Malleyngel
Fra : Birgitte Frausing

Dato : 27-10-01 10:35

Hej alle

Jeg har fået malleyngel (Ancistrus) men jeg er ikke sikker på hvad der er
bedst for dem at spise.
Er der nogen der har erfaring med det ?

MVH.

Heinrich

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-10-01 11:20

Birgitte Frausing <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en
> Hej alle
>
> Jeg har fået malleyngel (Ancistrus) men jeg er ikke sikker på hvad der er
> bedst for dem at spise.
> Er der nogen der har erfaring med det ?

Jeg har lavet rigtigt mange Ancistus maller. Til at starte med gav jeg
dem almindeligt tørfoder, for jeg havde ikke andet.
Senere fik de spirulina tabletter, samt ciclidemix. Jeg gav dem også
ørredfoder, i forskellig størrelse.
Mange fodrer deres ancistus med salatblade og ærter, det er også godt
nok, men ikke til de små, de kan simpelthen ikke
gnave i det.
Lad ungerne gå sammen med forældrene, da ungerne er meget sarte over for
at blive flyttet.
Lad dem vokse til ca 2 cm inden du flytter dem.
Forældrene tager sig ikke af at de er der, og yngler lystigt videre.

Carsten

Fra : Inga Jensen

Dato : 27-10-01 16:58

Hej
Udover hvad Carsten har beskrevet, har jeg også brugt at sætte en skive
Squas (forkert stavet) ned til dem, har kogt den et par min. først, de store
vil også gerne suge i den, frosset spinat spiser de også, mine er også
vilde med Tetra Bits, som jeg havde til at stå fra da jeg havde Discos, men
dem spiser de andre fisk også af inden de falder til bunds, der står på at
det er godt for maller også p.g.a. Algeindhold.

mvh

Fra : Aardvark

Dato : 27-10-01 17:50

Hej Carsten.

Jeg flytter mit yngel, nænsomt naturligvis...men jeg er også så...'heldig'
stillet, at min Ancistrus-han mener at et Sneglehus er en ret så fed ting

Jeg napper bare sneglehuset, så er alle unger flyttet på én gang.
Ungerne klarer sig fint med den flytning.
Problemet er, at der ikke er plads til ret meget yngel i en vinbjerg-
sneglehus :-/

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-10-01 23:45

Aardvark <aardvark@REMOVEaardvark.dk> skrev i en
> [...]
> Ungerne klarer sig fint med den flytning.
> Problemet er, at der ikke er plads til ret meget yngel i en vinbjerg-

Mine Ancitus var nok så store som de kan blive, og de kunne under ingen
omstændigheder
komme ind i et sneglehus, med mindre det var et fra en Congo snegl.
Hannen mente at det bedste sted var under den største rod, og da jeg fik
ungerne fisket fra, og
sat i et andet akvarie, gik der ca. en uge så var den sidste død. siden
han lod jeg dem gå sammen
alle sammen. Så der gik 4-5 kuld sammen med forældrene, og når der så
blev for meget trængsel
fangede jeg de fleste unger fra. sådan stod det på i ca 2 år indtil
hunnen døde.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 28-10-01 22:44

Du har ret, min han er ikke så stor..men ok...½ delen af ham stikker ud fra
sneglehuset, men snart kan han nok heller ikke bruge det mere...men har
suppleret med urtepotter osv...

Fra : Aardvark

Dato : 27-10-01 17:48

Hej.

Jeg har mit 3. kuld Ancistrus på kort tid, og jeg giver dem grøntfoder med
spirulina...de ser ud til at kunne lide dét og de vokser pænt.

/Brian

"Birgitte Frausing" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote in news:3bda7f2f$0

Fra : H Frausing

Dato : 28-10-01 08:30

Hej alle

Tak for hjælpen

Nu har jeg en ide om hvad jeg kan prøve at give dem

MVH

Heinrich