Hvordan finde størrelsen af en hjemmeside ~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 09:59

Jeg har en portal på: http://hairboy.adsl.dk/starwayonline
Hvordan kan jeg så finde ud af hvor meget at den fylder?
Den er jo sammensat af en masse php filer. Og hver php fil indeholder en hel
masse, men downloader den da ikke kun det at den skal bruge?
Eller downloader den også noget indhold af filen, som f.eks. kun er til hvis
man klikker på noget "Tilføj link" hvor den så finder sine informationer
andet steds i filen.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 10:03

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har en portal på: http://hairboy.adsl.dk/starwayonline
> Hvordan kan jeg så finde ud af hvor meget at den fylder?
> Den er jo sammensat af en masse php filer.

Du lader serveren generere html'en, og så tjekker du størrelsen af den.

Den simpleste måde er, at gå ind på siden, gemme den som en html-fil, og
så se størrelsen på filen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 28-10-01 10:20

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Den simpleste måde er, at gå ind på siden, gemme den som en html-fil, og
> så se størrelsen på filen.

I Internet Explorer kan du bare højreklikke og vælge egenskaber for at se
størrelsen på htmlfilen.
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 10:37

"Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> wrote in message
> "Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
>
> I Internet Explorer kan du bare højreklikke og vælge egenskaber for at se
> størrelsen på htmlfilen.

Hvis jeg sletter alt fra Temporary Internet Files, og derefter åbner siden.
Så kigger jeg inde i Temporary Internet Files igen. Og dér ligger så en
masse filer. Bla. er der index.php filen som fylder 648kb!
Det er altså lidt voldsomt. Den er også rimelig lang tid om at loade min
hjemmeside syntes jeg.
Men dét dér er altså alt for voldsomt!
Prøv I at se hvad I får...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 10:50

> [...]
> masse filer. Bla. er der index.php filen som fylder 648kb!
> Det er altså lidt voldsomt. Den er også rimelig lang tid om at loade min

Grunden til at jeg fik det til at fylde så meget, var fordi der var kommet
en fejl i config filen.
Der var kommet millionvis af mellemrum et sted.
Så nu fylder den kun 27,7 kb!
Ellers fyldte den jo ca. 1 mb!

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på: