TDC er et skod useriøst teleselskab...
Fra : Lasse Tastesen

Dato : 26-10-01 19:03

Et sted skal man jo brokke sig, og det hjælper ikke at gøre det ved TDC.

Nu er det 3 gang min telefon ikke virker inden for en periode af 1½ md.

For ca. 1½ md. siden fejlmeldte jeg min telefonlinie til TDC. Grunden var
den at min ISDN ikke virkede, og min ADSL kører fint. Her går der så 4 dage
inden der kommer en tekniker og kigger på dette, og får mig koblet om på et
andet kabelpar.

Tirsdag formiddag i denne uge virkede den så ikke igen, samme fejl som
tidligere. TDC lover at komme og lave den onsdag. TDC kommer ikke onsdag,
men først torsdag eftermiddag, her lykkedes det så teknikeren også at få min
ADSL ud af funktion. Jeg er totalt afskåret fra omverdenen indtil fredag
middag kl. ca 11.30. Og "#¤"%#¤%¤#" om ikke telefonlinien igen kl 1530 er i
uorden, samme fejl som 2 gange tidligere. Jeg kontakter endnu en gang TDC
fejlservice. Her får jeg så at vide at de kigger på det mandag eller
tirsdag, hvad fanden er det for et firma????

En meget utilfreds TDC kunde

Lasse

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 27-10-01 12:30

Jeg kontakter endnu en gang TDC
> fejlservice. Her får jeg så at vide at de kigger på det mandag eller
> tirsdag, hvad fanden er det for et firma????

Hvad mon folks telefonabonnementer kommer til at koste hvis der skulle stå
en tekniker stand-by på hvert eneste gadehjørne og som kan afhælpe problemet
inden for 1 time?

Fra : John K

Dato : 27-10-01 16:08

> Hvad mon folks telefonabonnementer kommer til at koste hvis der skulle stå
> en tekniker stand-by på hvert eneste gadehjørne og som kan afhælpe
problemet
> inden for 1 time?

Det kan man jo heldigvis betale sig fra - vi har tre-timers service på vores
APL-linje.

Mvh

John K

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 28-10-01 15:16

Jeg mener ikke at det er et spørgsmål om at der skal stå en tekniker på
hvert gadehjørne.
Jeg mener bare at det er totalt useriøst at en kunde ( mig eller andre )
skal have det samme problem 3 gange på 1½ md. Der er for ringe at når der
efter en ventetid på 4 dage kommer en tekniker og udbedre en fejl, og lortet
så igen efter 3 - 4 timer ikke virker, og man så skal vente endnu 3-4 dagen
inden TDC kan lette røven og kigge på det igen.

Til John K.
Ved godt at TDC har 4 dage til at udbedre fejl efter abonnemnetet til
"private" liner. For ca 4 md. siden flyttede vi og havde inden tiden en
erhvervs linie, med kun et døgns ventetid ( eller noget der ligner ). men i
forbindelsen med flytningen viste dig sig at på den nye adresse var det
muligt at få ADSL. Vi kontakter TDC for at lave en bestilling af denne. Så
får man svaret at man ikke kan få ADSL oven på en ISDN erhvervs linie,
herefter betaler vi for konverteringen til en "privat" ISDN, for at kunne få
ADSL. Og så viser det sig efter så kort tid at man skal rode med sådan en
gang amatører.....

mvh Lasse.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-10-01 16:36

"Lasse Tastesen" <Lasse@bobbel.dk> wrote in message
> [...]
dagen
> inden TDC kan lette røven og kigge på det igen.

Jeg kan godt følge dig i at det er træls at skulle undvære sin telefon 3
gange på een måned, men prøv at se hvad hvor meget din telefon abono ville
stige hvis alle skulle hvis alle skulle have garenteret det kun ville være
nede max 3 timer før der var en teknikker på sagen.
Derfor mener jeg at i forhold til den månedelig ydelse man giver så får man
en god service (gratis at ringe til deres service , sjældent optaget osv)
Hvis dette ikke er nok mener jeg det er fair at man må betale kassen for at
få en service aftale hvor der er 3timers service f.eks
Husk nu på at alle jo gerne skulle tjene penge ;)

/Dennis

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 28-10-01 17:36

Jeg mener ikke TDC priser er så lave som du lægger op til. Men de har ingen
konkurence på dette område. Muligvis skulle TDC sende en tekniker afsted før
end efter 4 dage når de har "repereret" en fejl en gang, og den så kommer
igen samme dag. Havde været et "privat"-firma, havde sagen sku ikke veret
batragtet som afsluttet hvis man oplevede det samme.

Havde man kunnet vælge en anden udbyder, havde jeg gjort det...

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 29-10-01 00:12

> Havde man kunnet vælge en anden udbyder, havde jeg gjort det...

Hvad gør at du ikke kan vælge en anden operatør? Det står dig frit for hvis
du er utilfreds? Jeg kan nævne både Telia, Sonofon, Mobilix og sikkert flere
der sikkert er villige til at overtage din linie...

Venlig hilsen Peter Tønnesen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 29-10-01 12:35

TDC mener at kablerne fra centralen og ud til mig er dårlige. Jeg har endnu
ikke set et alternativt selskab, som kommer og graver deres eget kabel ned,
fordi jeg flytter mit abonnement til dem, hvis i har vil jeg gerne høre
hvilket.
Hvis ikke det nye selskab kommer med nye kabler vil det ikke hjælpe mig,
hvis altså TDC udmelding om dårlige kabler er korrekt.

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-10-01 18:44

"Lasse Tastesen" <lasse@nospam.bobbel.dk> wrote in message
> Hvis ikke det nye selskab kommer med nye kabler vil det ikke hjælpe
mig,
> hvis altså TDC udmelding om dårlige kabler er korrekt.

Nah, men det sender da et signal, at du vælger at blive hos TDC
alligevel.

At jeg skiftede fra TDC løste ikke de problemer jeg havde dengang, det
var nemlig også bla. kabel-problemer. Og alt hvad jeg beder mit nye
selskab om, giver de bare videre til TDC. Der er ingen tvivl om, at jeg
i den sidste ende faktisk er TDC-kunde.

Men de kan ikke skrive mig i deres statistikker over antal kunder. Jeg
sender et klart signal om, at jeg ikke gider deres pis. Jeg accepterer
de mange ulemper ved ikke at være TDC-kunde, for at fortælle TDC hvad
jeg synes om dem.

Af ulemper kan jeg nævne, at det tog knap tre uger at få et ekstra
nummer på min isdn. Derefter tog det ca. lige så lang tid for at få vis
nummer osv. til at virke på dette nummer.
TDC siger, at det ville tage ca. en halv time, hvis jeg var kunde hos
dem. Men kommer ordren fra mit teleselskab, så ligger den i kø i
dagevis.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 29-10-01 19:49

> [...]
> TDC siger, at det ville tage ca. en halv time, hvis jeg var kunde hos
> dem. Men kommer ordren fra mit teleselskab, så ligger den i kø i

Tjaaa, hvad mere er der at sige. Er det dig eller TDC der går glip af noget
så?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-10-01 20:36

"Lasse Tastesen" <lasse@nospam.bobbel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis ikke det nye selskab kommer med nye kabler vil det ikke hjælpe
mig,
> hvis altså TDC udmelding om dårlige kabler er korrekt.

Hvis det nye selskab ikke er tilfredse med kvaliteten kan de lægge pres
på TDC.

Fra : Carsten

Dato : 27-10-01 14:40

Er der nogen der ligger inde med brugte telefoner eller hele centralen.

Fra : John K

Dato : 27-10-01 16:07

> Et sted skal man jo brokke sig, og det hjælper ikke at gøre det ved TDC.

Hvis det er konstruktiv kritik - jo. Hvis det bare er en omgang sure opstød,
hjælper det ikke altid.

> Nu er det 3 gang min telefon ikke virker inden for en periode af 1½ md.

Det er træls.

> [...]
> fejlservice. Her får jeg så at vide at de kigger på det mandag eller
> tirsdag, hvad fanden er det for et firma????

Inden du brokker dig meget mere, har du så overvejet at kigge hvad der står
i dine abonnementsbetingelser. Der står sikkert noget om hvor længe der må
gå inden TeleDanmark kommer og kigger på fejlen efter du har foretaget en
fejlmelding.

Mvh

John K

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 30-10-01 10:24

For at følge lidt op på ovenstående, kan jeg oplyse at TDC ikke har lavet
noget endnu.

Forløb denne uge:
1. Mandag morgen kontakter jeg TDC fejlmelding, disse oplyser at der er en
ude og kigge på det.
2. Mandag eftermiddag, kl 1530 har personen ikke været på vores adresse
endnu. jeg kontakter tdc igen, her får jeg at vide at de kan se at nummeret
er fejlmeldt, men ikke at der ee sket noget endnu.
3. Tirsdag morgen kontakt til TDC igen. Her får jeg at vide at det heller
ikke bliver i dag...

hvad fanden sker der TDC? nu har jeg inden for den sidste uge haft telefon i
ca. 4 timer, er dette jeres standard??

Til almindelig oplysning står der i abonnementsvilkårne at kunder der i mere
en 2 døgn har været uden telefon inden for en abonnementsperiode kan få
nedslag i abonnementsprisen, så dette må jo være næste skridt.

Med venlig hilsen
Lasse Tastesen

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 30-10-01 11:41

TDC har overgået sig selv.

På en dag hvor de har oplyst at der ikke vil ske noget med mit problem, er
det lykkedes dem at sende en tekniker. Han har nu i løber af kort tid fået
forbindelsen til at virke igen.

Så nu er jeg så heldig at have telefon igen. Tak for det...

MVH Lasse

P.S. glæder mig til at se om det holder mere end 4 timer denne gang.