Punk cover versioner
Fra : dEnTrO

Dato : 27-10-01 21:51

Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
pop-sange?

--
kena|REMOVE|@mail.dk
ICQ 33379605

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-10-01 21:56

"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> wrote in message
> Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
> pop-sange?

Lave sex pistols ikke en cover af White Christmas?

/Nikolaj

Fra : zcully

Dato : 27-10-01 22:16

Når du siger punk. Mener du så generelt rock, metal udgaver også??
Så er der en del!!!

/zcully

Fra : dEnTrO

Dato : 27-10-01 22:19

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
| Når du siger punk. Mener du så generelt rock, metal
udgaver også??
| Så er der en del!!!

ja

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-10-01 22:54

> ja

Prøv at kigge på svenske "Black Ingvars" - De har lavet nogle ret seje
covers :) (deres "Superhits" album)

--
Christian Jørgensen / In order to understand recursion one must
http://www.razor.dk / understand recursion.

Fra : dEnTrO

Dato : 27-10-01 23:32

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en
meddelelse news:1394151.adu78ljVUC@flaf...

udgaver også??

| Prøv at kigge på svenske "Black Ingvars" - De har lavet
nogle ret seje
| covers :) (deres "Superhits" album)

Ja, dem kender jeg - jeg har allerede alle deres sange, men
var ude efter noget mere :)

Fra : Harm Arrigskab

Dato : 30-10-01 00:28

> [...]
> meddelelse news:1394151.adu78ljVUC@flaf...

> nogle ret seje
>

> Ja, dem kender jeg - jeg har allerede alle deres sange, men

Check et band ud der hedder Me First & The Gimme Gimmes
De udkommer på Epithap.
De spiller ældre klassikere i den traditionelle Epithap
sing-a-long punk stil (Bad Religion, Offspring)

Jeg kan uploade et par smagsprøver i
dk.binaer.musik hvis du vil høre dem.

Harm

Fra : Invader Zim

Dato : 27-10-01 23:02

> "zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> udgaver også??
>
> ja

Sange jeg lige umiddelbart kan huske, ikke i nogen bestem rækkefølge:

Dead Kennedys - Viva Las Vegas (Elvis)
ohGr - Borderline (Madonna)
Leæther Strip - Lullaby (The Cure)
Ministry - Lay Lady Lay (Bob Dylan)
Ministry - Let's Get Physical (Olivia Newton-John)
Rammstein - Stripped (Depeche Mode)
Rammstein - Das Modell (Kraftwerk)
Less Than Jake - Hungry Like The Wolf (Duran Duran)
Less Than Jake - Greased Lightning (duhh)
Less Than Jake - Brown Eyed Girl (hiorojuh804)
Coil - Tainted Love (Soft Cell)
Machinehead - Colors (Ice T)
Lard - They're Coming To Take Me Away (Napoleon Bonaparte)
Nirvana - The Man Who Sold The World (David Bowie)
Orgy - Blue Monday (New Order)
16 Volt - Turning Japanese (The Vapors)
16 Volt - Loveboat (tema sangen fra serien)
Faith No More - I Started A Joke (The Bee Gees)
Faith No More - Greenfields (kan ikke huske hvem)
Faith No More - This Town (Sparks)
Faith No More - We Will Rock You (Queen)
Faith No More - Zombie (The Cranberries)
Faith No More - Enter Sandman (Metallica)
Mr Bungle - Hit Me Baby One More Time (Britney Spears)
Mr Bungle - Super Mario Bros. theme (Nintendo!)
Radiohead - Wonderwall (Oasis)
Tool - No Quarter (Led Zeppelin - tror jeg vidst?)

Alle sangene passer måske ikke lige præcis ind i 'rock/metal/punk'
kategorien heheh. :P

-Invader Zim

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-10-01 22:49

Sex Pistols har i hvert fald lavet en version af Sinatras "My Way". Robbie
Williams gør af og til grin med sin fortid, når han en live punk version af
Take That-klassikeren "Back for good". Ellers kan jeg lige komme i tanke om
den nye version af Michael Jacksons "Smooth Criminal", hvis man kan kalde
det for punk... det kan man vist egentlig ikke

Fra : Lars B.

Dato : 28-10-01 10:19

In article <9rfa6g$srl$1@sunsite.dk>, allrecords@mail1.stofanet.dk
says...
> [...]
> den nye version af Michael Jacksons "Smooth Criminal", hvis man kan kalde
> det for punk... det kan man vist egentlig ikke

Det er Alien Ant Farm der har lavet en, i øvrigt, for fed udgave af
Smooth Criminal.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-10-01 18:31

"Lars B." <lbe@mailme.dk>
> Det er Alien Ant Farm der har lavet en, i øvrigt, for fed udgave af
> Smooth Criminal.

Jeg kan ikke se, hvad der er fedt ved den, ud over alt det,
der er lige så fedt eller federe på originalen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 27-10-01 23:26

"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> wrote in message
> "zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> udgaver også??
>
> ja

Jo og så er der også:

Stone Temple Pilots - Dancing Days (Zeppelin)
Sid Vicious - My Way (Frank Sinatra)
Faith No More - War Pigs (Black Sabbath)
1000 Homo DJs - Supernaut (Black Sabbath)
Helmet - Symptom of the Universe (Black Sabbath)
Sepultura - Symptom of the Universe (hmmm)
Less Than Jake - We're Not Gonna Take It (Twisted Sister)
Kompressor - You Will Call Me Kompressor (Paul Simon)
The Lemonheads - Mrs. Robinson (Paul Simon & Art Garfunkel)
Leæther Strip - Testure (Skinny Puppy)
Leæther Strip - The Carnival Is Over (Dead Can Dance)
Faith No More - I Wanna Fuck Myself (G.G. Allin)

..... hm.... hvis jeg kommer i tanke om flere skal jeg nok nævne dem :)

-Invader Zim

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-10-01 10:07

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote in message

> Kompressor - You Will Call Me Kompressor (Paul Simon)

KOMPRESSOR CRUSHING POWER§!!"§"!"#!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
KOMPRESSOR CRUSH PAUL SIMON!"§"!!!!!!!!!!!!!1111

Ahem.

Jacob

Fra : Invader Zim

Dato : 28-10-01 13:48

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> KOMPRESSOR CRUSHING
POWER§!!"§"!"#!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
> KOMPRESSOR CRUSH PAUL SIMON!"§"!!!!!!!!!!!!!1111

eheheh har du set videon for "K is for Kompressor"?

-Invader Zim

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-10-01 16:17

> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> POWER§!!"§"!"#!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

> eheheh har du set videon for "K is for Kompressor"?

VIDEOEN`??? er der en VIDEO???? hvoooooooooooooooooooooooooooooor?

Jacob

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-10-01 16:24

> "Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote in message

> VIDEOEN`??? er der en VIDEO???? hvoooooooooooooooooooooooooooooor?

Fandt den seeeeeeeelv! GENIALT!

Jacob

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 27-10-01 23:46

"dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
> pop-sange?

I want it that way - har glemt hvad de hedder (punk cover)

/Troels

Fra : Hurricane

Dato : 28-10-01 14:16

> I want it that way - har glemt hvad de hedder (punk cover)

Black Ingvars?

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 28-10-01 23:29

> Black Ingvars?

Limbeck!

/Troels
--
_____________
ICQ: 109747268

Fra : dEnTrO

Dato : 27-10-01 23:59

A New Found Glory - My Heart Will Go On (Celine Dion)

- den er fed! (fandt den lige selv)

.....men er der ikke et sted på nettet med en liste over
cover versioner?

Fra : dEnTrO

Dato : 28-10-01 13:22

http://www.savethehumans.com/punkcoverproject/index.shtml

Fra : zcully

Dato : 28-10-01 02:26

Guano Apes - Big in Japan
Machine Head - Message in a bottle
og en fedeste Disturbed - Shout. Den rykker for vildt

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 28-10-01 19:05

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in news:3bdb50c7$0$11599$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net:

> Guano Apes - Big in Japan
> Machine Head - Message in a bottle
> og en fedeste Disturbed - Shout. Den rykker for vildt

Nu vi er ved Guano Apes, så er der også deres cover af Coumbaya (ikke sikker
på stave måden)...

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : peet_dk

Dato : 28-10-01 11:20

der var engang et dansk heavy rock band der lavede et cover nr. af "Fredes
sang" Den der "Hej jeg hedder Frede, hvad hedder du? Jeg bor...." Den var
sjooov :0) Blev jævnligt spillet af "heavy" Bjarke på P3 i Go eller hvad det
nu hed dengang...

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-10-01 12:09

"peet_dk" <peet_dk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sjooov :0) Blev jævnligt spillet af "heavy" Bjarke på P3 i Go eller hvad

Bandet hed Sliced Pimpels.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please, do not reply by email)

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-10-01 14:53

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> "peet_dk" <peet_dk@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> det
>
> Bandet hed Sliced Pimpels.

De lavede den i hele to versioner : én med bas, guitar, trommer, sang (eller
noget i den stil i hvert fald) og hele pivtøjet. Til den version lød
covernoterne ca. som følger : "It's danish, and it's childish so you
wouldn't understand it anyway!!!!"

Til a capellaversionen lød covernoterne "Even more childish....."

Ganske fornøjeligt nummer...

Mvh Mads

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 28-10-01 17:06

In article <3bdb1e1e$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, dEnTrO wrote:
> Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
> pop-sange?
Man kan nok ikke kalde det for punk, men Limp Bizkit har lavet en meget sur
version af George Michaels Faith. Enten elsker man den, eller også hader man
den... Hør den! :) I øvrigt har Soundgarden lavet en version af Beatles Come
Together som også er meget larmende. Smashing Pumpkins har lavet Dancing in
the Moonlight, og så er der Green Day med Knowledge (som nok er den eneste der
nærmer sig punk, men hva faen :)...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Christian Muus

Dato : 28-10-01 17:29

"Jonas Due Vesterheden" <jonas@Celeron.vesterheden.dk> skrev i en meddelelse
> Smashing Pumpkins har lavet Dancing in
> the Moonlight,

Den med Toploader?

Ellers er der NOFX med "Stand by Me"

--
Christian Muus

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 28-10-01 18:09

In article <3bdc3444$0$765$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Christian Muus
wrote:

> Den med Toploader?
Ja (jeg tror ikke det er dem der har skrevet den, men jeg ved det ikke).

> Ellers er der NOFX med "Stand by Me"
Metallica har forresten også spillet Oasis' Wonderwall live (stadig ikke punk
:)... Deftones har i øvrigt spillet Weezers Say It Ain't So live (lidt mere
punk).

Mvh. Jonas

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 28-10-01 23:32

> Ja (jeg tror ikke det er dem der har skrevet den, men jeg ved det ikke).

Nej, Thin Lizzy

/Troels

Fra : Anonym

Dato : 28-10-01 17:52

dEnTrO <kena[REMOVE]@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdb1e1e$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
> pop-sange?

Sort Sol lavede en indspildning af "The sun ain't gonna shine anymore",
skrevet af B.Crewe og B.Gaudio
plus "Ruby ,don't take your love to town" ,skrevet af Mel Tillis.

Men jeg vil ikke undlade at nævne deres version af C.V Jørgensens
"Indian summer".
Ej heller "Black Sabbath" skrevet af,sjovt nok Black Sabbath,
og Marc Bolan's "Children of the revolution".

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-10-01 19:58

Således skrev "dEnTrO" <kena[REMOVE]@mail.dk> i dk.kultur.musik Sat,
27 Oct 2001 22:51:19 +0200:

>Kan I nævne nogle titler på punk-coverversioner af
>pop-sange?

Ikke pop, men hardcore-(bogstavelig talt)-nostalgi for os halvgamle
drenge på mellem 20 og 30...

http://machinae.2y.net/machinae_supremacy_-_gianna_sisters.mp3

Knud
--
'Times fun when you're having flies' ~ Kermit the Frog

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-01 02:14

Og så er der bandet "Reel Big Fish"....

Har lavet en hulens masse punkcovers...