java.lang.NoClassDefFoundError
Fra : dejan

Dato : 27-10-01 00:54

Når alt går galt...

Hej igen.
Jeg har lige begyndt at få ovenstående fejlmedd. når jeg prøver at køre et
java program. Jeg har jdk1.4 og mine miljøvariabler er sat som de skal:
C:\JDK1.4\BIN;C:\j2sdkee1.3\bin;C:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar

(kører XP)
Der er sålades ingen problemmer at compile en java fil (med javac
MyFile.java) men når jeg prøver at køre den (java MyFile) så kommer der
ovenstående fejl.
Jeg skal lige nævne at jeg har haft min jdk i ret lang tid og alt var ok.
Det er først i dag problemerne opstod selvom jeg ikke har ændret noget som
helst som ummidelbart skulle påvirke JVM eller classloader. Hvad i alverden
er galt?

ps. jeg har prøvet med at tilføje værdierne til classpath (jeg har alligevel
oracles classes12.zip i classpathen)istedet for "path" men det hjalp ikke
(som sagt, l..... virkede i går, men ikke i dag ).

mvh Dejan

Fra : dejan

Dato : 27-10-01 01:18

Er ordnet. Jeg har lige læst "Javac problem" hvor der nævnes at man skal
tilføje: ".;" i classpath og det gjorde jeg: CLASSPATH:
..;D:\oracle\ora81\jdbc\lib\classes12.zip
og nu virker alt fint. Men det er stadigvæk iriterende at jeg ikke havde
".;" før, men alt virkede alligevel (og jdk4.0 ligger stadigvæk i PATH).

(ps. jeg undskylder denne post, jeg skulle vist kigge alle de forrige posts
for at tjekke om emnet var oppe).

mvh Dejan