Ftp spil-server & Netexpress router
Fra : ThomasT

Dato : 28-10-01 16:04

Jeg har Netexpres med router speedstream 2601 fra TDC.

Jeg har problemer med at folk ikke kan få adgang til min ftp, ligesom jeg
heller ikke kan hoste et spil på nettet. Hvis jeg hoster et spil er
ip-adressen den min pc har på lokal-netværket.

Er der ikke en venlig sjæl det har tid til at forklare (skære det ud i pap)
mig hvordan jeg skal sætte routeren op. Så det kommer til at virke som det
gjorde da jeg havde et ATM-kort til ADSL-adgang = ingen problemer?

ThomasT

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 29-10-01 17:25

Hej ThomasT

Okay, Jeg kan hjælpe med at få din FTP til at virke !

STEP :
1. tilslut dit udstyr.
1a: Ping 192.168.1.1
1b. Hvis ikke du kan få svare fra 192.168.1.1 så har du ikke
sat din udstyre rigtigt op
2. start internet explore, og webbe til adressen 192.168.1.1
3. Nu er du komme ind i routeren.
4. Tryk på Avanceret konfiguration til venstre.
5. Tryk på Prædefinerede NAPT Servere
6. Sæt et flueben ud for port 21 og indtast din LAN ip ( måske
192.168.1.6)
7. Tryk på Gem ( nederst på siden )
8. Tryk på WAN Status til venstre, Her vil du hvad din IP er ude
på internettet og som din venner skal FTP til på port 21.

9. Hvis ikke det dette virker så ring 80808065 ( TDC Support)

(@@)
Med Venlig Hilsen, Thomas Nielsen
www.tdn.dk - IT Sikkerhed
oooO ( )