T68
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 27-10-01 22:24

Hvad er den billigste pris lige nu på Ericsson T68m'eren?
Jeg overvejer at tage den istedet for en T65 (skal bare vente et par måneder
mere... :( øv bøv)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 28-10-01 02:28

On Sat, 27 Oct 2001 23:24:04 +0200, "Hans-Jacob Møgelmose"
<zster@mailme.dk> wrote:

>Hvad er den billigste pris lige nu på Ericsson T68m'eren?
>Jeg overvejer at tage den istedet for en T65 (skal bare vente et par måneder
>mere... :( øv bøv)

Jeg mener, at den billigste pris lige nu er hos:
www.ohmobil.dk
som ligger i Frederecia - men som sender pr. efterkrav over hele
landet (60 kr.) - de tager lige nu 3937 kr incl. moms OG UDEN
ABONNEMENT (dvs. inge forpligtigelser, ingen sim lås - du får
telefonen - og den virker med alle abonnementer)

Jeg har lige bestilt T68 dér - og regner med at modtage den i midten
af næste uge.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-11-01 22:32

Hej

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> wrote:

>Jeg har lige bestilt T68 dér - og regner med at modtage den i midten
>af næste uge.

Hvordan gik det så ? - Fik du den ? - Jeg påtænker selv at bestille en
hos samme firma som vist pt. er billigst, så det ville være dejligt med
lidt feed-back på leveringssituationen....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-11-01 05:43

>Hvordan gik det så ? - Fik du den ? - Jeg påtænker selv at bestille en
>hos samme firma som vist pt. er billigst, så det ville være dejligt med
>lidt feed-back på leveringssituationen....

Købte den istedet i en butik i København til 4200 kr incl moms og uden
abonnement.
Kunne ikke vente længere, da jeg solgte min T39.
Jeg kan ikke leve uden en mobil i længere tid af gangen (læs: mere end
1 dag)

Jeg har ejet mere end 20 mobiltelefoner - mest fra high end klassen
strækkende over alle mærker - og jeg kan med ro i sindet konkludere,
at T68 er den klart lækreste mobil, jeg har haft.

Farveskærmen er naturligvis hovedårsagen, men joystickket til at
navigere med er pragtfuldt. Mine menuer er (i modsætning til, hvad
andre hævder) lynende hurtige i reaktionen.
Ét tryk på joystickket - vupti - jeg kan dårlige nå, at kigge - så er
meuen åbnet.
Batteritiden er som på T39 - dvs. død god.

SMS er stadig sløvere end på Nokia - og tasterne er lige det mindste
til at skrive hurtig sms med - men tasterne virker solide og faste, så
det er vel blot et spørgsmål om tilvænning.

Lyden er perfekt - ligeså god, som i T39, men udformingen af T68 gør,
at den virker behageligere for mig, at have mod øret, hvor T39 godt
kunne virke lidt kantet.
Derfor er T68 ligefrem behagelig at snakke længe i.

Designet er i top - fra forside til bagside. Batteriet er lavet i sort
gummi, og går perfekt ind i designet på resten af T68's bagside.

Gummiet gør flere positive ting. Dels gør det, at T68 ikke glider op
ad lommen, samtidig med, at man f.eks tager sin tegnebog op.
Den glider heller ikke af på overflader ved vibratorkald - og så
skåner det telefonen, når vibratoren går i gang på f.eks et marmor
bord.
Men holder også mere sikkert på telefonen - den er jo lille og kan let
fumles ud af en stor mandehånd - fordi gummiet giver ekstra godt greb
om T68.

Menuerne er windosagtige - med små ikoner, og lette at navigere rundt
i. Vælger du lille skriftype - så kan man se en menuoverskrift med
stor skrift samtidig med, at man kan se 7 linier med lille.
Ideeel til at læse længere email, sms eller wapsider med.

Helt ærligt - jeg har ejet både Sl45, 8850, T39, 8210, 6210, - INTET
kommer i nærheden af T68.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-11-01 15:48

Hej

Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com> wrote:

>Købte den istedet i en butik i København til 4200 kr incl moms og uden
>abonnement. Kunne ikke vente længere, da jeg solgte min T39.

Ok, det er forståeligt.

>Jeg har ejet mere end 20 mobiltelefoner - mest fra high end klassen
>strækkende over alle mærker - og jeg kan med ro i sindet konkludere,
>at T68 er den klart lækreste mobil, jeg har haft.

Ja ok, jo, jeg har skam fulgt med i dine handler/telefoner her i NG
igennem årene

Tak for den positive rapport på T68, den stemmer jo ganske godt med den
der var i bladet "Mobil", lige bortset fra det med menu'erne, men
afvigelsen var jo til den positive side. - Jeg bestiller en !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Kim Bjoern

Dato : 11-11-01 10:35

"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse
> Tak for den positive rapport på T68, den stemmer jo ganske godt med den
> der var i bladet "Mobil", lige bortset fra det med menu'erne, men
> afvigelsen var jo til den positive side. - Jeg bestiller en !

Du har jo osse godt af et bestille noget :)

Jeg har selv fået en her før weekenden, tænkte på at investere i en Nokia
9210 men kan ikke lide den store klods trods de mange funktioner. T68m må
være det bedste stykke telefoni, der kan købes for 4k i dag. Jeg kan intet
finde at kritisere på den.

Jeg har haft en Motorola Timeport og min kone har en Nokia 3310 - det er det
eneste "ikke-Ericsson", jeg har brugt seriøst - startede i sin tid på NMT
med Ericsson Hotline.

Jeg var begyndt at skele lidt til Nokia grundet f.eks ordbog mm, der gjorde
SMS til en leg, men jeg skal edderma'me love for, Ericsson er kommet på
banen med masser af kram i T serien.

T68m - state of the art til prisen... min uforbeholdne mening.

Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-11-01 20:17

Hej Kim

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> wrote:

>"Ole Rasmussen" <dont@mailme.net> skrev i en meddelelse

>Du har jo osse godt af et bestille noget :)

Nja Ganske vist er der dem der i fuld alvor påstår at det skulle
være sundt, meeeennn....

Faktisk var jeg afsted i Fredags for at købe en T68 - Men, jeg må bryde
sammen og tilstå at jeg lod den blive i forrretningen, vel, ingen tvivl
overhoved omkring dens fortrinlige kvaliteter og mange muligheder.

Eneste årsag til at jeg alligevel droppede, er jeg faktisk syntes at den
var for stor ! - Ja det lyder måske lidt underligt, men jeg er vant til
en Nokia 8210, og når jeg holdt de 2 ved siden af hinanden syntes jeg
nærmest at T68 var kollosal stor. Og da jeg iøvrigt kun bruger
mobiltelefon til _tale_ i, samt modtage en del sms, så... Ja, så lod jeg
den blive hvor den var....

PS: så samtidigt på en N 8310, men føj, den er også vokset i størrelse,
og blevet utrolig grim i designet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : KGB

Dato : 11-11-01 22:06

> PS: så samtidigt på en N 8310, men føj, den er også vokset i størrelse,
> og blevet utrolig grim i designet.

Ja, smag kan jo ikke diskuteres...

> M.v.h. Ole®
Hvad er der dog originalt ved det navn ???
Tror du ikke du skulle glemme dit (OR)-..

KGB

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 11-11-01 23:31

Hej

"KGB" <KGB@NSA.PET> wrote:

>Ja, smag kan jo ikke diskuteres...

Enig

>Hvad er der dog originalt ved det navn ???

Originalt ? - Næppe noget !

>Tror du ikke du skulle glemme dit (OR)-..

Øh ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 12-11-01 16:46

> [...]
> var for stor ! - Ja det lyder måske lidt underligt, men jeg er vant til
> en Nokia 8210, og når jeg holdt de 2 ved siden af hinanden syntes jeg

Så stor igen er den da ikke.....
T68M 100 x 48 x 20 mm
N8210 101,5 x 44,5 x 17,4 mm
N8310 97 x 43 x 19 mm

Mangler stadig 1500 før jeg kan købe mig en 8310 eller en T68...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Kim Bjoern

Dato : 13-11-01 18:37

> [...]
> overhoved omkring dens fortrinlige kvaliteter og mange muligheder.
>
> Eneste årsag til at jeg alligevel droppede, er jeg faktisk syntes at den

OK Ole, kender ikke Nokia 82xx serien

Jeg fik T28s, da den kom frem og betalte naturligvis aaaaalt for meget for
den,

T68 er ca samme størrelse, og det sjove ved T28'eren var, at jeg syntes den
var for LILLE

......Og jeg er selv en stor bamse på 120kg (og næsten 2m høj)

Når jeg snakker i disse tlf på under 100g, så står jeg med en pegefinger mod
telefonen og snakker. Faktisk har jeg stadig liv i min gamle Ericsson GF
388 med ekstra stort batteri, og den passer lige i min store næve. Men den
ville vel få dig til at gå i knæ, hvis du ikke havde en donkraft til at
holde den for dig, lol.....

Men jeg synes alligevel, det er sjovt at høre, en T68 eller T28 skulle være
for STOR, men..... Det varer vel heller ikke længe, før man kan få en
mobiltelefon bygget ind i et frimærke, og til samme pris som et brev til 20g

Men jeg har dog fundet en lille kritik ting af t68: Når lyset i displayet er
slukket, så er der godt nok mørkt...... Man kan dårligt se, hvad klokken er,
selv om den viser klokkeslæt med store tal i stand-by. Den er endda MEGET
mørk, selv i alm. indendørs belysning - men det er måske sådan med
farvedisplays generelt??

Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-11-01 00:18

> [...]

>den,
>T68 er ca samme størrelse, og det sjove ved T28'eren var, at jeg syntes den

Jeg havde også sådan en et par uger, for mit vedkommende var det nu
klappen jeg ikke kunne enes med, den var aldrig til at få op i en fart
når 'dyret' ringede, og så var man bange for at tabe 'kræet' når man
baksede med åbningen.

>.....Og jeg er selv en stor bamse på 120kg (og næsten 2m høj)

Jo jo, du må jo leve op til navnet

> [...]
>mobiltelefon bygget ind i et frimærke, og til samme pris som et brev til 20g

Njae, det var vel også lidt pjattet fra min side, for faktisk er det jo
blot enkelte millmeter vi snakker om, men, når man har begge tlf. i
hånden, (N8210 & T68m) så virker T68 umiddelbart en del større,
antagelig pga. at den er en del tykkere.

20 gr. skal nok lykkes i fremtiden, nu kommer der vel foreløbig en
Ericsson T66 på var det 59 gr. ?

> [...]
>selv om den viser klokkeslæt med store tal i stand-by. Den er endda MEGET
>mørk, selv i alm. indendørs belysning - men det er måske sådan med

Det er der nok noget om, da jeg kiggede på T68 var der masser af
omgivende lys(stofrør) i forretningen, så det bemærkede jeg ikke, men
jeg så at inden den blev tændt virkede displayet helt sort. Jeg har en
Siemens S25 liggende eet eller andet sted, og den har faktisk noget der
skal forestille en farveskærm, og den er ganske rigtigt næsten ulæselig
hvis ikke der er baggrundslys, eller man holder den i en bestemt
position i forhold til den omgivende belysning.

Vy 73 de Ole

--
M.v.h. Ole®

Fra : Kim Bjoern

Dato : 14-11-01 06:45

> 20 gr. skal nok lykkes i fremtiden, nu kommer der vel foreløbig en
> Ericsson T66 på var det 59 gr. ?

Så kan man vel fugte den let med læberne og klæbe den på øret

Japanerne har for efterhånden længe siden opfundet et armbåndsur med
telefoni, cellerne til sendenettet er så anbragt med 100m mellemrum eller
mindre.

Men det må se dumt ud at stå og snakke med sit håndled..... med mindre man
altså er japaner

Kim

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 14-11-01 11:08

Ole Rasmussen wrote:

[snippe en del, bl.a om mørkt display]

>Det er der nok noget om, da jeg kiggede på T68 var der masser af
>omgivende lys(stofrør) i forretningen, så det bemærkede jeg ikke, men
>jeg så at inden den blev tændt virkede displayet helt sort.

Min første tanke var, "ånei, er skjermen lik den på gameboy? helt
ubrukelig om man ikke holder den under en lyskilde? *sukk*"
Når jeg fikk tenkt meg litt om, spiller det kanskje ikke så stor
rolle _om_ den er det så lenge det kommer lys i displayet når man
bruker telefonen?

--
Marianne Kristiansen

Fra : Kim Bjoern

Dato : 14-11-01 15:19

"Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg fikk tenkt meg litt om, spiller det kanskje ikke så stor
> rolle _om_ den er det så lenge det kommer lys i displayet når man
> bruker telefonen?

Ja, så snart du bruger telefonen, kommer der lys i displayet, og så er alt
klart og tydeligt.

Mvh Kim

Fra : user@domain.invalid

Dato : 04-11-01 20:27

Dr. Ralph wrote:

> Købte den istedet i en butik i København til 4200 kr incl moms og uden
> abonnement.
> Kunne ikke vente længere, da jeg solgte min T39.

Hvilken butik er det? Det lyder som en god deal.

Med venlig hilsen,

      -Tommy