Telefoni via Internet..
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-10-01 17:22

Situationen er som følgende:
Der er 2 afdelinger i jylland der begge 2 er på nettet via adsl, når den ene
afdeling har alle linjerne optaget bliver der automatisk viderestillet til
den anden afdeling (hvilket koster en frygtelig masse penge i minut
priser,afgifter mm)
Er det muligt via et stykke hardware at få disse 2 lokationerne koblet
sammen rent telefonisk (det der egentlig søges meget firkantet sagt er noget
der kan kovertere pots/isdn->tcp/ip->pots/isdn)
Kan dette lade sig gøre og evt et slag på tasken om hvad det ville koste for
den fornødne hardware...

/Dennis

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-10-01 02:05

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:v2gC7.275$Hb2.86027@news010.worldonline.dk...

> [...]
viderestillet til
> den anden afdeling (hvilket koster en frygtelig masse penge i

Det er nok mere et spørgsmål til dk.telefonselskab, men i
princippet kan I køre IP-telefoni imellem de to afdelinger og
altså også stille kald videre fra den ene til den anden (hvis det
var det spørgsmålet gik på).

Niels

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-10-01 17:34

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> princippet kan I køre IP-telefoni imellem de to afdelinger og
> altså også stille kald videre fra den ene til den anden (hvis det

Når du siger ip-telefoni mener du så skifte samtlige telefoner i begge
afdelinger til fordel for ip-telefoni over hele linjen, eller findes der er
en dedikeret boks der kan fodres med et RJ11 stik samt internet så kan den
foretage den nødvendige "konvertering" ?

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-10-01 00:37

On Sat, 27 Oct 2001 18:34:19 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote:

> Når du siger ip-telefoni mener du så skifte samtlige telefoner i
> begge afdelinger til fordel for ip-telefoni over hele linjen,

Det er én løsningsmodel, men næppe økonomisk attraktiv med mindre
man står og skal skifte telefonsystem under alle omstændigheder,
eller man kan se fordele ved nogle af de andre muligheder, der er
i IP-telefoni.

> eller findes der er en dedikeret boks der kan fodres med et RJ11
> stik samt internet så kan den foretage den nødvendige "konvertering" ?

Ja.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 28-10-01 09:42

> [...]
> en dedikeret boks der kan fodres med et RJ11 stik samt internet så kan den
> foretage den nødvendige "konvertering" ?

eller også kan du lige som vi har gjort

vi har 2 stk normale(ikke ip telefoni) centraler på 2 adr.!
teledanmark har så installert et netkort i hver telefon central også linke
dem sammen via
vores WAN forbindelse på 2 Mbit, sådan at de to telefon centraler virker som
kun en central

en telefon samtale via WAN fylder kun 8Kb, så der skal tales maget for at
2Mbit ikke er nok

Mvh
Thomas B. Johansen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-10-01 12:29

"Thomas B. Johansen" <mail2mig@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> dem sammen via
> vores WAN forbindelse på 2 Mbit, sådan at de to telefon centraler virker

Det er lige præcis det man ønsker at opnå..
Men nu kan jeg jo selvfølgelig ikke huske hvad dælen det er for en
omstilling de har på de 2 lokationer..

> en telefon samtale via WAN fylder kun 8Kb, så der skal tales maget for at
> 2Mbit ikke er nok

Ahae, det er kun 1-2 samtidige samtaler men derimod er det faktisk næsten
konstant det sker så nogen penge bliver det til ;)

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-10-01 00:36

On Fri, 26 Oct 2001 18:22:14 +0200, "Dennis Pedersen"
> [...]

> sammen rent telefonisk (det der egentlig søges meget firkantet sagt er
> noget der kan kovertere pots/isdn->tcp/ip->pots/isdn)

Ja, der er routere (og dedikerede boxe), der kan gøre den slags.

> Kan dette lade sig gøre og evt et slag på tasken om hvad det ville koste
> for den fornødne hardware...

Hvad det koster afhæger af detaljer i setup'et, som fx. hvilke
typer af porte du har brug for og hvor mange, hvor meget bånd-
bredde du har til rådighed og vil bruge til formålet etc.

Kontakt din foretrukne netværkspusher og fortæl dem, hvad du har
brug for. Så finder de en pris.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-10-01 13:04

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
> bredde du har til rådighed og vil bruge til formålet etc.
>
> Kontakt din foretrukne netværkspusher og fortæl dem, hvad du har

Ach soe :)
Det må jeg lige gøre mandag morgen så, men har du et hint om hvad priserne
ligger i? , snakker vi 10,20,30k eller?

/Dennis