PC <-> mobil <->sms spørgsmål.
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-10-01 18:18

Jeg søger et program som kan forbinde mobiltelefon og computer som gør
følgende:

1. automatisk henter sms-beskeder til PCen , når de modtages på telefonen.
2. automatisk sender smsbeskeder til mange personer på én gang.
3. afsendelse af smsbeskeder skal gå hurtigt!

Jeg søger kontakt med en person som har erfaring med at sende og modtage
sms-beskeder på sin PC via et datakabel til sin mobiltelefon.
Hvis du er sådan en person, har jeg lidt spørgsmål til dig:

1. Hvilken telefon, computer-program, og kabel-model bruger du?
2. Hvor hurtigt kan du sende fx 10 smsbeskeder?

Hvis du har erfaring på området er jeg meget interesseret i dine erfaringer
med dette.

Hilsner
Jesper

Tlf: 51210414

Fra : Kenny Jensen

Dato : 28-10-01 18:41

"Jesper Rasmussen" <backstreet@mailme.dk> skrev i en meddelelse
Cut "lidt spørgsmål"

> 1. Hvilken telefon, computer-program, og kabel-model bruger du?
8310 Pc Suite infrarød.

> 2. Hvor hurtigt kan du sende fx 10 smsbeskeder?

Hvor hurtigt kan du taste.

> Hvis du har erfaring på området er jeg meget interesseret i dine
erfaringer
> med dette.

Kun 5 min erfaring fra i dag

Kenny

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 18:44

> Jeg søger et program som kan forbinde mobiltelefon og computer som gør
> følgende:

Jeg bruger Ericsson SH888 til at sende SMS fra computeren.

> 1. automatisk henter sms-beskeder til PCen , når de modtages på
telefonen.

Det kan det måske godt ...... jeg er ikke helt sikker?

> 2. automatisk sender smsbeskeder til mange personer på én gang.

Det kan man sådan set godt.
Programmet sender blot beskederne én efter én. Det er derfor langsomt og
koster X beskeder.

> 3. afsendelse af smsbeskeder skal gå hurtigt!

Det er den i al fald ikke!

Til afsendelse tror jeg du skal overveje noget med SMS gateway via
Internettet.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 20:15

Jeg har nu afprøvet det i virkeligheden med Ericsson SH888 og Ericsson
Mobile Office Suite.

> Det kan det måske godt ...... jeg er ikke helt sikker?

Der syncroniseres med et interval på ca. 1 minut.
Beskeden kommer derfor ikke ind på PC'en med det samme.

> Det er den i al fald ikke!

Jeg sendte en SMS til 2 numre. Det tog ca. ½ minut før den var fremme ved
begge.

Jeg fornemmer, at det ikke er noget du kan bruge?

*Fischer

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-10-01 20:58

Jeg skal sende mange sms (over 200) på kort tid (inden for et par min.).

Jeg skal have mulig hed for at lægge de 200 beskeder i en "outbox", som
programmet så sender til modtagerne, inden for et par min. Tror du at
Ericsson PC suite kan det?

VH
/Jesper

Fra : Fischer

Dato : 28-10-01 21:14

> [...]
>
> Jeg skal have mulig hed for at lægge de 200 beskeder i en "outbox", som
> programmet så sender til modtagerne, inden for et par min. Tror du at

Du kan godt oprette de 200 beskeder og lægge dem i outbox.
Når du så vælger at sende dem, vil den tage dem én efter én, hvilket sikkert
vil tage ........ mit gæt ca. ½ time!
Hvis du skal gøre det inden for et par minutter, så tror jeg at du skal
bruge internettet på en eller anden måde.

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-10-01 22:23

"Jesper Rasmussen" <afterdark@worldonline.dk> wrote:

>Jeg skal sende mange sms (over 200) på kort tid (inden for et par min.).

Er det noget, der skal ske ofte? Hvis det er, bør du kontakte din udbyder. Man
kan lave aftaler med de fleste teleselskaber om at forbinde sin server til
deres SMSC.

>Jeg skal have mulig hed for at lægge de 200 beskeder i en "outbox", som
>programmet så sender til modtagerne, inden for et par min. Tror du at
>Ericsson PC suite kan det?

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre med en telefon.

Peter

Fra : Morten Simonsen

Dato : 29-10-01 09:19

Du kan lave en aftale med f.eks. TeleDK hvor du via deres server kan sende
op til, jeg mener det er 10 beskedder pr. sekundt, hvorimod du så betaler et
"abbonement" som ikke er vildt højt.
Skriv en mail hvis jeg skal sende dig nummeret til den rette person, så
slipper du for at blive stillet om de der 10 - 12 gange som TeleDK jo så
godt kan lide...

Morten

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 31-10-01 12:05

Den Sun, 28 Oct 2001 18:18:13 +0100, skrev "Jesper Rasmussen"
<backstreet@mailme.dk> :
>1. Hvilken telefon, computer-program, og kabel-model bruger du?
Nokia 3210

>2. Hvor hurtigt kan du sende fx 10 smsbeskeder?

På 40-50 sekunder..

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere m. dynamisk IP samt salg af int. domæner