukke gamle uforgængelige sølvbaserede

Faktisk ret fedt... "dynamiske billeder". Desværre er TFT-skærmene stadig
lidt pebrede i god opløsning...
Kodak _har_ lavet en sådan digital ramme til CF-kort... Men prisen er (i
modsætning til opløsningen) liige i overkanten

Mvh.
Anders

Fra : Jan H.

Dato : 30-10-01 11:02

Hej Lars

> Hvad gør I, når I viser jeres billeder frem for familie og venner?

Jeg har fundt en gamle PC og komplet den til mit TV så er det bare at starte
PC op. Det er en lille 200 MHZ med et TV out kort i.
det koster ikke så meget hvis man har en gamle PC liggenden.

Hej Fra Jan H.

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 27-12-01 23:51

Hej

Jeg lægger billederne på min web server og der er efterhånden
ingen der ikke har adgang til web, så det er nemt.
Til eget brug udvælges nogle/mange billeder som så bestilles på papir
og sættes i alm. album.
Jeg har også prøvet med Nero og VideoCD, men foretrækker web visning.
Hvis der er gæster så sætter jeg gerne et diasshow op på PC'en som
gæsterne så kan se på.

Jeg bruger selvfølgelig programmet Styr på fotografierne til at holde
styr på alle mine billeder, så de er indekseret, kategoriseret og nemme
at finde frem, når der er gæster. (eks. find lige billedet fra sidste år
da vi var på samsø etc..)

/Carsten

--
Posted from cpe.atm0-0-0-152125.0x3ef3cf17.albnxx4.customer.tele.dk [62.243.207.23]