Funkshowet takker af...
Fra : Niller

Dato : 26-10-01 21:45

Så er det officielt - Funkshowet sender for sidste gang på fredag 2/11 2001

- Et program der i høj grad har åbnet mine ører for musik og navne jeg
ellers ikke ville have stiftet bekendtskab med...
- Et program med en varm tone og interessante emner der gjorde det værd at
lytte til...
- Et program med nogen af DK's bedste radioværter...
- Et program med den fedeste rap-konkurrence, med de fedeste præmier...
- Et program der alt i alt var funky, fedt og stærkt vanedannende...

....og alt det skal nu ikke være mere...det vil blive savnet...

MVH

Niels Præstegaard, der er med på at tage i samlet trup til Radiohuset næste
fredag aften...

Fra : Søren Rohde

Dato : 26-10-01 21:48

Hørt - det er et helt igennem nyskabende program. Helt enestående at det
faktisk er blevet mere attraktivt at høre radio end at se TV en fredag
aften. Og så et program hvor BÅDE musik og snak gav mening. Hatten af for
´de drenge - de spellede Donna Sommer monster maxien i Patrick Tovlig
versionen på 15:2. Det var stort.

Mennøhhh... hvorfor stopper de (har ike hørt det idag)...?

Mvh. Søren

Fra : Astrid

Dato : 27-10-01 07:12

Søren Rohde <soren_rohde@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> versionen på 15:2. Det var stort.
>
> Mennøhhh... hvorfor stopper de (har ike hørt det idag)...?

Hvis du nu kigger på ovenstående grunde til at du synes programmet er fedt,
så kan du se hvorfor ... ord som `nyskabende' hænger ikke sammen med DRs idé
om hvordan P3 skal forme sig, ejheller er det særlig fedt at musik OG snak
giver mening - og at det pludselig er mere attraktivt at høre radio end at
se fjernsyn? Uhadadadada. Hvis vi er heldige fortsætter funkshowet på en af
de andre kanaler, eller måske er TV2 hurtige og giver dem sendetid på tv
(det kunne da være herligt)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-10-01 23:03

"Astrid" <astrid@nospam.org>

> [...]
> om hvordan P3 skal forme sig, ejheller er det særlig fedt at musik OG snak

En masse sortsyn fra Astrid, som dog glemmer at fortælle, hvor
hun har hørt, at det er DR's dumme ledelse (tm), der tvinger
Funkshowet ud i kulden.

Jeg vælger at tage deres egen korte forklaring, om at de efter
fem år også måtte se at komme i gang med noget andet, for
pålydende. De har formodentlig mulighederne for sig.

Jeg siger også øv for at programmet holder op, fordi værterne
har været exceptionelt gode til deres job, og fordi alternativerne
til god radio- og mediedækning af genren ikke er enorme.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Astrid

Dato : 27-10-01 12:42

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> En masse sortsyn fra Astrid, som dog glemmer at fortælle, hvor
> hun har hørt, at det er DR's dumme ledelse (tm), der tvinger
> Funkshowet ud i kulden.

Såmænd bare en ekstrapolering baseret på iagttagelser af hvordan p3 ellers
har udviklet sig over den seneste periode ... tag bare `word up' 5 minutters
newsflash radioavisen kl 12:00, flyttelse af Stenstrop til p1 osv. Og ja,
jeg er bitter ... men den diskussion er vist taget adskillige gange før
/astrid

Fra : Henrik Vest

Dato : 29-10-01 21:50

> 5 minutters newsflash radioavisen kl 12:00,
Som har formået at fastholde og udvide lyttertallet...

> flyttelse af Stenstrop til p1
Der først ønskede at holde pause, prøve noget andet og som
siden hen har ombestemt sig ...

Henrik V

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-10-01 10:17

> [...]
> har været exceptionelt gode til deres job, og fordi alternativerne
> til god radio- og mediedækning af genren ikke er enorme.

Jeg vil give dig ret i, at det lyder sandsynligt, at de to værter gerne
ville prøve noget nyt. Ellers var programmet vel blevet skrottet sammen med
de andre under hovedrengøringen i sommers.

Til gengæld tvivler jeg på, at vi skal forvente noget lignende foreløbig. P3
lader ikke just til at være eksperimenterende for tiden.

/Nikolaj

Fra : Henrik Vest

Dato : 29-10-01 22:12

> så kan du se hvorfor ... ord som `nyskabende' hænger ikke sammen med DRs
idé
> om hvordan P3 skal forme sig,
hvad kalder du så programmer som "Karen & Shirley" "Chill Out" ?

Du må immervæk lade P3/DR at de stadig er den station
der enten opfostrer eller indfanger talenter - og lader dem
udvikle sig.

Henrik V

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-10-01 10:15

"Niller" <niels@priestyard.dk> wrote in message
> Så er det officielt - Funkshowet sender for sidste gang på fredag 2/11
2001

Øv. Et fedt program, som jeg desværre ikke har fået hørt helt så meget som
jeg gerne ville her på det sidste.

> - Et program der i høj grad har åbnet mine ører for musik og navne jeg
> ellers ikke ville have stiftet bekendtskab med...

Jeps

> - Et program med en varm tone og interessante emner der gjorde det værd
at
> lytte til...

Ja, Millings samplelaboratorium var jo ganske enkelt fantastisk.

> - Et program med nogen af DK's bedste radioværter...

Måske var de netop så gode, fordi de _ikke_ var standard radioværter. Deres
udgangspunkt var mange års interesse for og arbejde med musik, og det kunne
man mærke. Det var sjældent, at de kom ud, hvor de ikke kunne bunde.

> - Et program med den fedeste rap-konkurrence, med de fedeste præmier...

Hallo derude...

> - Et program der alt i alt var funky, fedt og stærkt vanedannende...

Jeps, jeg havde aldrig troet, at jeg skulle sidde og høre gammel funk og RnB
fredag aften.

> ...og alt det skal nu ikke være mere...det vil blive savnet...

Ja, helt klart. Ligesom andre i tråden frygter jeg, at der ikke dukker noget
lignende op på P3 foreløbig.

> Niels Præstegaard, der er med på at tage i samlet trup til Radiohuset
næste
> fredag aften...

Det kunne faktisk være vildt fedt. Det skulle man måske overveje.. afgår der
særtog?

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-10-01 14:18

In an article of 27 Oct 2001 nikolaj borg wrote:

> Øv. Et fedt program, som jeg desværre ikke har fået hørt helt så meget som
> jeg gerne ville her på det sidste.

Ja, en sendetid fredag aften er bestemt ikke det optimale tidspunkt. Men jeg
må indrømme, at jeg et par gange har haft en fri fredag aften, hvor jeg så har
tænkt på at ringe til nogle venner for at drikke nogle øl eller noget rødvin,
men at jeg så har bestemt mig til at høre Funkshowet i stedet for. Ikke mange
radioprogrammet har kunnet gøre noget sådant.

> Jeps, jeg havde aldrig troet, at jeg skulle sidde og høre gammel funk og RnB
> fredag aften.

Hehe... heller ikke jeg. Det er bestemt ikke den slags musik, som jeg har
stående tonsvis af i min pladesamling.

Men det er ikke bare Funkshowet, som har været godt. Var det i sommer, at
Henrik Milling om søndagen kørte et par timer med 80'er musik? Det styrede
også for vildt.

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-10-01 14:26

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

>Men det er ikke bare Funkshowet, som har været godt. Var det i sommer, at
Henrik Milling om søndagen kørte et par timer med 80'er musik? Det styrede
også for vildt.

Lige nøjagtigt. Milling og Molbæk (st?) laver ganske enkelt fed radio,
næsten ligemeget hvad de rører ved.

/Nikolaj

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 27-10-01 17:19

Min verden ligger i grus!!!!!!!!
Jeg havde godt nok hørt et rygte, men tvivlede, og da der ikke var nogen der
havde noget konkret i min tråd lidt længere nede, troede jeg ikke på det.

Det er ærgeligt. Det var så godt, men jeg er næsten sikker på at de
fortsætter i en eller anden form.

Jeg vil også lige bruge lejlighede til at rosse Milling. Jeg mener selv at
have en for holdsvis stor musik viden, men den mand ved jo alt om alle. Det
er næmest helt uhyggeligt.

Jakob A

Fra : Henrik Vest

Dato : 29-10-01 21:55

> Så er det officielt - Funkshowet sender for sidste gang på fredag 2/11
2001

Æv !!
Men stor respekt til de herrer Milling og Molbæk at de valgte at stoppe,
mens de stadig er på toppen

Henrik V.

Fra : Henrik Vest

Dato : 29-10-01 22:25