Agility
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-10-01 02:04

God aften ( eller nat skulle man måske sige istedet )

Jeg kunne godt tænke mig hvis nogen kunne fortælle mig nogen ting om
agility, idet jeg går med tanken om at begynde at gå til det med min hund.

Er det rigtigt at det kan stresse hunde at gå til agility? Det er der engang
en politimand der har sagt til et foredrag jeg var til. For mig at se,
virker det som om at hundene elsker det.

Hvor gammel skal ens hund være før man må/kan starte til agility?.

Er der nogen steder i nærheden af københavns området der kan anbefales?

god weekend til alle

Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-10-01 07:17

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en politimand der har sagt til et foredrag jeg var til. For mig at
se,
> virker det som om at hundene elsker det.

Du har helt ret i at de fleste hunde elsker agility .. men netop glæde
er jo også en form for stress .. både sorg,glæde ansgst, mv er jo alle
en form for stress og det er de samme knapper der trykkes på ...
Stress i begrænset omfang er ikke noget negativ men fremmer endda
indlæring med mindre hunden når op til det punkt der hedder
stressblokering dvs der hvor du ikke kan nå hunden ..

> Hvor gammel skal ens hund være før man må/kan starte til agility?.

Hunden skal have gennemgået alm lydighedskursus og være .. vil jeg
mene fuldt udvokset og udviklet rent knogle og muskulaturmæssigt vil
jeg mene ..

mvh Ami

Fra : Michael

Dato : 29-10-01 01:42

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hunden skal have gennemgået alm lydighedskursus og være .. vil jeg
> mene fuldt udvokset og udviklet rent knogle og muskulaturmæssigt vil

Jeg vil bare sige at jeg startede med min da hun var ca. 8-9 mdr. på et
combihold, dvs. et med halvt lydighed og agility. Store racer er man mere
påpasselig med, og ellers så er det, det samme altså ingen hårdt belastende
forhindringer i starten, vi hygger os gevaldigt og hun stresser når hun ikke
er helt sikker på det vi skal ( fordi vi er så onde så vi ændre bane gennem
løb :)...) men hun stresser ikke negativt, det gjorde hun under lydigheden
inden vi skiftede og det var derfor vi skiftede så tidligt ellers så havde
jeg ventet lidt, men jeg har ikke fortrudt og kan kun anbefale det :)

Hilsen Amani og Dali (agility hunden ) & Dixie ( hmm ja turbo tøzen )

Fra : michaelbak

Dato : 28-10-01 20:04

Hej Bolette
Nogen hunde kan desværre godt blive streseet af at gå til agility, men
det er meget sjælenet. Kan du klade din hund til dig og har styr på den,
så kan du godt starte med den. En god ide er at besøge hundekluben og se
om det er noget for dig og din hund der er desværre ikke så mange
hold om vinteren ;-((
http://users.cybercity.dk/~cis8766/info_dk.htm Jeg har vedlagt et link
til en side så kan du læse lidt om det
Se under information og der efter DHS info

held og lykke
michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Lone Sørensen

Dato : 31-10-01 18:05

Hej Bolette

Fandt du en god klub i Københavns området, eller skal du have nogle gode at
vælge imellem ?
Og hvis du ønsker jeg anbefaler nogle, så skriv venligst, om du tænker på at
dyrke agility for sjov, eller med henblik på for-sjov-konkurrencer, eller
med henblik på agilitykonkurrencer i f.eks. DKK-regi.

Kærligst Lone og Makker

Asasara Border Collies http://www.asasara.dk
Lones hjemmeside http://hjem.get2net.dk/lones