Hvordan gør man?
Fra : lovend

Dato : 26-10-01 18:47

Hej

Jeg ville have kontakt mellem min stationære comp. og min bærbare.
Det skal bare være til at overføre filer fra den ene til den anden og
omvent, jeg har kikket på noget andre post´s men er ikke blevet meget
klogere, skal man bruge ipx eller Netbeui og hvad det nu hedder (og hvis kan
i så ikke skære det ud i pap for mig) men er der ikke en nemmere måde?
Der er netkort i dem begge.
Kan det lade sig gøre via usb porten?

Mvh lovend

Fra : Kim Monberg

Dato : 26-10-01 20:02

Hvis der er netkort i begge maskiner, kan du gøre følgende:

Installerer eller checke om der er installeret protokollen TCP/IP.

Hvis der er det, skal du bare have et krydset kabel, så kan du forbinde
maskinerne direkte med hinanden, uden de store omkostninger.

Mvh:
Kim Monberg

lovend <tld1@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd9a1d9$0$26984$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 27-10-01 17:07

"Kim Monberg" <info@monberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der er det, skal du bare have et krydset kabel, så kan du forbinde
> maskinerne direkte med hinanden, uden de store omkostninger.

Men da der er "tradition" for, at netværk med windows driller, bør du lige
kigge følgende igennem, så virker det helt sikkert i første omgang:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=70&mid=1

Peter Skjelbo

--
Problemer med din computer?