win2000 prob
Fra : Jimmy

Dato : 26-10-01 17:19

Hej

Jeg har lavet et netværk mellem en win2000 maskine og en win95 maskine, og
det virker næsten perfekt.

Hvis jeg logger på win2000 maskinen som enten administrator eller bruger kan
jeg sagtens se mine delte mapper på win95 maskinen. Hvis jeg derimod logger
på win2000 maskinen som superbruger, så kan jeg ikke engang pinge ip
adressen på win95 maskinen. Alene at der skulle være en forskel, det forstår
jeg simpelthen ikke.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor?

Det er det samme netkort der sidder i maskinerne SMC ethernet kort.
subnettet er sat til 255.255.255.0 og ip-adresserne ligger lige efter
hinanden x.x.x.1 og x.x.x.2. Jeg kan forstå på andre indlæg i denne gruppe
at det kan hjælpe at slå netbios til på win2000 maskinen. Det har jeg gjort.

Under alle omstændigheder er spørgsmålet jo også snarere hvorfor det virker
for administratorer og brugere, men ikke for superbrugere. Er der nogen der
kan se nogen logik i det?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

--

Jimmy

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-10-01 02:17

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
derimod logger
> på win2000 maskinen som superbruger, så kan jeg ikke engang

Der er jo gået vidtgående automatisering i W2k, og alt ser let
ud, men den skal jo selv finde ud af mange af de samme ting som
man selv måtte gøre i NT4. Jeg har ikke selv været ude for noget
der ligner dit problem, men check om din power user har de
nødvendige rettigheder i Settings, Network...

Niels

Fra : Jimmy

Dato : 28-10-01 11:09

> [...]
> der ligner dit problem, men check om din power user har de
> nødvendige rettigheder i Settings, Network...

Når jeg går ind i settings network, kan jeg slet ikke se at man kan angive
adgangsrettigheder for netværket. Kan du fortælle mig hvad jeg mere skal
trykke på, for at kunne se dem?

Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 28-10-01 17:35

Hej

Har fundet svaret. ZoneAlarm blokerede for netværks trafikken!

--

Jimmy

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-10-01 19:15

> Har fundet svaret. ZoneAlarm blokerede for netværks trafikken!

Den /er/ en skurk.

Niels