SMS sender søges...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-10-01 13:16

Hvor kan jeg få en sms sender som kan dele en sms besked op i flere stykker
og meget gerne skulle kunne vise hvor mange tegn som der er brugt?
Den kunne evt. bruger smartsms.dk´s sms service til er sende med.
Det skal jo være i php.

--
M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-10-01 14:13

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og meget gerne skulle kunne vise hvor mange tegn som der er brugt?
> Den kunne evt. bruger smartsms.dk´s sms service til er sende med.

Lidt pseudo-kode kan måske inspirere:

$limit = 160;
$offset = 0;
if (besked ikke tom) {
if (besked over 160 tegn) {
$antalTegn = find antal tegn i besked;
while ( ($limit + $offset) < $antalTegn ) {
$tempBesked = find text mellem $offset og $limit;
send $tempBesked;
$offset = ($offset + $limit);
}
else {
send besked;
}
else {
Skriv: "du har ikke skrevet en besked";
}

Hvis antal tegn i beskeden går op i 160, bliver der en rest, hvor du lige
skal kigge på, hvordan du får den sidste del af beskeden med.

Det skal i øvrigt bare give dig en ide om, hvordan du kommer i gang, så tag
eksemplet for hvad det er - pseudo-kode.

Kig på disse funktioner:
http://dk.php.net/manual/en/function.strlen.php
http://dk.php.net/manual/en/function.substr.php

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-10-01 14:25

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message
> [...]
tag
> eksemplet for hvad det er - pseudo-kode.

Da jeg ikke kan programmere i php, vil jeg hellere bare have en færdig en
som jeg evt. kunne ændre i. Så den kan dele dem op mm.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-10-01 14:37

> Da jeg ikke kan programmere i php, vil jeg hellere bare have en færdig en
> som jeg evt. kunne ændre i. Så den kan dele dem op mm.

Så er det en forkert gruppe, du er havnet i.
Altså to muligheder:
1) har du penge, kan du få færdig kode.
2) har du problemer, kan du få hjælp.

Hvis du vælger mulighed 1, så send en mail til mig. Hvis du vælger mulighed
2, kan du bare spørge her i gruppen.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 27-10-01 15:11

> [...]
> 1) har du penge, kan du få færdig kode.
> 2) har du problemer, kan du få hjælp.
>
> Hvis du vælger mulighed 1, så send en mail til mig. Hvis du vælger

Jeg ved jo at der finde nogle gratis på internettet. Så spørger jeg jo så om
der er nogen som har en adresse til hvor jeg kan downloade en.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 27-10-01 23:47

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev

> Jeg ved jo at der finde nogle gratis på internettet. Så spørger jeg jo så
om
> der er nogen som har en adresse til hvor jeg kan downloade en.

ja, men noget, der lige ved om det er sonofon, orange, TDC eller Telia,
nummeret tilhører? Det får du svært ved at finde... Desuden så kommer der
heletiden nye nummerserier til, så du skal også vedligeholde systemet = du
er nød til at få det skræddersyet til dit behov. Kig på World Onlines SMS
sender, den har jeg i sin tid lavet(men jeg vedligeholder den ikke, så spar
Jer , er det noget, så kan du få det billigt

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 10:02

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in message
> [...]
spar
> Jer , er det noget, så kan du få det billigt

Hvis jeg bruger smartsms.dk´s system, så deler den selv op i flere. Den
sørger også selv for at finde den rigtige udbyder.
Men kan jeg downloade et sms script et sted og derefter selv tilpasse det
til kun at bruge smartsms.dk´s systemer.
Mange af dem på script.dk virker slet ikke. Jo, der er én. Men den kode er
der fejl i.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 28-10-01 10:08

On Sun, 28 Oct 2001 10:02:27 +0100, "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>spar
>
>Hvis jeg bruger smartsms.dk´s system, så deler den selv op i flere. Den
>sørger også selv for at finde den rigtige udbyder.

de understøtter mig bekendt ikke nummerportabillitet, men anvender
blot de gamle statistiske nummerserier... det vil ikke virke i takt m.
at flok flytter mobilselskab.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 10:34

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message

SMS

> de understøtter mig bekendt ikke nummerportabillitet, men anvender
> blot de gamle statistiske nummerserier... det vil ikke virke i takt m.
> at flok flytter mobilselskab.

Selvfølgelig kan det komme til at virke. Scriptet skal bare kunne sende en
e-mail til nummer@smartsms.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 28-10-01 12:18

On Sun, 28 Oct 2001 10:34:12 +0100, "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>SMS

>Selvfølgelig kan det komme til at virke. Scriptet skal bare kunne sende en

du påstår dermed at smartsms understøtter nummerportabillitet?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 12:47

> du påstår dermed at smartsms understøtter nummerportabillitet?

Smartsms fungerer på den måde at man sender en e-mail til nummer@smartsms.dk
Hvor man så skriver beskeden som i en almindelig e-mail.
Så sørger smartsms systemet selv for at sende det videre til den rigtige
udbyder.
Den sørger også selv for at opdele besked i flere stykker hvis det er
nødvendigt.

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 12:52

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Smartsms fungerer på den måde at man sender en e-mail til
nummer@smartsms.dk
[...]

Det var ikke det, der blev spurgt om... :)

Hvad nu, hvis man har et telefonnummer i en Orange-nummerserie, men er
flyttet til Telmore.
Når sms'en så frem alligevel?

Jeg er ret sikker på at det var det, Thomas ville vide. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-10-01 13:10

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> flyttet til Telmore.
> Når sms'en så frem alligevel?
>
> Jeg er ret sikker på at det var det, Thomas ville vide. :)

Det må den jo gøre, da SmartSMS skal sørge for at holde deres service
vedlige.
Så er det vel også galt med alle andre sms sendere.

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 13:15

> Så er det vel også galt med alle andre sms sendere.

Alle sms-sendere, som fungerer på den måde, som de fleste nu altså gør,
de du'r ikke (ordentligt) længere.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 28-10-01 14:11

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev

> Det må den jo gøre, da SmartSMS skal sørge for at holde deres service
> vedlige.
> Så er det vel også galt med alle andre sms sendere.

forventer du også at få det gratis? og i så fald, hvordan skal de finde
økonomien til at vedligeholde det?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 28-10-01 17:43

On Sun, 28 Oct 2001 13:09:52 +0100, "Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>Det må den jo gøre, da SmartSMS skal sørge for at holde deres service
>vedlige.

Mit bud er at de ikke understøtter nummerportabillitet

>Så er det vel også galt med alle andre sms sendere.

Korrekt

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 28-10-01 14:50

Niels Andersen wrote:

> Hvad nu, hvis man har et telefonnummer i en Orange-nummerserie, men er
> flyttet til Telmore.
> Når sms'en så frem alligevel?

Opasia's SMS-Sender er ved at blive opdateret, så den får support for
OCH (http://www.och.dk/) opslag, og dermed også virker med flyttede numre.

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Thor Dreier

Dato : 28-10-01 13:38

> de understøtter mig bekendt ikke nummerportabillitet, men anvender
> blot de gamle statistiske nummerserier... det vil ikke virke i takt m.
> at flok flytter mobilselskab.

Kunne man i teorien ikke sende igennem Oranges besked.dk der så vidt jeg ved
understøtter denne portabilitet. Jeg ved godt at det ville være helt legalt
at gøre det.

Fra : Thor Dreier

Dato : 28-10-01 13:44

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> wrote in message
> [...]
ved
> understøtter denne portabilitet. Jeg ved godt at det ville være helt

Kom lige i tanke om at de jo smækker reklamer i bunden af hver besked.

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-10-01 13:59

"Thor Dreier" <news@cheater.dk> wrote in message
> Kunne man i teorien ikke sende igennem Oranges besked.dk

Jo.

> der så vidt jeg ved understøtter denne portabilitet.

Yep. De kontakter telefonen direkte, i stedet for at prøve at finde
telefonens mail-sms gateway

> Jeg ved godt at det ville være helt legalt at gøre det.

Omvendt. :) De bliver skide sure, så vidt jeg ved. :)
De er i hvert fald ikke til at tale med, ang. at få lov til det.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thor Dreier

Dato : 28-10-01 14:15

> Omvendt. :) De bliver skide sure, så vidt jeg ved. :)
> De er i hvert fald ikke til at tale med, ang. at få lov til det.

Hmmm... det er ikke sådan når man glemmet et "ikke"