Pyhhh....
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 26-10-01 23:11

....Robin og jeg sidder for nedrullede persienner og med musikken tændt.
Udenfor holder de forpremiere på nytårsaften lader det til! Men min seje
hund er helt rolig. Han har tygget en tyggepind og tømt sin pyramide for
tørfoder og nu ligger han og sover i min seng. Lader til, at vores træning
har hjulpet Nu håber jeg bare, at det holder.....

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Ann K.

Dato : 27-10-01 20:54

Hej Trine

>Lader til, at vores træning har hjulpet
<>Det var gode nyheder! Har jo set hvor bange stakkels Robin var for et
"banalt" tordenvejr :(
Men pleeeeeaze fortæl _hvordan_ du har trænet?
Vi knokler stadig på med Sif - og har da fået reduceret hendes angst lidt
(nu gøer hun bare!) Men hvor ville det dog være dejligt for hunden, hvis hun
kunne være som i "gamle dage" (= ligge og hygge sig med et tyggeben)!!!
Vi har allerede sagt nej til vores sædvanlige nytårsinvitation (inde midt i
Kbh)... Men der vil alligevel være en del larm her hvor vi bor og vi holder
næsten ikke ud at skulle høre på en gøende hund en hel aften!
For ikke at tale om at lille Dise kan blive "smittet" med Sif's angst
Lidt kedeligt at skulle sidde hver for sig i hver sin afdeling af vores hus,
med hver sin hund... og skåle nytår

>Nu håber jeg bare, at det holder.....
<> Ja for katten! Krydser fingre for Robin!

Mvh Ann

Ps; Hvad er det for no'et med en lille ny hundedame???? Spørges der meget
nysgerrigt *sss*

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 27-10-01 23:06

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Trine

> <>Det var gode nyheder! Har jo set hvor bange stakkels Robin var for et
> "banalt" tordenvejr :(
> Men pleeeeeaze fortæl _hvordan_ du har trænet?

Meget af træningen har faktisk gået ud på, at jeg ikke reagerer..... Enten
ved slet ikke at reagere eller også komme ham i forkøbet med noget MEGET
spændende (havde i en periode altid en stor, knitrende pose med pølser og
andet godt liggende klar om aftenen). Aldrig, aldrig tjekke, om han mon
skulle blive bange - ikke engang tænke tanken Ellers er jeg nærmest
startet forfra med CD'en, og det har virket bedre den her gang - nok mest
fordi han ikke er blevet rigtig bange undervejs. Desuden har jeg sørget for
at afskærme ham fra at "flygte" ved at holde ham i stuen, hvor der er
begrænsede muligheder for at gemme sig. Flugten og isolationen forstærker
angsten og vil gøre den værre og værre for hver gang. Han er nødt til at
erfare, at verden ikke falder sammen, selv om det måske nok lyder som om

> Vi knokler stadig på med Sif - og har da fået reduceret hendes angst lidt
> (nu gøer hun bare!)

Robin gøer faktisk også, hvis vi er udenfor. Det tager jeg mest som et
positivt tegn..... i det mindste tager han da kampen op Før ville han jo
bare hjem og gemme sig. Vi har faktisk været udsat for fyrværkeri et par
gange ude på træningspladsen. Mange af de andre hunde blev meget bange og
blokerede helt resten af timen. Robin gøede et par gange, vi lavede lidt
sjov (zigzag mellem mine ben - noget af det sjoveste i verden...) og så
trænede vi videre som om intet var hændt. Så det går virkelig fremad i
forhold til, da du så ham.

> [...]
> For ikke at tale om at lille Dise kan blive "smittet" med Sif's angst
> Lidt kedeligt at skulle sidde hver for sig i hver sin afdeling af vores

Det lyder da ellers hyggeligt Jeg overvejer også meget, hvad jeg skal
gøre... Selv om det går fint nu, har jeg ikke tænkt mig at udsætte ham for
Århus centrum selve nytårsaften. Nogen der har lyst til at fejre nytår i et
afsides sommerhus sammen med mig og Robin?

> <> Ja for katten! Krydser fingre for Robin!
>
> Mvh Ann
>
> Ps; Hvad er det for no'et med en lille ny hundedame???? Spørges der meget
> nysgerrigt *sss*

Vi var ude og kigge hos opdrætteren i dag. Alt var super fint, og hundene
var allesammen dejlige De har to tæver, der skal parres næste år, så der
er frit valg. Jeg har dog næsten bestemt mig for den ene. Der er udstilling
i Herning i næste weekend, og mange af deres afkom skal med (de inviterer
alle deres hvalpekøbere til middag og socialt samvær bagefter, så der kommer
vist en hel del). Så dem skal jeg da klart ud og møde. De havde også selv en
tæve på tre måneder og en han på syv måneder gående og de virkede som rigtig
fine og glade hunde.

Robin viste stærkt pædofile tendenser overfor den lille dame.... var
nærmest ikke interesseret i andet, så han måtte i snor Hvorfor mon han
gjorde det? Han var helt ligeglad med hendes mor, men ville kun tumle den
lille - og han er altså ikke specielt forsigtig.

Nåeh ja, jeg skal måske lige fortælle, at det var parsoner jeg var ude og se
på. Samme slags som Robin altså, men en HELT anden opdrætter. Hvalpen skal
vi ikke have før til næste sommer når Robin er to år, så der er laaaaaang
tid til

-Trine