Problmer med hub og deling af ADSL
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 28-10-01 00:37

Hej

Jeg har fornylig købt en hub, for at dele min ADSL forbindelse (BB) mellem
to pc'ere.

Opsætnngen jeg har brugt er som følger:

Krydset kabel fra modem, til hub port 1 (er det bedre at bruge uplink
porten?)
Alm. kabel fra port 2 og 3 til pc'erne

Det virker fint, når jeg surfer eller downloader fra diverse peer to peer
programmer - men når jeg ønsker at downloade fra nyhedsgrupper er der
problemer.

Hastigheden er helt fin, men med jævne mellemrum stopper downloaden. I 50%
af tilfældene starter den igen efter ca. 30sekunder. I resten af tilfældene
springer den videre til næste fil, og rapportere en "comms error".

Fejen indtræffer på alle tider af døgnet, så det er altså ikke på grund af
overbelastning på nyhedsserveren (news.inet.tele.dk). Det virker nærmest som
om, at den mister forbindelse til serveren. Fejlen forekommer uanset om PC 2
er tændt eller ej.

Der er ingen problemer, hvis jeg sætter PC'en direkte i modemet, hvilket
blot gør det hele endnu mere mystisk - da jeg jo kun har problemer med
download fra nyhedsgrupper - hubben er vel ligeglad med hvor den modtager
data fra.

Jeg bruger Newsgrabber 3 (men har samme problem med andre programmer).
Derudover skal det nævnes, at jeg netop har geninstalleret Windows 2000,
uden at det løste problemet.

TDC's hotline siger, at de ikke kan hjælpe og at de aldrig har hørt om
problemet.

Håber at nogen her kan hjælpe mig, på forhånd tak.

Kasper Jørgensen

Fra : Rene Iversen

Dato : 28-10-01 09:14

yep, krydset kabel fra modem til uplink...

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 28-10-01 22:52

"Rene Iversen" <riversen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> yep, krydset kabel fra modem til uplink...

Jeg er udemærket klar over, at man skal bruge et alm. kabel til uplink
porten og ikke et krydset.
Måske formulerede jeg ikke mit spørgsmål godt nok, det skulle naturligvis
forstås som "er der nogen fordel ved at bruge uplink porten"

"Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar" - men det ved du vel.

Fra : Alex Striker

Dato : 29-10-01 09:56

Hej Kasper

"Kasper Jørgensen" <Ingen@mail.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Måske formulerede jeg ikke mit spørgsmål godt nok, det skulle naturligvis
> forstås som "er der nogen fordel ved at bruge uplink porten"

Nope : det er som Rene skriver : krydset kabel fra modem til uplink...
og så skal du nok ikke bruge port 1. samtidig med Uplink
men det har nu nok ikke noget med dit flowstop og så videre at gøre , måske du skulle
opdatere
din Windåse2k fra Microsoft´s side , både iexplore/outlook + nogle sikkerhedsting..

og se så om ikke det ruller....

> "Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar" - men det ved du vel.

Doh!

Mvh Alex Striker

--
Udtaler mig udelukkende på firmaet´s vegne
http://www.striker.adsl.dk