Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IR-filter - hvor..?
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 26-10-01 23:58

Kender nogen her i gruppen, en fotohandler (helst Kbh.-området), der med
sikkerhed har et 52mm Infrarødt filter - Hoya R72, Tiffen #87 eller
lignende, til salg..?
Jeg har prøvet forskellige online-forhandlere mv. uden held, og "selveste"
FOTO/C måtte også melde pas...
Nogen bud..?

/Asger Ellekrog

Fra : Rune Baess

Dato : 27-10-01 00:08

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> lignende, til salg..?
> Jeg har prøvet forskellige online-forhandlere mv. uden held, og "selveste"

Hmm.. FOTO/C plejer da ellers at kunne skaffe den slags hjem (nogengange kan
det dog tage æoner)

Men hvis du tør, kan du med sikkerhed få et IRfilter hos B&H photo i NY.
http://www.bhphotovideo.com/

Rune

Fra : Henrik Ehlert

Dato : 27-10-01 08:52

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> FOTO/C måtte også melde pas...
> Nogen bud..?

Jeg har lige bestilt et 72 mm bw fra foto/c

Henrik

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-10-01 13:07

On Sat, 27 Oct 2001 00:58:18 +0200, "Asger Ellekrog"

Hej Asger

kan man ikke bestille det ??

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Erland Pillegaard

Dato : 27-10-01 20:14

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mq8ltt8bk2ik1efgse4dlphqk9isd5aq1n@4ax.com...

> Hej Asger

> [...]

Hej
Hvorfor et spicielt filter jeg bruger et almindeligt rødfilter,og med gode
resultater
Erland

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-10-01 02:52

Måske ikke helt relevant, men har du set denne adresse?
http://irdreams.com/

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 28-10-01 11:11

Tak for links og råd! Tjah, måske skulle jeg prøve et rødfilter i stedet,
men jeg gi´r lige et par fotohandlere chancen lidt endnu. Kan de bestille
eet hjem, uden det ligefrem ta´r æoner, løber de af med "licitationen"...
Ellers bliver det et rødfilter, forhåbentlig med en vis besparelse oven i
hatten..!

/Asger Ellekrog

Fra : LaPPe

Dato : 28-10-01 16:11

Hvad er det liiige, men bruger sådan en fætter til?

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Pico

Dato : 28-10-01 22:44

"LaPPe" <lars@lappe.dk> skrev i en meddelelse news:3bdc1fda$0$200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er det liiige, men bruger sådan en fætter til?

Infra rød film, så vidt jeg husker.
Pico

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 29-10-01 02:55

Ikke kun til film... Jeg skal bruge det til mit Canon G1*.

Ikke alle digi.kams kan registrere infrarødt lys, men det er nemt at tjekke:
Hold den nærmeste TV-fjernbetjening hen foran optikken, og tryk på en knap.
Kan du se IR-lyset på LCD´en, eller ej...

Se IR-billeder, fx. på Niels Svendsens link: http://irdreams.com/

/Asger

*) via LensMate-adapter

Fra : Paul Nilsson

Dato : 29-10-01 22:03

Hej Asger.
De fleste bruger et kraftigt rødfilter til Infrarød film (sorthvid)
det er normalt ok, giver de ønskede virkninger, himmel bliver mørk, blade på
træer lyse osv........
Dette er ikke et rigtigt Infrarødt filter men "blot" et alm sorthvidt
rødfilter! (eksponeringen forlænges typisk med 2 -4 gange = 1/60 sek.,
bliver til 1/15 el. 1/4 sek. = stativ?)
rigtige infrarøde filtre er extremt mørke (du kan ikke se igennem dem!)
(eks.tid extrm. lang ......)
for mere info se brochurer fra B&W filtre, Hoya Filtre, Hama filtre mv.
fåes/bestilles hos din sædvanlige forhandler......(eller mail mig hvis
håbløst...)

mvh..........Paul
Bagsværdvej 71-2800,Lyngby
mail: pauln@mail.tele.dk
www.sorgenfrifoto.dk

Asger Ellekrog <asger.ellekrog@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rcpo2$1094$1@news.cybercity.dk...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 30-10-01 21:18

Hej A.E

Hoya`s filtre kan findes på www.westheimer.dk
det er den danske importør. 52 mm infrarød filter koster ca. 350.- eller
rød alm. (egentlig til sorthvid- men anvendt af flere i den lokale
fotoklub - Herlev fotoklub) som også kan bruges
kr. 198.- begge kan formentligt bestilles via den lokale
forhandler..............
mvh..........Paul

pauln@mail.tele.dk.
www.sorgenfrifoto.dk