Kombineret login og frameskift
Fra : Rune Lykke-Kjeldsen

Dato : 28-10-01 05:00

Hejsa,

Jeg er igang med at lave et site, som skal have faste registrerede brugere.
Selve det at tjekke brugeren mod databasen og returnere om passwordet er
rigtigt etc. er ikke noget problem. Problemet opstår når jeg skal give
brugeren besked herom!

Jeg anvender en sitekonstruktion med en header og en footer, en menu til
venstre og et stort hovedområde. Dette er bygget op af framesets. Mit
problem er at loginformen er i menuen til venstre. Hvis brugeren er
registreret skal menuen ændre sig samt hovedområdet.

Hvordan gør jeg det uden brugerinteraktion? Er det muligt ved brug af
javascripts eller andet, at få menuen og hovedområdet til at ændre sig alt
efter om brugeren er registreret eller ej??

Håber I kan hjælpe mig

På forhånd tak
Rune Lykke-Kjeldsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 08:49

"Rune Lykke-Kjeldsen" <insomniac@orangenet.dk> wrote in message
> [...]
alt
> efter om brugeren er registreret eller ej??

I dit form-tag til login-feltet kunne du jo skrive target="_parent". Så
bliver hele framesettet automatisk genindlæst.
Du kan også gøre det med javascript, fx: parent.menu.location.reload()
eller noget i den stil.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Rune Lykke-Kjeldsen

Dato : 28-10-01 16:39

Jo, tak for hjælpen. Men jeg havde egentligt håbet, at jeg ikke skulle
reloade hele siden!!

Men igen tak for hjælpen!

Rune Lykke-Kjeldsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 17:06

> Jo, tak for hjælpen. Men jeg havde egentligt håbet, at jeg ikke skulle
> reloade hele siden!!

Så skal du have gang i noget DHTML, og det har endnu mindre med PHP at
gøre.

--
Mvh.

Niels Andersen