Efterlyses : Cursor
Fra : Soren Kuula

Dato : 27-10-01 00:20

Hej,

Jeg er ved at skrive en applikation med en del JTables, textfields mv. der
skal kunne redigeres. Til tabellerne bruger jeg nogle hjemmelavede editors,
som extender JComboBox udgaven af DefaultCellEditor.
MEN nogen gange n?r jeg har valgt noget i en af mine JComboBoxe, kan jeg
ikke f? cursoren frem (eller redigere overhovedet) i nogen af nabofelterne,
som bruger en DefaultCellEditor med JTextField. Og hvad v?rre er - ALLE mine
andre JTextFields i resten af GUIen, osse udenfor tabellen, vil heller ikke
redigeres mere.

Er der nogen andre der har erfaringer med JTextFields der ikke vil editere
mere, og hvordan det kan l?ses ?

Fra : Anders S. Clausen

Dato : 27-10-01 11:01

Hej

Jeg har oplevet lignende ting med SWING komponenter, hvor bl.a. JTextfield
taber fokus - det mærkelige var, at jeg kunne klikke med musen i JTextfield,
men ikke se cursoren .... dog kunne jeg stadig redigere i JTextfield. Jeg
fandt ud af at hvis jeg 'minimized' vinduet og så 'maximized' det igen, så
var cursoren pludselig tilstede i JTextfield igen ..... very wierd!!!

Jeg ved ikke om det er en java bug eller hvad, men det kunne være
interessant at finde ud af hvordan det kan loeses.