Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner, negativer/positiver
Fra : Martin Adserballe

Dato : 26-10-01 21:32

Hej

Til trods for et godt tilbud modtaget igennem nyhedsgruppen om at lægge mine
dias over på cd-rom for 2,75 kr. stk., så hælder jeg mere og mere henimod at
investere i en diasscanner. Men kan sådan en sag også scanne negativer (alm.
film) som jeg også har en bunke af, og "invertere" dem til et format man kan
se, så jeg kan lægge dem op på min hjemmeside?? Har en alm. scanner, men den
scanner mine alm. papirbiller mere end dårligt!

Takker!

Martin

---------------------------------------
Martin Adserballe
Holmelundsvej 31. st. tv.
2650 Hvidovre
Denmark
Tlf: 0045 36 48 60 35
E-mail: maad@email.dk
Homepage: http://maad.homepage.dk

Fra : Amund Johansen

Dato : 26-10-01 23:51

Martin Adserballe wrote:

> [...]
> se, så jeg kan lægge dem op på min hjemmeside?? Har en alm. scanner, men den
> scanner mine alm. papirbiller mere end dårligt!

   Jepp, negativscannere kan scanne alle typer film
innen det formatet / ene den klarer.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Rune Baess

Dato : 27-10-01 00:03

> Jepp, negativscannere kan scanne alle typer film

- hvorfor det er mere korrekt at referere til dem som "filmscannere" fremfor
fx "negativscannere" eller "diasscannere"

VH Kværulanten
Rune

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-10-01 00:20

Rune Baess <rune@(ingenspamtak)baess.dk> wrote:

> - hvorfor det er mere korrekt at referere til dem som "filmscannere" fremfor
> fx "negativscannere" eller "diasscannere"

En "film" kan både være negativ og positiv (dias) - og sort/hvid og
farve for den sags skyld. Og det er netop hvad en filmscanner kan:
Scanne det hele, så længe det er på film og ikke refleks
(kopi/forstørrelse). Hvis det kun var en "negativscannere" kunne den vel
ikke scanne dias - og omvendt. Det er vel meget enkelt - eller
misforstod jeg din bemærkning?

Fra : Rune Baess

Dato : 27-10-01 14:13

"Jørgen Angel" <angel@inet.uni2.dk> wrote in message

> [...]
> (kopi/forstørrelse). Hvis det kun var en "negativscannere" kunne den vel
> ikke scanne dias - og omvendt. Det er vel meget enkelt - eller

Nej, det var præcis hvad jeg mente, - bare med flere ord

Rune

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-10-01 22:29

Rune Baess <rune@(ingenspamtak)baess.dk> wrote:

> Nej, det var præcis hvad jeg mente, - bare med flere ord

Det er mig der ikke kan læse indenad. Jeg læste "hvorfor er det ..."
hvor du skrev "hvorfor det er..."
Jørgen