Bjørk
Fra : Troels Frøkjær

Dato : 26-10-01 20:29

Hej !

Jeg kunne tænke mig at udforske Bjørk lidt, kan I sige mig hvor det er bedt
at begynde, nogle lettere tilgængelige sange... et album ? Tak !

Troels Frøkjær

--
www.froekjaerkoncert.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 26-10-01 20:52

> Jeg kunne tænke mig at udforske Bjørk lidt, kan I sige mig hvor det er
bedt
> at begynde, nogle lettere tilgængelige sange... et album ? Tak !

Lettere tilgængelige sange? Det får du vist ikke hos Björk

Jeg synes faktisk den nye (Vespertine) er noget af det bedste hun har lavet,
specielt når man ser på helheden, altså hele albummet. Dog kan jeg ikke
sammenligne med alle hendes albums, idet jeg foruden Vespertine faktisk kun
har Debut og Homogenic. Disse lider dog under at der er nogle numre jeg slet
ikke bryder mig om, og sådanne synes jeg ikke jeg er stødt på på Vespertine.
Post går dog også for at være et rigtig godt album (nogle mener det bedste
hun har lavet, i hvert fald inden den nye), mens Selmasongs lader til at
være lidt speciel (hvilket Björk-album er ikke det). Jeg har kun hørt
enkelte numre fra Post og Selmasongs, så jeg har ikke det store at have min
mening i.

For i øvrigt kan du få alle albums (undtagen Vespertine, naturligvis) til 75
kr. hos CD-On.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 26-10-01 21:44

Og så kan hendes nye og rigtig flotte musikvideo ses på bjork.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-10-01 23:03

"Troels Frøkjær" <froe@c2i.net>
> Jeg kunne tænke mig at udforske Bjørk lidt, kan I sige mig hvor det er bedt
> at begynde, nogle lettere tilgængelige sange... et album ? Tak !

Jeg har ikke selv udforsket hendes musik til bunds, men hvis
du for eksempel starter fra begyndelsen med debuten "Debut",
så vil jeg vove at kalde hittet "Human behaviour" lettilgængelig
og superherrekanonfed.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-10-01 09:29

In an article of 27 Oct 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> du for eksempel starter fra begyndelsen med debuten "Debut",
> så vil jeg vove at kalde hittet "Human behaviour" lettilgængelig

Begyndelsen var nu mange år tidligere.

Men jeg vil også umiddelbart sige, at man skal starte med "Debut" og
så tage et efterfølgende album af gangen. "Vespertine" er helt sikkert
et fantastisk album, og måske endog det bedste, men det er næppe det
bedste at begynde med.

--
Uffe Holst