Tag jeres hund i snor.
Fra : anja

Dato : 27-10-01 19:02

Jeg synes det er ærgerligt at folk med fælles interesse i hunde, ikke kan
"snakke" ordentligt sammen. Men når det er sagt kan jeg ikke lade være med
at blande mig. Jeg er ejer af en hund som ikke kan med andre voksne
hanhunde, og alligevel lufter jeg ham i hundeskove. Jeg tager altid min hund
i snor så folk forhåbentligt opfatter at min hund muligvis ikke kan med
deres. Men min hund har ret til at færdes der, såvel som andre hunde. Hvis
jeg kun holder mig til afsides steder så han aldrig møder andre hunde så får
han heller ikke glæden ved at lege med tæver og unghunde.

I et tidligere indlæg var der var en dame i debatten som var meget
overrasket over at hun ikke bare kunne gå ud fra at der kun var "venlige"
hunde i skoven, og også fik påpeget at sådan en som mig(og min hund
selvfølgelig) burde gå i en lukket fold. Hertil vil jeg bare sige at jeg
forstår tankegangen, fordi det ville da være langt det nemmeste hvis alle
viste at der kun var "venlige" hunde i hundeskoven. Men der skal være plads
til os alle, og det er vores opgave at ha tjek på vores hund/e og kalde dem
til os når man ser en fremmede hund. Indtil man har sikret sig at de godt må
lege.

Som ejer af en hanhund som ikke kan med andre hanhunde, er det er utrolig
frustrerende at møde en ligeglad hundeejere som ikke gider at kalde deres
hund til sig. Det burde være ren og skær høflighed at man tager sin hund i
snor, hvis den har tendens til at løbe over til andre hunde. Jeg synes også
selv at min hund er irriterende når den ikke bare kan med alle, men sådan er
det bare og der skal også være plads til ham. Er man nervøs for at rende på
sådan en hund i skoven fordi man ikke har tjek på sin hund så ha den i snor,
indtil den har lært at komme når du kalder.

Ja det var lige de tanker jeg havde omkring løse hunde i skoven