tdc eller cc
Fra : Uffe Gydesen

Dato : 27-10-01 00:04

Hvad skal jeg gøre, jeg har ren røv at trutte i det vil sige
no fastnet no adsl

1 fastnet og adsl hos tdc
2 fastnet hos tdc og adsl hos cc
3 leveringstiden kan tdc finde ud af at installer det hele på en gang eller
skal der en hele ks øl + 3mdr ventetid til jeg er i luften
4 prisen den er vel ca den samme
5 tdc router er vil låst fast
6 hvem har flest og sjovest newsgroups

Hilsen Uffe

Fra : Vaeske

Dato : 27-10-01 03:40

> 1 fastnet og adsl hos tdc

Hvis du vælger adsl hos tdc, bliver du nød til at have fastnet hos dem, som
du skriver. Dog er der nogle forskellige muligheder for at få adsl hos tdc:
netexpress og bb.

> 2 fastnet hos tdc og adsl hos cc

Hvis du vælger adsl hos cc (separat/splittet) kan du vælge hvilken som helst
fastnetudbyder du vil (undtagent orange). Du har og så muligheden for at
skifte fastnetudbyder senere uden du bliver nød til at afvikle din adsl
forbindelse.

> 3 leveringstiden kan tdc finde ud af at installer det hele på en gang
eller
> skal der en hele ks øl + 3mdr ventetid til jeg er i luften

Hos tdc og cc har jeg fornemmelsen af, at installation bliver fortage
indenfor 4-6 uger, der bliver nemlig ikke skrevet så meget om forsinkelser
mere på installationen, hvilket tyder på de overholder perioden.

> 4 prisen den er vel ca den samme

Ja

Personligt kan jeg godt lide at man efter at have valgt en udbyder stadig
har en valgfrihed og derfor har jeg valgt cc - hvis jeg lige pludselig får
lyst til at skifte min fastnetudbyder ud med en anden kan jeg gøre dette. En
anden ting er at supporten hos cc er optimal, jeg har altid fået brugbare
svar på mine henvendelser uden at blive stillet om 100 gange først.

Hilsen Vaeske

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-10-01 08:11

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vælger adsl hos cc (separat/splittet) kan du vælge hvilken som
helst
> fastnetudbyder du vil (undtagent orange).

Hvorfor mener du, at Orange ikke vil kunne levere fastnet ?

Mvh HAA

Fra : Vaeske

Dato : 27-10-01 15:51

> helst
>
> Hvorfor mener du, at Orange ikke vil kunne levere fastnet ?

Måske fremgik dette ikke tydligt af mit indlæg, men ifølge cc kan man ikke
have en splittet linie med adsl hos cc og fasttelefon hos orange. Dette er
måske ikke korrekt mere ?

Hilsen Vaeske

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-10-01 14:22

It seems Vaeske wrote:
> Måske fremgik dette ikke tydligt af mit indlæg, men ifølge cc kan man ikke
> have en splittet linie med adsl hos cc og fasttelefon hos orange. Dette er
> måske ikke korrekt mere ?

Det er stadigvæk korrekt - det er stadigvæk ikke muligt at dele kobbert
spektralt mellem CC og Orange

--
Kasper Mejlgaard

Fra : mf

Dato : 27-10-01 11:27

Dog er der nogle forskellige muligheder for at få adsl hos tdc:

samt boomtown 512/512 til kr. 475,- uden router (valgfri + kr. 100,-)
www.boomtown.net

Fra : Vaeske

Dato : 27-10-01 16:11

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> wrote in message
> Dog er der nogle forskellige muligheder for at få adsl hos tdc:
>
> samt boomtown 512/512 til kr. 475,- uden router (valgfri + kr. 100,-)
> www.boomtown.net

Jeg kendte ikke til boomtown...... efter at have set på det virker det som
at tdc finder på et nyt navn/ny hjemmeside hvergang de har et nyt produkt,
der skal på markedet. I stedet for vil jeg foretrække at lade det hele være
på samme side, så man kunne få et hurtigt overblik.

Nu har ikke set så grundigt på det, men ved bestilling af adsl hos boomtown,
skal man så have fastnetttelefon hos tdc eller kan man vælge frit ?

Hilsen Vaeske

Fra : Geert Lund

Dato : 28-10-01 06:37

Hejsa Vaeske.

> [...]
>der skal på markedet. I stedet for vil jeg foretrække at lade det hele være
>på samme side, så man kunne få et hurtigt overblik.

Jeg er til dels enig Vi er faktisk også nogle som nu indtil flere
gange har foreslået at man slog alle de forskellige navne sammen til EET
produkt - og så i stedet markedsførte tillægsydelser til dette - så
ville det blive noget nemmere for alle parter at finde rundt i ... men
det lader ikke rigtig til at have vundet gehør i
produktudvikling/marketingsafdelingerne endnu...

(hvis du synes det er svært som kunde at finde rundt i - så tænk over at
TDC medarbejderene har det mindst lige så svært - og skal kunne holde
tungen lige i munden og huske forskellene mellem de efterhånden mange
forskellige typer... ikke nemt)

Geert Lund

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-01 11:27

Lige detaljen levering hos TDC er 14dage for en Gør Det Selv løsning

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 27-10-01 14:05

On Sat, 27 Oct 2001 01:03:57 +0200, "Uffe Gydesen" <gydesen@email.dk>
wrote:

>2 fastnet hos tdc og adsl hos cc

Du behøver ikke nødvendigvis fastnet til en CC opkobling.

>3 leveringstiden kan tdc finde ud af at installer det hele på en gang eller
>skal der en hele ks øl + 3mdr ventetid til jeg er i luften

Jeg havde fastnet i forvejen, da jeg bestilte Bredbånd. Der gik vel
ca. 14 dage. Jeg vil gætte på at de kan finde ud af at køre hele
installationen i et hug.

>4 prisen den er vel ca den samme

Ja. Det er kvaliteten også.

>5 tdc router er vil låst fast

Ikke på Netexpress eller Boomtown - og på Bredbånd er der slet ingen
router. På Proaccess er routeren rigtig nok låst, men det er også en
erhvervsløsning - selvom du også kan få den som privat.

>6 hvem har flest og sjovest newsgroups

TDC's newsserver er væsentligt bedre end Cybercity's. Jeg skiftede til
TDC af samme grund.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Fra : Deaster

Dato : 27-10-01 16:15

Arild Ehrenskjöld wrote:

> Du behøver ikke nødvendigvis fastnet til en CC opkobling.

Jo hvis du skal køre på delt kobber skal man desværre.

KLIP>

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-10-01 16:14

In article <3BDACF81.3070300@hotmail.com>, Deaster wrote:

> Jo hvis du skal køre på delt kobber skal man desværre.

Øhhhh ja - det ligger jo lissom i produktet, at når man bestiller delt
rå kobber skal det deles mellem to ting. CC sælger da også ADSL på
seperat kobberpar.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Absence makes the heart grow fonder.

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 27-10-01 21:46

On Sat, 27 Oct 2001 17:15:13 +0200, Deaster <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

>Jo hvis du skal køre på delt kobber skal man desværre.

Det var det 'nødvendigvis' var møntet på. Cybercity sælger også adsl
løsninger på andet end delt kobber.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Fra : Deaster

Dato : 27-10-01 22:00

"Arild Ehrenskjöld" <spam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Det var det 'nødvendigvis' var møntet på. Cybercity sælger også adsl
> løsninger på andet end delt kobber.
> --
> Best regards,
> Arild Ehrenskjöld

Ok my bad, men det er egentligt ret irriterende at man er tvunget til et
telefonabonnement "bare" fordi man kører på delt kobber.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-10-01 22:19

In article <9rf7da$kk4$1@sunsite.dk>, Deaster wrote:

> Ok my bad, men det er egentligt ret irriterende at man er tvunget til et
> telefonabonnement "bare" fordi man kører på delt kobber.

Hvilken grund er der ellers til at dele kobberet?

--
Andreas Plesner Jacobsen | More are taken in by hope than by cunning.

Fra : Deaster

Dato : 27-10-01 22:34

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvilken grund er der ellers til at dele kobberet?

Hvis der er nogen selskaber som skal oprette ADSL og man kun har et
kobberpar så skal man samtidigt have tlf. abonnement. Jeg kan ikke overdrage
mit kobberpar til f.eks. CC så de kan oprette ADSL hos mig velvidende at jeg
ikke kan få en alm. tlf. forbindelse, hvilket er hul i hovedet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-10-01 22:58

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at jeg
> ikke kan få en alm. tlf. forbindelse, hvilket er hul i hovedet.

Standard-aftalen muliggør netop dette. WOL benytter det vist

Fra : Arild Ehrenskjöld

Dato : 28-10-01 09:05

On Sat, 27 Oct 2001 23:34:05 +0200, "Deaster"
> [...]

>mit kobberpar til f.eks. CC så de kan oprette ADSL hos mig velvidende at jeg
>ikke kan få en alm. tlf. forbindelse, hvilket er hul i hovedet.

Hvis min hukommelse ikke svigter mig fuldstændig, kan du godt
overdrage dit kobber til CC.
--
Best regards,
Arild Ehrenskjöld

Fra : Deaster

Dato : 28-10-01 12:41

Arild Ehrenskjöld wrote:

> Hvis min hukommelse ikke svigter mig fuldstændig, kan du godt
> overdrage dit kobber til CC.

Ikke i mit tilfælde jeg har TDC tlf. abonnement og fik CC med splitter
på, jeg har så siden fundet ud af jeg jeg egentlig ikke bruger min
fastnet telefon til ret meget og derfor ville jeg opsige mit TDC abon.
men hvis jeg gør det, ryger min adsl hos CC samtidig, det var ihvertfald
beskeden jeg fik hos CC.

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-10-01 12:51

> [...]
> fastnet telefon til ret meget og derfor ville jeg opsige mit TDC abon.
> men hvis jeg gør det, ryger min adsl hos CC samtidig, det var

Du kan overdrage dit kobber til CC, såfremt CC har de administrative
processer på plads.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-10-01 09:06

In article <9rf9co$qke$1@sunsite.dk>, Deaster wrote:

> [...]
> mit kobberpar til f.eks. CC så de kan oprette ADSL hos mig velvidende at jeg
> ikke kan få en alm. tlf. forbindelse, hvilket er hul i hovedet.

Så først er det et problem at du skal have fastnet, og nu er det et
problem at du ikke kan få det? Du har altså formået at forvirre mig.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Pascal is not a high-level language.

Fra : Deaster

Dato : 28-10-01 12:44

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Så først er det et problem at du skal have fastnet, og nu er det et
> problem at du ikke kan få det? Du har altså formået at forvirre mig.

Nej for fanden det var ikke sådan det skulle forståes: Jeg fik
oprettet et CC adsl abonnemnent på splittet kobber hvor jeg også havde
et TDC tlf. abonnement på, men efter jeg har fået adsl har jeg ikke
noget at bruge min fastnet telefon til, og derfor ville jeg opsige mit
TDC tlf. abonnement, men det kan man åbenbart ikke uden at ens adsl også
bliver cuttet.

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Jake

Dato : 19-11-01 00:15

dunno

Fra : Mr_Allen

Dato : 19-11-01 14:41

Uffe, du behøver da ikke 2 fastnet hos TDC, for at få ADSL fra CC...
CC kan godt bruge delefilter på en TDC linie

--
Regards

Mr_Allen
www.decan.org