MS ved at overtage www med løgn og browser~
Fra : CHRistian

Dato : 26-10-01 17:12

MSN.com blokker Opera (og har forsøgt at udelukke Opera fra
IIS-servere) og så begrunder de det endda med, at Opera ikke
overholder standarderne(!)[1]

Hvad siger I til den udvikling, at de faktisk aktivt er gået i krig
imod Opera m.v.? Jeg synes godt nok, det er for groft, at de er
sådan efter non-IE browsere.

Tænk, hvis det faktisk vil komme til at ske... at der kun er IE
tilbage. Det er fa'me uhyggeligt (monopol er aldrig godt).

[1] Se evt. sig.links.

--
MS-kampagne direkte imod Opera (og flere) med dårlige argumenter:
1: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/msn.com.gif

Fra : Villy Skov

Dato : 30-10-01 13:43

Du kan med disse browsere sætte at de skal tilkendegive sig ved at hedde
Netscape.

Det er et kendt problem. www.dr.dk gør det samme. Men hvis du stiller at de
skal tilkendegive sig som netscape så skulle du komme igennem. Der er dog
steder som www.boligguiden.dk der kræver Internet Explorer.

/villy

<9t1jttg902s474ueshljiiq95dt1g48018@dtext.news.tele.dk>...

Fra : CHRistian

Dato : 30-10-01 15:52

"Villy Skov" <villyskov@my-deja.com>'s posting:

>Du kan med disse browsere sætte at de skal tilkendegive sig ved at hedde
>Netscape.

Med Opera? Ja, men der er stadig en del med "Opera" i den user-agent
tekst, Opera vil sender afsted, så det _er_ muligt at blive blokket
ude med Opera, hvis man vil -- og det var netop det, MSN.com gjorde.

>Det er et kendt problem. www.dr.dk gør det samme. Men hvis du stiller at de

Synes nu ikke, jeg har haft problemer med DR og Opera.

>skal tilkendegive sig som netscape så skulle du komme igennem. Der er dog
>steder som www.boligguiden.dk der kræver Internet Explorer.

Sjovt nok er netop boligguiden en af dem, man får som reklame i
gratis-versionen.

PS: hvis du skriver dine svar _under_ det, du skriver svar til, og
også sletter evt. ikke-relevant derfra, så bliver det lettere at
læse/finde rund i/svar på dit indlæg.

--
Og så tør MS at påstå at Opera ikke understøtter XHTML!
Se hvordan Opera og IE viser samme (vaild) XHTML-side: