Orientering af tekst
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-10-01 22:22

Er det muligt at vælge, at fx indholdet af et DIV/TD-element skal være med
en bestemt orientering ... så teksten fx er drejet 90 grader ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-01 23:30

27 Oct 2001 21:21:39 GMT, skrev Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk>:

>Er det muligt at vælge, at fx indholdet af et DIV/TD-element skal være med
>en bestemt orientering ... så teksten fx er drejet 90 grader ?

..lodret {
   writing-mode : tb-rl
}

Virker kun i IE 5.5 + (og muligvis den der, Konqueror til Linux).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-10-01 10:41

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>    writing-mode : tb-rl
> }
>
> Virker kun i IE 5.5 + (og muligvis den der, Konqueror til Linux).

mange tak ... er det en del af CSS2/ ... eller er det ikke kommet med endnu ?
På MSs webside står der, at det er en del af en foreslået tilføjelse til CSS
... men jeg kan ikke finde noget om det på w3.org ... dvs det ser ud til, at
det er en del af XSL-spec'en ... men hvad med CSS ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (snart online igen)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-01 18:36

Sun, 28 Oct 2001 09:40:41 +0000 (UTC), skrev Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk>:

>mange tak ... er det en del af CSS2/ ... eller er det ikke kommet med endnu ?

Iflg. Top Style Pro's tjek af af csskoder er den ikke med i css
2, men er en ren IE 5.5 - 6 ting.